Gå til innhold

Glede seg til lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er stort sett alltid tom på lønnskonto til neste lønning, men da har jeg allerede:

- satt penger på felles regningskonto/bufferkonto

- spart i aksjefond til begge barna

- satt av penger til egen pensjonssparing

- spart på sparekonto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tenker voksne er såpass ryddig at de kan håndtere penger uten å være blakk de siste dagene. 

Men ser jo ut i fra svarene her at de antagelig ikke faktisk er blakke 😅 

Anonymkode: 64a1c...4c1

Jeg er tom, uten å ha satt noe på fond og sparekonto. Jeg sløser ikke, det går bare mye penger ut når man lever på én lønn med et barn. 

Anonymkode: b7540...9c0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til lønn. En fantastisk dag. Vel faktisk eneste dagen jeg får noe framfor å gi. 

For gammel til å bry meg om bursdag, og uansett hvorfor glede seg over at man blir 1år eldre.

Julaften er jo positiv, gleder meg til god mat, men er kjett feire alene så det går opp i opp. Altså lønningsdag er en gledes dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er tom, uten å ha satt noe på fond og sparekonto. Jeg sløser ikke, det går bare mye penger ut når man lever på én lønn med et barn. 

Anonymkode: b7540...9c0

Skjønner det ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god og ryddig økonomi- har penger som jeg sparer til overs hver måned, bufferkonto og sparepenger, men allikevel gleder jeg meg alltid til lønn. Det er vel en av to hovedgrunner til at jeg går på jobb, og det motiverer meg å få lønna på konto. Har nylig gått opp i lønn og det er gøy å få høyere lønn:)

Anonymkode: ef207...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som snakker om at dere gleder dere til lønning på jobb.. Bruker dere opp all lønn hver mnd? Hva gjør du når du får lønn? Har begynt å jobbe nytt sted og "alle" teller ned til lønn. Samtidig sier noen at de ikke har noe igjen. Regner med at det ikke stemmer helt? Dette er godt voksne, 40-60 år gamle mennesker. 

Elsker å få lønn! Det er det jeg liker best ved å jobbe. Har også stor glede av å fordele pengene, planlegge økonomi, spare osv. 

Anonymkode: 61cc7...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har god og ryddig økonomi- har penger som jeg sparer til overs hver måned, bufferkonto og sparepenger, men allikevel gleder jeg meg alltid til lønn. Det er vel en av to hovedgrunner til at jeg går på jobb, og det motiverer meg å få lønna på konto. Har nylig gått opp i lønn og det er gøy å få høyere lønn:)

Kan også legge til at jeg gleder meg alltid til lønn for det får meg alltid til å tenke hvor heldig jeg er som bor i et trygt land med gode arbeids- og utdanningsmuligheter. Det er nesten ingen andre land i verden hvor folk flest kan ha det så bra som i Norge, selv om livskvaliteten har dessverre gått litt ned de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt kokketeri her - man vil vise at man er så flink til å spare og flytte ting over på "trygg" konto, og så foreteller man folk at det er "tomt på kontoen". Det gjelder nok de  fleste i alderen 40 pluss - for yngre folk er det nok mer reellt.

Anonymkode: 69837...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...