Melus Skrevet 9. desember #21 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I Norge får man vel ikke vite kjønn på NIPT? Anonymkode: 24fd7...331 Man kan bestille fra utlandet, ta blodprøven her og sende den tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #22 Del Skrevet 9. desember Jeg har en venninne som nylig fikk vite at fosteret hadde forstørret nakkefold på tidlig ultralyd. Det setter virkelig ting i perspektiv når noen gråter og tar abort pga feil kjønn. Det er en klisjé folk sier til skuffede mødre, bare vær glad at barnet er friskt. Men det er fader meg en sannhet i det også. Ønsker du et levende guttebarn eller jente som ikke overlever fødsel eller har alvorlig syndrom? Eller blir du glad hvis det ikke levedyktige fosteret er gutt... Herregud. Anonymkode: 7e4e7...bb5 16 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #23 Del Skrevet 9. desember Jeg er jenta som min far ønsket at skulle være en gutt. Som yngst og sist av tre jenter. Han ville så gjerne at det siste barnet skulle være en sønn. Og det handler, som flere sier her - drømmen man hadde sett for seg, og som plutselig brister. For vår del har det gått veldig fint, men det er fordi vi har delt interesser - jeg startet tidlig med fotball, og han var trener endel år. Vi liker begge friluftsliv og reiser på "gutteturer" flere ganger i året - for å sove i telt og fiske. Jeg er heller ikke så veldig med sminke, kjole etc. Min far har også et veldig godt forhold til min mann. Jeg ser at jeg har en annen kontakt med min far enn mine storesøstre, som er alt jeg ikke er. Eldste er full i botox og har silikon, mens mellomste er en litt annen type, men fortsatt steriotypisk jente. Anonymkode: f327c...995 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #24 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Går ikke an på spørre om dette på KG pga lett fornærmede guttemødre. Jeg var heldig og fikk jente, som jeg ønsket meg. Synes det må være lov å si at man ønsker seg et visst kjønn. Anonymkode: ed4f8...b78 Enig. Skjer jo også med jentemødre som ønsker seg gutt også. Anonymkode: 09447...196 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #25 Del Skrevet 9. desember Jeg har en litt annen vinkling. Jeg fikk vite på hele tre UL at det var gutt jeg skulle få. Jeg var dritskuffa i skjul. Gråt og var fortvilet. Jeg følte på en enorm sorg. Da baby kom, var det en jente, og jeg gråt av glede. Jeg vet med meg selv at det hadde gått fullstendig skeis om det faktisk var en gutt. Anonymkode: 8d10a...784 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 9. desember #26 Del Skrevet 9. desember Skuffet en kort periode er vel ok. Men å slite skikkelig er patetisk, når man vet at det er 50/50. Om hun skal være bitter på denne uskyldige gutten og underprestere som forelder, bør hun ikke få barn. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 9. desember #27 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en litt annen vinkling. Jeg fikk vite på hele tre UL at det var gutt jeg skulle få. Jeg var dritskuffa i skjul. Gråt og var fortvilet. Jeg følte på en enorm sorg. Da baby kom, var det en jente, og jeg gråt av glede. Jeg vet med meg selv at det hadde gått fullstendig skeis om det faktisk var en gutt. Anonymkode: 8d10a...784 Herregud ass. Du er klin gæren. 22 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 9. desember #28 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg var skuffet i flere år. Klarte ikke å få flere barn heller. Heldigvis tar far seg av det meste med han. Tror jeg fremdeles er litt bitter over det hele. Anonymkode: 2acb0...ac2 Dette høres rett og slett forferdelig tragisk ut. Stakkars barn. 25 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #29 Del Skrevet 9. desember Er gravid selv med en gutt. Jeg har alltid visst at jeg kom til å få kun gutter, men ble allikevel skuffet da jeg fikk bekreftet kjønnet. Jeg visste inn i beinmargen at det var gutt, og det var det. Jeg ble skuffet og lei meg og det lot jeg meg selv være også. Det er følelser man ikke kan styre, det er bedre å anerkjenne og jobbe seg gjennom dem. Abort for å prøve igjen er helt uaktuelt, og jeg er helt sikker på at når baby kommer er den helt perfekt, og kunne ikke vært noen andre. Og helt ærlig så krysser jeg alt jeg har for at det ikke blir en typisk guttebaby som blir besatt av traktor og lastebiler 🙊 Det er vel ikke «lov» å si, men sier det allikevel. Bare vær en støttende venn du og hør på venninna di, det kommer nok til å gå seg til 😊 Anonymkode: 386f8...c47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dellen Skrevet 9. desember #30 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. Skjer jo også med jentemødre som ønsker seg gutt også. Anonymkode: 09447...196 Jag og mannen ønsket oss gutt og jag har sen jag var liten ønsket mig en gutt, och vi såg fram emot att han skulle med pappa ut i værsta og skru bil. Vi blev nog begge lite besvikna når vi fikk vite att det var jente, då vi kun ønsket oss 1 barn, men den besvikelsen la sig etter nån uke. Vi fikk en nydelig liten jente, og vi kan ikke se oss ett liv utan henne ❤️ Idag kan jag ikke se mig som guttemamma alls, vi fikk ett friskt og fint barn, og hon er helt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #31 Del Skrevet 9. desember Lars1009 skrev (8 minutter siden): Herregud ass. Du er klin gæren. Helt sikkert. Anonymkode: 8d10a...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #32 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Går ikke an på spørre om dette på KG pga lett fornærmede guttemødre. Jeg var heldig og fikk jente, som jeg ønsket meg. Synes det må være lov å si at man ønsker seg et visst kjønn. Anonymkode: ed4f8...b78 Og jeg synes det må være lov å si at slike mødre er egoistiske og mindre reflekterte. Anonymkode: 9acb3...a8b 11 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet 9. desember #33 Del Skrevet 9. desember Det er vel å sparke inn rimelig vidåpne dører her å melde at kvinner på kvinneguiden ønsker å få jentebarn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #34 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, det var en stor skuffelse for min del. Jeg fikk to døtre etterpå, men jeg ser i retrospekt at jeg er emosjonelt opptatt og tilgjenglig på en helt annen måte overfor dem enn det jeg var og er for han. Heldigvis har det gått bra med han da, så jeg tror ikke du kommer til å få et problem. Likevel forstår jeg veldig godt at venninna di er skuffet og lei seg. Anonymkode: eca5a...d93 Seriøst? Håper virkelig du jobber med deg selv slik at du er en like god og tilgjengellg forelder for gutten som for jentene. "Heldigvis har det gått bra med han da".. Anonymkode: e4ecb...52c 12 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #35 Del Skrevet 9. desember Skuffet og redd for at man ikke blir glad i barnet fordi det er "feil" kjønn?? KLAPP DEG SELV HARDT I ANSIKTET OG SKJERP DEG! Det burde være kjent for alle og enhver at kjønn ikke er noe man kan bestemme. Sjansen for å få det ene kjønnet er like stort som det andre. Det er noe man godtar med den største selvfølge når man velger å bli gravid og ønsker seg barn. Om du ikke takler å få barnet, uansett om det er på grunn av kjønnet, sykdommer eller andre årsaker - Da er du ikke skikket til å være en forelder og omsorgsperson. Anonymkode: 3d0bc...d98 10 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #36 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har en litt annen vinkling. Jeg fikk vite på hele tre UL at det var gutt jeg skulle få. Jeg var dritskuffa i skjul. Gråt og var fortvilet. Jeg følte på en enorm sorg. Da baby kom, var det en jente, og jeg gråt av glede. Jeg vet med meg selv at det hadde gått fullstendig skeis om det faktisk var en gutt. Anonymkode: 8d10a...784 Da må man jo faktisk la være å bli gravid. Anonymkode: e4ecb...52c 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #37 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må man jo faktisk la være å bli gravid. Anonymkode: e4ecb...52c Jeg prøvde å unngå det. Ble gravid på pillen. Anonymkode: 8d10a...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #38 Del Skrevet 9. desember Var litt skuffet etterpå, og kanskje typ frem til fødselen gikk jeg med den “men tenk om neste blir gutt også, og jeg aldri får oppleve en jente?”. Så kom han. Og han er verdens fineste gutt. Snart 5. Høyt og lavt, men det er jammen meg lillesøster som etterhvert kom, også. Og han sier hver dag, spontant, “mamma, jeg elsker deg mere enn noen ting i hele verden”. Han blir begeistret for de små tingene i livet og viser glede som ingen annen. Han er virkelig min øyesten. Og lillesøster også så klart 🩷 Tror det er en ganske vanlig følelse, men man kan også roe seg med at det mest sannsynlig går over når man får møte dette lille mennesket🫶🏼 Anonymkode: a770b...3bb 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. desember #39 Del Skrevet 9. desember Jeg har aldri tenkt at jeg MÅ ja et kjønn, men ville veldig ha minst én jente (noe jeg fikk). Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre med en gutt... Når jeg så ultralyden ved 11 uker så sa jeg med én gang til mannen min at "Dette er ikke en jente...". Jeg tenkte lenge på hvordan det skulle bli å ha en gutt. Når han ble født så fikk jeg svaret på hva jeg skulle gjøre med én gang: " jeg skal elske han" tenkte jeg, og dét har jeg gjort siden 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #40 Del Skrevet 9. desember Etter to gutter, ble jeg igjen gravid. Jeg sendte nipt til ultralyd klinikken i Danmark. Viste den gutt, da ble det abort, viste den jente, så ble det en ekstremt glad mamma. Anonymkode: afedd...797 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå