AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Om en forelder på innlegges på psyk akutt grunnet s…tanker , blir det automatisk da sendt bekymringsmelding til barnevern? Anonymkode: 9e226...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Kun hvis det er bekymring for barnet. Anonymkode: 2ea3d...7d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 Nei. Kun hvis det er bekymring for barnet Anonymkode: 11ac2...0ab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Kun hvis det er bekymring for barnet Anonymkode: 11ac2...0ab Så om ungene har det bra og er ivaretatt med den friske forelder, trenger vi ikke bekymre oss? Anonymkode: 9e226...119 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så om ungene har det bra og er ivaretatt med den friske forelder, trenger vi ikke bekymre oss? Anonymkode: 9e226...119 nei, det er om det er bekymring for barnet eller ikke som avgjør dette. Er du mye syk derimot kan det jo være godt med litt hjelp fra barnevernet evt. f.eks. om dere har lite muligheter for avlastning e.l. Barnevernet er der for å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Om en forelder på innlegges på psyk akutt grunnet s…tanker , blir det automatisk da sendt bekymringsmelding til barnevern? Anonymkode: 9e226...119 Omsorgssituasjon for evt barn blir ett tema om man legges inn -tror det er retningslinjer de har for å spørre. Er det bekymring rundt det så kan de sende bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 7e1d4...db5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Del Skrevet 9. desember 2024 Nei det gjør det ikke. De ringer fra innleggelse plassen til den andre forelderen for å høre om barnet. Mens forelderen er innlagt vil barna bli tilbud en samtale tilpasset barnets alder, om det ønskes Anonymkode: 4a5b8...bf9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 Takk for svar. Samboer/far til barna fikk avslag på fler henvisninger blandt annet DPS. Det ble for mye å takle . Nå får han hjelp akutt, fordi tankene ble sterke . Ikke hørt noe om barnevern ennå. Ungene har det fint med meg og tror pappa er på «sykehuset» og kommer når han er bedre . De er små og forstår ikke så mye(under 5 år begge) Håper at familien oppi alt dette må slite med en bekymringsmelding oppi det hele. Vi har ikke svikta barna, norsk helsevesen har sviktet han 🥺 Anonymkode: 9e226...119 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Ingen automatikk i det nei. Skal faktisk mye til. Aldri opplevd at noen har gjort det, jeg jobber på akuttavdeling psyk Anonymkode: a6de1...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 Noen steder har de det som rutine. Selvom barna er ivaretatt. Anonymkode: 44572...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Del Skrevet 9. desember 2024 En kan risikere det, dessverre. Anonymkode: 16a41...feb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Del Skrevet 9. desember 2024 https://fagbladet.no/nyheter/na-finner-de-flere-barn-som-opplever-omsorgssvikt-6.91.807910.de1a99d914 Anonymkode: 44572...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #13 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg har dessverre ikke svar på det du lurer på, vil bare gi deg en god klem ❤️ Anonymkode: 9c218...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så om ungene har det bra og er ivaretatt med den friske forelder, trenger vi ikke bekymre oss? Anonymkode: 9e226...119 Trenger ikke det. Vennine havnet inn etter ho ble overfalt i eget hjem og fikk sammenbrudd. Og så lenge barnet hadde andre rundt seg blandet de ikke inn bv, så lenge det ikke var noe fare for barnet. Anonymkode: 11ac2...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #15 Del Skrevet 9. desember 2024 Om barnet er hjemme med en stabil forelder er det ingen fare. Jeg var alene med barn og da jeg ble innlagt sendte både skole og dps bekymringsmelding til BV. Jeg mistet omsorgen for barna så lenge jeg var innlagt, men de fikk være hos annen familie de var godt kjent med. Samme dagen jeg ble skrevet ut kontaktet dps BV og informerte om at jeg var frisk non til å ta hele ansvaret selv. Dermed reiste jeg hjem og barna kom også hjem samme dag. Legg deg inn og bruk tiden godt, så du blir frisk igjen. Anonymkode: 7ed1a...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om en forelder på innlegges på psyk akutt grunnet s…tanker , blir det automatisk da sendt bekymringsmelding til barnevern? Anonymkode: 9e226...119 Skjerping det kalles ikke mentalsykehus! Anonymkode: 325c6...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Samboer/far til barna fikk avslag på fler henvisninger blandt annet DPS. Det ble for mye å takle . Nå får han hjelp akutt, fordi tankene ble sterke . Ikke hørt noe om barnevern ennå. Ungene har det fint med meg og tror pappa er på «sykehuset» og kommer når han er bedre . De er små og forstår ikke så mye(under 5 år begge) Håper at familien oppi alt dette må slite med en bekymringsmelding oppi det hele. Vi har ikke svikta barna, norsk helsevesen har sviktet han 🥺 Anonymkode: 9e226...119 Ja, men det er ikke lett å være deg eller barn i en slik situasjon. Det er stressende, vanskelig og selv om ikke barna er store, så trenger de mye. Men du må jo bekymre deg over han, og han har nok med seg selv.. Det er vanskelig, og det vet jeg etter å ha vært pårørende selv. Du må være så sterk for alle. Anonymkode: d494a...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Del Skrevet 9. desember 2024 Min erfaring er at det kommer ann på. Kommer man på akuttpsykiatrisk så er det mye mer sannsynlig enn om det er en planlagt innleggelse på dps. På akuttpsykiatrisk kommer de som er veldig dårlig og hvis man er i psykose, mani eller alvorlig depresjon skal man selvsagt ikke ha ansvar for et barn alene. Dette må de undersøke. Anonymkode: e5b14...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Del Skrevet 9. desember 2024 Ikke automatisk. Dersom det er bekymring for barnet gjør de det, men hvis barnet har stabil omsorgsperson hjemme så er det ivaretatt. Anonymkode: 1a605...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen steder har de det som rutine. Selvom barna er ivaretatt. Anonymkode: 44572...cab Det er ikke lov, så det tviler jeg på. Det skal foreligge grunn for mistanke om omsorgssvikt for å kunne melde som offentlig etat, og det er ikke omsorgssvikt dersom barnet er hjemme med en stabil omsorgsperson. Det må noe mer konkret til i så fall. Hadde dette vært rutine hadde mange unnlatt å søke hjelp. Anonymkode: 1a605...064 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå