Gå til innhold

Strømprisene i morgen er, igjen, et gedigent FU.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spekklag skrev (1 time siden):

Få dere fastpris!

Vis meg hvem som tilbyr en god fastpris.

Anonymkode: b163f...e4c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vis meg hvem som tilbyr en god fastpris.

Kommuner med konsesjonskraft. Har 40 øre pr kw både hjemme og på hytta😎

Anonymkode: 34963...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

vis meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem får ikke strømstøtte? Jo, bedrifter og hytter. Er det synd om dem? :risterpåhodet:

Anonymkode: 80373...f3a

Ja, selvfølgelig er det synd PÅ dem! (Lær deg norsk!)

Hytteeiere er ikke en homogen gruppe av millionærer, så dyr strøm svir for dem også. Og selvsagt svir slike priser for bedriftene også, og hvem må betale den prisen i neste instans? Jo, vi privatpersoner..🤦

Anonymkode: 2494e...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forbrukere må betale for høyere strømpriser til bedrifter, både varer og tjenester blir dyrere og mange kan bli arbeidsledige også for det er ikke alle bedrifter som får dekket inn merkostnaden.

Anonymkode: f9897...cdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, selvfølgelig er det synd PÅ dem! (Lær deg norsk!)

Hytteeiere er ikke en homogen gruppe av millionærer, så dyr strøm svir for dem også. Og selvsagt svir slike priser for bedriftene også, og hvem må betale den prisen i neste instans? Jo, vi privatpersoner..🤦

Anonymkode: 2494e...ff9

Det er ikke synd i noen som har råd til hytte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent å klage nå. Det norske folk har selv stemt inn politikerne som bygget utenlandskablene og fikk oss inn i ACER. 

Så folket fikk akkurat det det ville ha. 

Nå kommer det snart flere utenlandskabler også, så strømprisene vi foreløpig har sett er ingenting mot fremtidens priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (1 minutt siden):

Litt sent å klage nå. Det norske folk har selv stemt inn politikerne som bygget utenlandskablene og fikk oss inn i ACER. 

Så folket fikk akkurat det det ville ha. 

Nå kommer det snart flere utenlandskabler også, så strømprisene vi foreløpig har sett er ingenting mot fremtidens priser. 

Både og. De løy så det rant av dem når de argumenterte for dette. Skal noe til at menigmann greier å gjennomskue slikt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, nå stiger jo prisene til himmels igjen.  Det er som vanlig verst her i sør.  Med mva og fratrukket strømstøtte, vil vår pris bli 2,14 på det verste i morgen. Så kan man legge på en femtiøring i nettleie, noen øre i påslag og  noen tikroner i fastpris hos leverandør.

Endret av Perine
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. De løy så det rant av dem når de argumenterte for dette. Skal noe til at menigmann greier å gjennomskue slikt.

Vel, noen gjennomskuet det. Tror det var Rødt og noe metallbedrifter eller noe.  Typisk, folk ville ikke høre. Var mye skryt om at det i verste fall ville lede til en tiøres stigning pr kWh eller noe.

Lærdom, folkens: Ikke hør på jug og påpynta "sannheter" neste gang, tenk kritisk og ikke glem.

Anonymkode: d78c8...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, noen gjennomskuet det. Tror det var Rødt og noe metallbedrifter eller noe.  Typisk, folk ville ikke høre. Var mye skryt om at det i verste fall ville lede til en tiøres stigning pr kWh eller noe.

Lærdom, folkens: Ikke hør på jug og påpynta "sannheter" neste gang, tenk kritisk og ikke glem.

Ikke sikkert de gjennomskuet det heller, de var kanskje bare en del av det sedvanlige hylekoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han derre lederen for Industri Energi (dobbeltsjekka nå, det var ikke metallbedriftene), Leif Sande, sa dette veldig klart og tydelig i ca 2010, men ingen hørte på ham. Jeg hørte da, så jeg husker. Folk juger og skrøner, og kapitalismens indre dynamikk er ikke til flertallets beste.

Jeg er for EU da, men tenker at vi pga særs ugunstig plassering på kartet, må sikre oss en lavere pris som følge av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, folk forskjellsbehandles veldig etter hvor vi bor. Du er det vel undt,så det er ikke det jeg mener, men jeg synes at det burde være lik lav pris for alle på noe så basis, grunnleggende som strøm.  Vanskelig, helt sikkert. Men jeg tror de hadde klart det om viljen fantes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av agenda 2030. Men ta det rolig. You will own nothing and be "happy."

Anonymkode: 0e50d...0b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straumavtalane er kun tilgjengeleg for kundar med målepunkt i Aurland Kommune.

Og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør vedde på at om man gjorde Hardanger-vidda om til en vidmølle-park, så ville vi fremdeles hatt slike strøm-priser i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tror de ikke engang visste selv hva de kablene betydde. De evner ikke å sette seg inn dette og er utrolig naive og faller for søte ord.

Alle bør vite at private selskaper kun er ute etter å mele sin egen kake, de bryr seg ikke om forbrukerne. De er kun ute etter å maksimere profitten for sine aksjonærer, uansett hva.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og?

Det utelukker de aller aller fleste. Om man skal inngå en fastprisavtale, forutsetter det at den er tilgjenglig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...