Gå til innhold

Blir kvalm av alle mødre som er helt desperate etter barnefri helger

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 17.03):

Jeg har et barn med spesielle behov. Jeg har null familie. Og mannen jeg giftet meg med som gråt fordi han så sterkt ønsket et barn meldte seg ut da barnet kom.

Så flott for deg at du har mistet deg selv og lever og ånder gjennom barnet ditt, men jeg er bare et menneske og jeg trenger å bare være meg og ikke kun være mamma.

Jeg elsker ungen min. Og vi gjør MYE fint sammen.

Men sekundet jeg får avlastningsbolig så skal jeg NYTE en helg i mnd der jeg kan sove uten å bli vekket kl 03(HVER JÆVLA NATT I 9 ÅR!) 

NYTE å våkne av meg selv, dra meg i sengen, gå ut på kvelden etter 17 og møte venner, ta en fest om jeg vil. Dra på weekend tur og hva enn jeg har lyst å gjøre for meg selv.

Så kan du ri videre på din høye hest, cause I really don't give a flying F🤗

Anonymkode: 561b1...f00

Man kan fortsatt sette dem på et hjem, vet du? 😅

Anonymkode: bdcea...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 11.59):

Jeg forstår det faktisk ikke. 
På et eller annet tidspunkt har dere valgt å få disse barna, men så snart det skjærer seg med mannen - så blir det en evig kamp om å ha mest mulig barnefri. (Dette gjelder så klart ikke alle, men det virker som det er flertallet). 

Ja, jeg forstår at det finnes tilfeller hvor far er voldelig, ikke stiller opp/tar seg av barn osv. 
Nå snakker jeg om de tilfellene hvor det er to voksne mennesker som har ett eller flere barn, og alle er fungerende voksne. 
Jeg er sjokkert over enkelte ting jeg har sett. 

Damer i 50 årene som skriver meldinger som dette:

"Jeg skal FAEN ikke ha ungene denne julen. Nå får du ha de for jeg skal ha fri. Jeg trenger å gå på byen og kose meg, og jeg skal ikke høre noe fra ungene før langt ut på nyåret". 

Vet dere at det finnes mødre som nesten aldri har "barnefri". Fatter ikke at det der har blitt en greie en gang. 

En jeg kjenner tok eksen tilbake mot at hun fikk en baby. Han var dum og desperat og sa ja. Hvem tror du prøvde å pakke på han 100% omsorg når barnet var 8 år fordi hun var så drita lei? 

Sånn. Nå fikk jeg blåst ut litt frustrasjon her. 

Litt mer gjennomtenkt tekst: 

Kan ikke dere være så snill å tenke litt mer over disse barna som dere setter til verden? 
De står ofte midt i mellom to stykker som tydelig krangler om å IKKE ha dem. Det kan da umulig være noe kjekk følelse. 

Jeg snakket med en gutt på 9 år hin dagen. Han sa at moren og faren hadde akkurat begynt med 50/50. Han hatet det. Han ville være mest hos mamma for der hadde han alle vennene sine. Han hadde spurt moren om å komme hjem søndag kveld i stede for mandag etter skolen. Da fikk han til svar at hun skulle ha fri, så han måtte ikke prøve å tenke på det en gang. 

Jeg forstår at alle trenger en liten timeout og at man kan bli sliten. Men dere har jo tatt et valg om å få disse barna, og da bør man faktisk stå i det. 

Anonymkode: 0196e...f6b

Du motsier deg selv jo. Først så sier du at du forstår at det er tilfeller bla bla bla men det eksempelet med kvinner i 50 årene som sier: Jeg skal f.. ikke ha ungene bla bla bla . Trur du virkelig en kvinne sier det uten at det ligger noe mer bak? Da tar du fullstendig feil. For den som sier det på den måten sier det kanskje fordi far ikke gjør sin del av jobben som far. Eller der du skriver at hun ikke vil høre noe fra ungene trur du at det ikke ligger noe bak. Kanskje far ikke er gjør jobben sin som far og ungene ringe emo ei et når dem er hos far. 
eller i beste fall veldig utslitte foreldre som kan si ting dem egentlig ikke mener. Men man sier ofte det når man ikke har det bra.

det du skriver sier litt om deg selv og ikke andre.  Har du det selv sånn når du må absolutt  rakke ned på en kanskje sliten mor.

Anonymkode: f0444...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg blir helt kvalm av alle som skal bry seg med alt.

hvis man er alene så er det godt med noen fri helger

Anonymkode: 01850...4ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være lov å ønske seg litt barnefri selv om man elsker barna sine.  Å ha fri fra barn en helg kan brukes på å hvile,  sove lenger og ha mer overskudd til barna. 

Anonymkode: 18720...00e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 12.06):

Jeg tror det er svært sjelden at mødre ikke vil tilbringe tid med barna sine, men det er ikke bare mor som har ansvaret for barnet når det er født, far har like mye ansvar. 

Menn har jo også tatt et valg om å få barn? Det er ikke mindre slitsomt for mødre å ta seg av barna sine, enn for fedre. Som mor har jeg like mye behov for å hvile, bruke tid på venner, hobbyer, trene osv. på fritiden min som far. Men likevel er det forventet at jeg har barnet mer enn far. 

(Og nei, jeg mener ikke at barn bare er slit og fælt, det er jo helt fantastisk å ha barn, men det er mye jobb) 

Anonymkode: b720c...dd2

Tenker også ts burde ta med foreldre av begge kjønn i HI, det er jo like mange menn som kvinner som klager over å ha barna.

Og jeg vil også påstå at det er flere kvinner enn menn som ufrivillig havner alene fordi mannen ble som en baby nr 2 i forholdet med små barn. 

Anonymkode: a614f...37e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 12.14):

Jeg var også en veldig perfekt mor, før jeg ble mor 😉

Har rullet inn på kritikken min etter jeg fikk barn selv. Man kan risikere å møte seg selv i døra 😅

Anonymkode: 4602b...efc

🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯🎯

Det er ikke grenser for hvor flink man er med barneoppdragelse før man får barn og har fri hele tida! 

God jul

Anonymkode: a5dec...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (På 9.12.2024 den 12.34):

"Jeg skal FAEN ikke ha ungene denne julen. Nå får du ha de for jeg skal ha fri. Jeg trenger å gå på byen og kose meg, og jeg skal ikke høre noe fra ungene før langt ut på nyåret". 

Jeg har heller aldri i mitt liv, heldigvis, hørt noen si noe sånt. Bare trist! 

Anonymkode: a5dec...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...