Gå til innhold

Blir kvalm av alle mødre som er helt desperate etter barnefri helger

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg forstår det faktisk ikke. 
På et eller annet tidspunkt har dere valgt å få disse barna, men så snart det skjærer seg med mannen - så blir det en evig kamp om å ha mest mulig barnefri. (Dette gjelder så klart ikke alle, men det virker som det er flertallet). 

Ja, jeg forstår at det finnes tilfeller hvor far er voldelig, ikke stiller opp/tar seg av barn osv. 
Nå snakker jeg om de tilfellene hvor det er to voksne mennesker som har ett eller flere barn, og alle er fungerende voksne. 
Jeg er sjokkert over enkelte ting jeg har sett. 

Damer i 50 årene som skriver meldinger som dette:

"Jeg skal FAEN ikke ha ungene denne julen. Nå får du ha de for jeg skal ha fri. Jeg trenger å gå på byen og kose meg, og jeg skal ikke høre noe fra ungene før langt ut på nyåret". 

Vet dere at det finnes mødre som nesten aldri har "barnefri". Fatter ikke at det der har blitt en greie en gang. 

En jeg kjenner tok eksen tilbake mot at hun fikk en baby. Han var dum og desperat og sa ja. Hvem tror du prøvde å pakke på han 100% omsorg når barnet var 8 år fordi hun var så drita lei? 

Sånn. Nå fikk jeg blåst ut litt frustrasjon her. 

Litt mer gjennomtenkt tekst: 

Kan ikke dere være så snill å tenke litt mer over disse barna som dere setter til verden? 
De står ofte midt i mellom to stykker som tydelig krangler om å IKKE ha dem. Det kan da umulig være noe kjekk følelse. 

Jeg snakket med en gutt på 9 år hin dagen. Han sa at moren og faren hadde akkurat begynt med 50/50. Han hatet det. Han ville være mest hos mamma for der hadde han alle vennene sine. Han hadde spurt moren om å komme hjem søndag kveld i stede for mandag etter skolen. Da fikk han til svar at hun skulle ha fri, så han måtte ikke prøve å tenke på det en gang. 

Jeg forstår at alle trenger en liten timeout og at man kan bli sliten. Men dere har jo tatt et valg om å få disse barna, og da bør man faktisk stå i det. 

Anonymkode: 0196e...f6b

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen var på julebord i helgen med hotellovernatting. Jeg gledet meg bare til å komme hjem. Jeg vil være sammen barna mine så mye som mulig. 

Men innimellom er det godt med en dag der man kan være seg selv og være kjærester og ikke bare mamma og pappa. Men for min del holder det med 1-2 gr i året. Jeg syns også det er rart å være borte eller få panikk om det ikke skjer noe omtrent hver helg. 

Men syns ikke vi skal dømme andre, folk er forskjellige. 

Anonymkode: 84d90...e44

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du lengter etter en "barnefri" helg ts? Det er lov å være et eget individ, med egne behov selv om man har fått barn.

Syns du er tøff mot mødre her. Har barna en far, så er det jo bare rett at han tar like mye ansvar. Det er lov å ha litt voksentid innimellom. Også for mødre.

Anonymkode: 4602b...efc

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er svært sjelden at mødre ikke vil tilbringe tid med barna sine, men det er ikke bare mor som har ansvaret for barnet når det er født, far har like mye ansvar. 

Menn har jo også tatt et valg om å få barn? Det er ikke mindre slitsomt for mødre å ta seg av barna sine, enn for fedre. Som mor har jeg like mye behov for å hvile, bruke tid på venner, hobbyer, trene osv. på fritiden min som far. Men likevel er det forventet at jeg har barnet mer enn far. 

(Og nei, jeg mener ikke at barn bare er slit og fælt, det er jo helt fantastisk å ha barn, men det er mye jobb) 

Anonymkode: b720c...dd2

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det siste avsnittet ditt. Hvorfor flyttet far bort fra skolen og vennekretsen til denne gutten? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt nøyaktig det samme som deg TS, men jeg tror nok ikke det er så normalt som det du skisserer. Men jeg blir også oppriktig trist når jeg hører om sånne krangler om hvem som skal ha ungene. Man har valgt å sette dem til verden og da må man stå i det også.

Og før noen skyter meg: Det handler ikke om at man ønsker seg litt egentid innimellom for å gjøre noe hyggelig for seg selv. Det trenger absolutt ALLE! Nå mener jeg de som konsekvent skal ha ungene vekk regelmessig og slenger dem både hit og dit for å få det til. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår det faktisk ikke. 
På et eller annet tidspunkt har dere valgt å få disse barna, men så snart det skjærer seg med mannen - så blir det en evig kamp om å ha mest mulig barnefri. (Dette gjelder så klart ikke alle, men det virker som det er flertallet). 

Ja, jeg forstår at det finnes tilfeller hvor far er voldelig, ikke stiller opp/tar seg av barn osv. 
Nå snakker jeg om de tilfellene hvor det er to voksne mennesker som har ett eller flere barn, og alle er fungerende voksne. 
Jeg er sjokkert over enkelte ting jeg har sett. 

Damer i 50 årene som skriver meldinger som dette:

"Jeg skal FAEN ikke ha ungene denne julen. Nå får du ha de for jeg skal ha fri. Jeg trenger å gå på byen og kose meg, og jeg skal ikke høre noe fra ungene før langt ut på nyåret". 

Vet dere at det finnes mødre som nesten aldri har "barnefri". Fatter ikke at det der har blitt en greie en gang. 

En jeg kjenner tok eksen tilbake mot at hun fikk en baby. Han var dum og desperat og sa ja. Hvem tror du prøvde å pakke på han 100% omsorg når barnet var 8 år fordi hun var så drita lei? 

Sånn. Nå fikk jeg blåst ut litt frustrasjon her. 

Litt mer gjennomtenkt tekst: 

Kan ikke dere være så snill å tenke litt mer over disse barna som dere setter til verden? 
De står ofte midt i mellom to stykker som tydelig krangler om å IKKE ha dem. Det kan da umulig være noe kjekk følelse. 

Jeg snakket med en gutt på 9 år hin dagen. Han sa at moren og faren hadde akkurat begynt med 50/50. Han hatet det. Han ville være mest hos mamma for der hadde han alle vennene sine. Han hadde spurt moren om å komme hjem søndag kveld i stede for mandag etter skolen. Da fikk han til svar at hun skulle ha fri, så han måtte ikke prøve å tenke på det en gang. 

Jeg forstår at alle trenger en liten timeout og at man kan bli sliten. Men dere har jo tatt et valg om å få disse barna, og da bør man faktisk stå i det. 

Er enig i at barnefri er ett negativt ladet ord. Men selv om folk velger barn har de fortsatt behov for fritid. Normalt avlaster foreldre hverandre fordi man er to om å få barn. Hvis du ikke kjenner 9- åringen vet du ikke hvordan avtalen er mellom disse foreldrene.

Anonymkode: 2aec9...962

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (3 minutter siden):

Jeg har tenkt nøyaktig det samme som deg TS, men jeg tror nok ikke det er så normalt som det du skisserer. Men jeg blir også oppriktig trist når jeg hører om sånne krangler om hvem som skal ha ungene. Man har valgt å sette dem til verden og da må man stå i det også.

Og før noen skyter meg: Det handler ikke om at man ønsker seg litt egentid innimellom for å gjøre noe hyggelig for seg selv. Det trenger absolutt ALLE! Nå mener jeg de som konsekvent skal ha ungene vekk regelmessig og slenger dem både hit og dit for å få det til. 

Helt sant at det er enkelte skilte foreldre som er veldig opptatte av den barnefri uken sin, men dette gjelder like mye far. Ts angriper kun mødre i innlegget sitt. Det er ganske provoserende.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du lengter etter en "barnefri" helg ts? Det er lov å være et eget individ, med egne behov selv om man har fått barn.

Syns du er tøff mot mødre her. Har barna en far, så er det jo bare rett at han tar like mye ansvar. Det er lov å ha litt voksentid innimellom. Også for mødre.

Tusen hjertelig takk 💕. Endelig et menneske som anerkjenner mødre som et eget individ 👏👏👏👏

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, så jeg nyter barnefri hver helg ;) - TS

Har selvsagt full forståelse for alene tid her og der, men å nekte sitt eget barn å komme hjem, eller si rett ut at jeg orker ikke ha deg her. Det syns jeg er usmakelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (3 minutter siden):

Såklart man må stå i det, men det gjelder begge foreldrene. Det er mer forventet at mødre skal "stå i det" enn at fedre skal det. 

Anonymkode: b720c...dd2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Til det siste avsnittet ditt. Hvorfor flyttet far bort fra skolen og vennekretsen til denne gutten? 

Han flyttet 20 minutter unna med bil. Men da kan ikke gutten gå til venner slik han kan hos mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt sant at det er enkelte skilte foreldre som er veldig opptatte av den barnefri uken sin, men dette gjelder like mye far. Ts angriper kun mødre i innlegget sitt. Det er ganske provoserende.

Kunne ikke vært mer enig! 

Likevel når det er sagt, så er det like greit at barna er hos mor, om far ikke prioriterer barna når han har dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har selvsagt full forståelse for alene tid her og der, men å nekte sitt eget barn å komme hjem, eller si rett ut at jeg orker ikke ha deg her. Det syns jeg er usmakelig. 

Kunne aldri falt meg inn 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var også en veldig perfekt mor, før jeg ble mor 😉

Har rullet inn på kritikken min etter jeg fikk barn selv. Man kan risikere å møte seg selv i døra 😅

• Liker 4
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksemplene du nevner er ganske ekstreme. Det må være lov å glede seg til en helg med egentid og voksne venner uten dårlig samvittighet.

Anonymkode: 8a963...5d5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir du kvalm av mødre? Hva med fedre? 

Anonymkode: 22a93...7e7

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du disse meldingene? 

Å ha barn er en gave. Selv har jeg "fri" hver dag og hele tiden fordi barnet mitt har slått opp med meg 😢

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han flyttet 20 minutter unna med bil. Men da kan ikke gutten gå til venner slik han kan hos mor. 

Så dårlig gjort av far. Burde starte en tråd om ego pappaer som flytter bort fra barnas skolekrets. Stakkars unge som må bo 50% av barndommen sin 20 minutter unna venner, på grunn av far.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det superduper godt å få 8 netter i måneden hvor jeg kan sove ut 😊 alle trenger egentid. Men jeg har vært alene med 2 barn i litt over 3 år nå. Ville aldri nekta dem å komme hjem. Ville heller aldri krangla på å ikke skulle ha dem. Sånt er trist ja. 

Men å bare glede seg og nyte og lengte etter de frie dagene man har alene har jeg full forståelse for at mange gjør 😊

Anonymkode: 6fcac...224

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...