Gå til innhold

Feire nyttår med bestevenninna han har fantasert om

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Daten skal feire nyttår med sin såkalte bestevenninne/kollega og hennes venninner. De skal spise middag hos henne, også ut på byen med en større gjeng. Denne bestevenninnen har han tidligere fortalt at han har fantasert om, men at de bare er venner nå. Jeg er litt ukomfortabel med tanken på dette. Har sagt det til han og han sa han kunne forstå det. Han har vært utro i tidligere forhold, så kanskje dette som gjør meg usikker på det. Pluss kjenner ikke hun bestevenninna så godt... Men han sier han heller ikke har andre alternativer. Jeg skal feire med familien som bor på andre siden av landet, og det føles unaturlig å invitere han dit i og med at vi ikke er kjærester ennå. Nå har han type gitt meg et ultimatum, enten at han får bli med meg på min nyttårsfeiring (som vil si overnatting og møte med foreldre allerede) eller at han får feire med bestevenninna... Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: f54f8...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, først av alt: hva han gjør på nyttår vedkommer ikke deg. Du kan si at du ikke ønsker at han feirer med henne. Du kan til og med si at derfor deg er uaktuelt å etablere et forhold til han dersom han feirer med henne.

Men det er hans liv. Han velger sine venner, hvem i sin familie han er i kontakt med, sin klesstil, sine hobbyer og sitt yrke. Alt du kan gjøre er å velge hm som partner. Slik han er. Eller la det være.

Jeg anbefaler for øvrig at du lar det være. Han har valgt å være utro før. Det er et valg som definerer hand personlige karakter, etiske ryggmarg eller hva du nå enn vil kalle det. Han er - kort oppsummert - et menneske som synes det er ålreit å velge å være utro. Velger du han likevel som partner? Velg å ha et åpent forhold, slik at det ikke kun bare er hn som har sex med andre.

Men du bestemmer ikke over hans valg av hva han gjør nyttårsaften. Så avstå fra slike tåpeligheter.

For øvrig kan jo også du feire nyttår hjemme hos deg selv, og invitert han over. Det er også et valg du kunne ha tatt. Sånn når vi snakker om valg.

Anonymkode: 235ca...53b

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke vært interessert i en mann med «venninner» 

Anonymkode: f3926...594

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det plager deg så ekstremt så må han jo få lov til å være med deg.

At du dikterer hva han skal gjøre på nyttårsaften er jo helt sykt.... at han HAR vært utro i tidligere forhold er stygt gjort av deg å bruke mot han. For hvorfor er du sammen med noen du ikke stoler på?????

Du oppfører deg som en drittunge.

Anonymkode: 88370...155

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg legger merke til at han presenterer forslaget "å møte familien din". Høres jo ut som han er litt seriøs da. 

Har han festet mye med henne tidligere?

Og du; hvorfor vet du at han har fantasert om henne tidligere?

Jeg tror de aller fleste som er i et forhold har fantasert om flere personer partneren vil synes et er ubehagelig å vite at hen har fantasert om. En fantasi trenger ikke å bety så mye eller være særlig stor, langvatig eller gjentagende. 

Anonymkode: 5e283...064

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det positive er at han vil jo bli med deg?

Det negative ,jeg hadde ALDRI ALDRI datet en mann med venninner. I tillegg en han liker seksuelt. Spesielt...

Anonymkode: a7ea9...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det plager deg så ekstremt så må han jo få lov til å være med deg.

At du dikterer hva han skal gjøre på nyttårsaften er jo helt sykt.... at han HAR vært utro i tidligere forhold er stygt gjort av deg å bruke mot han. For hvorfor er du sammen med noen du ikke stoler på?????

Du oppfører deg som en drittunge.

Anonymkode: 88370...155

Plager meg ikke ekstremt, men blir litt ukomfortabel på det. Han må selvsagt gjøre hva f**n han vil, men det betyr ikke at jeg må like det. Eller være komfortabel om det. 

Jeg synes det er altfor tidlig å møte familie og feire nyttår sammen. At han stiller et ultimatum på den måten, endrer ikke min mening om at det er for tidlig. Vi bor i Bergen, jeg kommer fra og skal feire i Alta. Dette er den ene gangen jeg møter familie i året, så derfor det er så viktig for meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dater ikke menn som har kun venninner. 

Anonymkode: c12b2...1a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Daten skal feire nyttår med sin såkalte bestevenninne/kollega og hennes venninner.

Jeg skal feire med familien som bor på andre siden av landet, og det føles unaturlig å invitere han dit i og med at vi ikke er kjærester ennå. 

Kun på dating og allerede så kontrollerende? Han bør løpe.

Anonymkode: 5f926...70a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg legger merke til at han presenterer forslaget "å møte familien din". Høres jo ut som han er litt seriøs da. 

Har han festet mye med henne tidligere?

Og du; hvorfor vet du at han har fantasert om henne tidligere?

Jeg tror de aller fleste som er i et forhold har fantasert om flere personer partneren vil synes et er ubehagelig å vite at hen har fantasert om. En fantasi trenger ikke å bety så mye eller være særlig stor, langvatig eller gjentagende. 

Anonymkode: 5e283...064

Ja han har sagt flere ganger at han vil møte familien min osv. Det er koselig absolutt, men jeg synes det er for tidlig. Så jeg opplever det litt spesielt at han kommer med dette ultimatumet, hvertfall når jeg tidligere har sagt at det er tidlig. 

Ja de jobber sammen i en bar. De + av og til  andre kollegaer drikker visst ofte sammen der etter stenging. 

Når det gjelder hvorfor jeg vet at han har fantasert om henne tidligere, så jo - Jeg skulle egentlig ønske jeg ikke visste. Han fortalte det når han fortalte om kollegaene sine en gang. Det falt nok litt ut av munnen hans, jeg svarte litt "eeehh det hadde jeg ikke trengte å vite", også byttet vi tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kun på dating og allerede så kontrollerende? Han bør løpe.

Anonymkode: 5f926...70a

Det er jo ikke kontrollerende. Som sagt han gjør jo som han vil, men det betyr ikke at jeg må være i ekstase eller overlykkelig på hans vegne. Jeg har fortsatt mine meninger og tanker om dit og dat, som i og for seg burde være helt greit, men han er da et voksen menneske som evner og bestemme selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han forteller DEG at han har fantasert om sin venninne tyder på meget dårlige sosiale antenner. I tillegg total mangel på respekt og empati. Jeg hadde ikke vært interessert i å opprettholde kontakten med en slik mann. Det hadde jeg avsluttet sporenstreks! 

Anonymkode: af68d...08d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker dere begge bare bør gå hver deres vei.

Det er ikke riktig av deg å reise bort, og si at du ikke liker at han vil feire med venner/kollega. Og det er like fjernt av han å stille ett ultimatum om at han skal bli med deg da. Når dere begge oppfører dere slikt før dere i det hele tatt er kjærester, så kommer det til å bli ett forhold fullt av drama...

Anonymkode: 6b893...0db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hadde ikke vært interessert i en mann med «venninner» 

Anonymkode: f3926...594

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg dater ikke menn som har kun venninner. 

Anonymkode: c12b2...1a1

Dere er jo så usikre tydeligvis at dere bør bare holde dere single. Er helt sykt å skulle diktere hvem kjæresten sin skal være venner med. 

Anonymkode: ffb35...7b4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han invitert deg til denne bestevenninnen da?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har han type gitt meg et ultimatum, enten at han får bli med meg på min nyttårsfeiring (som vil si overnatting og møte med foreldre allerede) eller at han får feire med bestevenninna... Hva ville dere gjort? 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ta ham med på min nyttårsfeiring og møte med familien. 

Men synes det er en rar situasjon at han gir deg et ultimatum enten eller. Det i seg selv tror jeg at jeg hadde mistet litt sansen for ham. 

Hadde selvfølgelig sagt at han måtte gjøre det han følte for å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han feirer hos venninna og du må bare stole på at han ikke gjør noe galt. Du har sagt hva du mener og han skjønner at du synes det er litt ekkelt, men du kan ikke nekte ham noe. 

I forhold må man bare velge om man vil stole på partner, og hvis man ikke gjør det så er det uansett ikke liv laga. 

Anonymkode: b12d3...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han er interessert i de eller skjeiv. 

Anonymkode: a9e9c...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes det er altfor tidlig å møte familie og feire nyttår sammen. At han stiller et ultimatum på den måten, endrer ikke min mening om at det er for tidlig. 

Han stiller ikke et ultimatum. Han sier at om han ikke kan feire med deg, så feirer han med henne.

Jeg skal på do, fordi jeg må bæsje. Siden jeg ikke får lov til å bruke toalettet i andre etasje, så bruker jeg gjestetoalett i første. Jeg stiller deg ikke et ultimatum, kjære deg. Jeg simpelthen deler med deg, hvilke valg jeg kommer til å ta, basert på de valgmuligheter jeg har.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det positive er at han vil jo bli med deg?

Det negative ,jeg hadde ALDRI ALDRI datet en mann med venninner. I tillegg en han liker seksuelt. Spesielt...

Anonymkode: a7ea9...6b5

Samboeren min har venninner fra videregående, pluss en kompis derfra. De fire utgjør en vennegjeng der alles samboere er inkludert, også meg. Dvs vi er 8 stk i den gjengen. At samboeren min har venninner plager meg nøyaktig null, samboeren min er en ordentlig introvert og var tilnærmet jomfru da vi møttes. Jeg tenker det er skikkelig svart-hvitt tenking å bare avskjære alle menn som har venninner. Jeg har også kompiser som er mer perifere, som jeg har vært på fest med osv uten samboeren min. Kunne aldri i noen univers eller galakse falt meg inn å være utro fordetom. Man har lov til å ha venner av motsatt kjønn. Hva slags fengsel av et trist forhold er det å kun få lov til å omgås eget kjønn utenom partner.

Anonymkode: 5faad...316

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
whiztle skrev (9 minutter siden):

Han stiller ikke et ultimatum. Han sier at om han ikke kan feire med deg, så feirer han med henne.

Jeg skal på do, fordi jeg må bæsje. Siden jeg ikke får lov til å bruke toalettet i andre etasje, så bruker jeg gjestetoalett i første. Jeg stiller deg ikke et ultimatum, kjære deg. Jeg simpelthen deler med deg, hvilke valg jeg kommer til å ta, basert på de valgmuligheter jeg har.

Jo han stiller et ultimatum. Han var selv den som brukte det ordet i denne konteksten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...