Gå til innhold

Er det feil å besøke sine studentbarn uanmeldt?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Min sønn er 22 år, student og bor sammen med kjæresten sin.

Selv om vi bor i samme by sees vi ikke oftere enn hver 3 måned fordi han er buzy, men vi snappes og ringes jevnlig og det går begge veier.

På lørdag skulle jeg til en butikk som ligger i gaten der hvor min sønn og kjæresten bor, men da jeg kom til butikken så var den stengt.

På vei til busstoppet passerte jeg blokken hvor min sønn bor, og jeg så det var lys i vinduene.

Jeg sjekket snapkartet for å se om han og kjæresten var hjemme, og kunne se at han var hjemme men at hun var et annet sted.

Helt spontant fikk jeg  lyst å stikke innom på et lite besøk, og da jeg kom inn var han irritert over at jeg ikke hadde ringt på forhånd.

Han gjorde ikke noe spesielt sa han, men ryddet opp etter at han hadde spist.

Jeg spurte kun om å få et glass vann og satt i sofaen og snakket en times tid før jeg gikk.

Er tiden for spontanbesøk fullstendig utdatert? Jeg forklarte at jeg tilfeldigvis gikk forbi og at dette var en spontan handling.

Anonymkode: 78fc7...f2e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er tiden for spontanbesøk fullstendig utdatert?

Nei, jeg tenker at dette har mer med oppdragelse å gjøre...

Anonymkode: 729d3...6b2

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gi alltid beskjed. Liker selv ikke overraskelsesbesøk. Trenger å være forberedt. Handler om respekt:)

Anonymkode: 846f1...39b

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foretrekker beskjed på forhånd, men jeg synes spontane besøk til egne barn på den måten du beskriver er greit. Jeg synes det var spesielt å bli irritert. 

Anonymkode: deab1...9a6

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør ikke være annerledes fordi det er studentbarnet ditt enn en tilfeldig annen. Ring og si at du er i området, at det ville vært hyggelig å sees og hør om det passer. Satt du der en time på trass, bare fordi du kunne?

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg respekterer mine barns privatliv, og hadde aldri kommer uanmeldt.  Ser ingen grunn til det.

Anonymkode: c6c26...f2a

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle under 35 får angst av sånt. 

Anonymkode: 9fdc9...75c

Jeg er 42 og hater slike besøk. Men jeg åpner heller ikke opp når det ringer på uten at jeg venter besøk, så der kan sønnen skylde seg selv

Anonymkode: 98514...1df

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanmeldte besøk er alltid en dårlig ide. Det tar to sekunder å ringe eller skrive melding for å høre om det passer.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusapalooza skrev (1 minutt siden):

Det bør ikke være annerledes fordi det er studentbarnet ditt enn en tilfeldig annen. Ring og si at du er i området, at det ville vært hyggelig å sees og hør om det passer. Satt du der en time på trass, bare fordi du kunne?

Selvfølgelig satt jeg ikke der på trass fordi jeg kunne.🙄

Vi snakket om alt mulig, og han fikk en førjulsgave av meg som jeg hadde kjøpt tidligere den dagen som julegave til hans fetter, men fant ut at han kunne få den siden jeg hadde pakken i vesken, og den ble han glad for.

Ts

• Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gammel nok til at jeg synes impulsbesøk kan være hyggelig (besøket må muligens takle at det ser litt bomba ut 😄), men jeg ville nok sendt en kjapp melding og sjekket at det passet. 

Anonymkode: ae772...856

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det før vi fikk barn. Gjorde mer rare ting før barn. Huset kunne også være i helt krisemodus. Nå som vi har barn er det vanlig at folk dukker opp 

Når du først har oppe snap kunne du jo sendt melding. 

Det er vel vanlig å respektere ønsker fra familie selv om man ikke er enig 

Anonymkode: 8a96e...0ce

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til så får man spontane ideer og handler før man tenker gjennom det. Terskelen hadde selvfølgelig vært høyere hvis kjæresten hans hadde vært hjemme.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av og til så får man spontane ideer og handler før man tenker gjennom det. Terskelen hadde selvfølgelig vært høyere hvis kjæresten hans hadde vært hjemme.

Ts

Det er jo ikke helt spontant når du først sjekker snapkart.. 

Anonymkode: 8a96e...0ce

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og sagt at jeg var utenfor og blablalb..og spurt om det gikk greit at jeg stakk innom. 

Anonymkode: f7bf3...375

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne sønnen synes sikkert at det er helt greit at han selv bare drar hjem til mor og raider kjøleskapet og tørrvarene uten noe som helst forvarsel.

Anonymkode: 69df9...fd7

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg er "satt sammen" ville jeg blitt glad om hun som gav meg livet ville kommme uanmeldt på besøk til meg. Det gjelder jo moren min. Herregud. Min mamma hadde vært velkommen på uanmeldt besøk...alltid.

Men sånn som samfunnet et blitt går det jo an å melde sin ankomst😁

Anonymkode: fe905...a52

• Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man besøke folk uanmeldt. Det er jo en del av helt normal sosial omgang. Man behøver ikke høytidelige invitasjoner for å stikke innom en snartur.

Men har jo blitt svært mange alvorlig psyke mennesker i dette landet, så best å ikke stikke innom de som er fulle av angst og psykiske problemer. Og det gjelder vel en høy prosent av de under 30?

Normalt friske og oppegående venner og familie kan man stikke innom.

Anonymkode: aec7c...c1b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontane besøk er ikke OK. Faser ut venner som holder på slik. Og ville sagt klart i fra til familie.

I disse dager har vi en fin ting som heter mobiltelefon. Føler man brått for et besøk, eller er i området slik du er, så sender man en melding og hører om det passer. 

Anonymkode: 54a5c...3db

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...