AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #181 Del Skrevet 17. desember 2024 Rosa Dartle skrev (2 timer siden): . Jeg har holdt på å dø to ganger. Den ene gangen pga bivirkninger fra hormonprevensjon Blodpropp? Var det en veldig vanlig type? Anonymkode: ba7cb...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #182 Del Skrevet 17. desember 2024 Anciol skrev (På 9.12.2024 den 13.33): Andre fødsel revnet livmor 24 år gammel hadde livet mitt endt , blødde nesten til døde, heldigvis klarte de å redde meg og babyen, men det kostet meg muligheten til flere barn;( Synes det er så mange som mister faretruende mengder blod under fødsel. Vet om to som ikke hadde overlevd uten blodovering. Anonymkode: ba7cb...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #183 Del Skrevet 17. desember 2024 AuroraB skrev (På 9.12.2024 den 20.50): Som 14-åring da jeg fikk diabetes1. Kommer an på om du har diabetes type en eller to. Nok av tilfeller som skyldes feil livsstil også dessverre. Diabetes er f.eks veldig vanlig i usa pga overvekt og feil kosthold. Er du i den kategorien hadde du jo ikke hatt diabetes for 200år siden da kostholdet inn inneholdt junkfood og dritt. Men har du genetisk arvelig diabetes hadde du nok neppe levd da. Anonymkode: ba7cb...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #184 Del Skrevet 17. desember 2024 Lungebetennelsen da jeg var 7 ville muligens endt mine dager allerede da. Om jeg overlevde den ville blindtarmbetennelsen da jeg var 26 gjort susen. Morsomt spørsmål! Håper mange får seg en tankevekker og sender noen takknemlige tanker til vitenskapen. Anonymkode: caf94...abe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #185 Del Skrevet 17. desember 2024 Har fortsatt ikke opplevd noe som garantert ville tatt livet av meg uten moderne medisin unntatt det at jeg ble født på et sykehus og har tilgang til moderne kosthold og renhold. Har jo tatt antibiotika et par ganger da. Vanskelig å gjette om kroppen hadde klart å kjempe imot etter hvert eller om jeg hadde dødd av urinveisinfeksjonen. Anonymkode: f2a0a...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #186 Del Skrevet 17. desember 2024 Hadde levd som en pleietrengende, deformert krøpling med store smerter grunnet aggressiv leddgikt. Hadde nok ikke hatt så mange år igjen nå. Er 42 nå. Anonymkode: e1cd7...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #187 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kommer an på om du har diabetes type en eller to. Nok av tilfeller som skyldes feil livsstil også dessverre. Diabetes er f.eks veldig vanlig i usa pga overvekt og feil kosthold. Er du i den kategorien hadde du jo ikke hatt diabetes for 200år siden da kostholdet inn inneholdt junkfood og dritt. Men har du genetisk arvelig diabetes hadde du nok neppe levd da. Anonymkode: ba7cb...438 Hun skrev jo diabetes 1 😅 Anonymkode: f2a0a...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #188 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 22.50): . Jeg var ni-ti år da jeg beit meg i tunga så hardt at jeg måtte sy, noe de vanligvis ikke gjør med tungen. Blødde veldig mye og husker mamma og jeg tok bussen til legevakten. Fikk bedøvelse før de sydde, men den virket ikke 😮 Du sydde i tungen uten bedøvelse? For 200år siden hadde de vel gitt deg alkohol som bedøvelse. Barn eller ei, det ble brukt med div hell. Jeg hadde vært i live. Aldri trengt operasjoner eller penicillin. Men kunne jo ha blitt knertet av kikhoste eller tuberkulose som nyfødt. Anonymkode: ba7cb...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #189 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun skrev jo diabetes 1 😅 Anonymkode: f2a0a...771 Jeg må sjekke synet,my bad. Mulig jeg hadde vært død likevel, har så dårlig syn at jeg hadde løpt utenfor en klippe eller blitt bitt av en slange jeg ikke så snek innpå meg. Anonymkode: ba7cb...438 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #190 Del Skrevet 17. desember 2024 Da jeg fødte som 28-åring Anonymkode: c5658...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 17. desember 2024 #191 Del Skrevet 17. desember 2024 Enten under min egen fødsel eller da jeg fødte mitt andre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #192 Del Skrevet 17. desember 2024 Bronkitt som 17-åring... 😕 Anonymkode: 6468d...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #193 Del Skrevet 17. desember 2024 Tror jeg hadde levd enda, er 43 nå, så jeg hadde vært en gammel dame for 200 år siden. Jeg har fått pencillin for urinveisinfeksjon noen ganger, det kunne jo tatt knekken på meg, men det kunne gått over også. Anonymkode: 4405b...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #194 Del Skrevet 17. desember 2024 Tankevekkende tråd😃 Anonymkode: 4f4a5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #195 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.36): Alt etter hvilken klasse man var født inn i. Som kongelig eller adel tror jeg ville klart meg fint for 200 år siden og antagelig levd med bedre helse enn hva jeg gjør nå. Fattig ville jeg vært glad om jeg ble 60? Anonymkode: 3131b...4b8 Kongelige og adel hadde heller ikke tilgang til antibiotika f eks så de strøk med av akkurat de samme sykdommene som andre, men kanskje mindre hyppig iom at de hygieniske forholdene var litt bedre Anonymkode: 4f4a5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. desember 2024 #196 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.38): Jeg er 42, og har ikke opplevd noe som hadde tatt livet av meg. Men jeg hadde vært barnløs, jeg hadde slitt med spenninger i kjeve og hodepine (operert kjeve), jeg hadde hatt store smerter med visdomstenner, og jeg ville ikke sett mer enn en meter foran meg. Anonymkode: 9098f...79c Mer eller mindre det samme. Bortsett fra det med kjeven. Dvs., jeg har tatt noen antibiotikakurer opp igjennom mot diverse infeksjoner, og en gang mykoplasma-lungebetennelse. Selv om ingen av disse kom i nærheten av å være livstruende, er det jo mulig at de kunne ha blitt det uten behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #197 Del Skrevet 17. desember 2024 Leifr skrev (3 minutter siden): Mer eller mindre det samme. Bortsett fra det med kjeven. Dvs., jeg har tatt noen antibiotikakurer opp igjennom mot diverse infeksjoner, og en gang mykoplasma-lungebetennelse. Selv om ingen av disse kom i nærheten av å være livstruende, er det jo mulig at de kunne ha blitt det uten behandling. Ikke så mange uker siden en 21 år gammel, tidligere frisk, mann, ble lagt inn på intensiven pga mykoplasma. Har selv vært styggdårlig da jeg hadde det og må si jeg lurer på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde fått ab mot lungebetennelse Anonymkode: 4f4a5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. desember 2024 #198 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg har hatt veldig mange lungebetennelser i mitt liv, og de kan jo ubehandlet være noe man potensielt kan dø av. Men jeg husker ikke når jeg hadde den første. En gang i tjueårene mine i alle fall var den første som jeg fikk pencillin for, og så mange etter det i tredveårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #199 Del Skrevet 17. desember 2024 Pustestans på grunn av anemi og jernmangel da jeg var rundt 1 år. Godartet svulsts i hodet da jeg var 11 år. Og 14 år, og 17 år og 21 år. Nyrebekkenbetennelse da jeg var 15 år. Lungebetennelse da jeg var rundt 20 år. Anemi og blodmangel på grunn alvorlig b12 og forlat mangel da jeg var 24 år. Mange sjanser å dø 😅 Dette er kun de hendelsene som førte til innleggelser og operasjoner. Har hatt mye lungebetennelse og nyrebekkenbetennelse uten at det var veldig alvorlig. Anonymkode: 582ba...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #200 Del Skrevet 17. desember 2024 Ble forløst med keisersnitt, mamma tror ikke jeg hadde kommet ut uten. Hadde slitt med nærsynthet hele livet. Dødd av graviditet utenfor livmoren. Anonymkode: bbe64...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå