th4don Skrevet 9. desember #101 Del Skrevet 9. desember Mener at enhver mann som blir skremt av ordet feminist ikke er noe å samle på. Han trenger ikke nødvendigvis skrike rundt seg med at han er det selv, men hvis han ikke vet hva feminisme faktisk er og blir skremt av ordet? Ikke verdt å gå videre med, i min mening. Jeg kalte meg feminist allerede på 90-tallet, og det gjorde de fleste av mine kompiser også. Hilsen mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember #102 Del Skrevet 10. desember th4don skrev (4 timer siden): Mener at enhver mann som blir skremt av ordet feminist ikke er noe å samle på. Han trenger ikke nødvendigvis skrike rundt seg med at han er det selv, men hvis han ikke vet hva feminisme faktisk er og blir skremt av ordet? Ikke verdt å gå videre med, i min mening. Jeg kalte meg feminist allerede på 90-tallet, og det gjorde de fleste av mine kompiser også. Hilsen mann. Veldig mange av feministene er ikke enige om hva feminisme er. Hvis du ikke kjenner til dette så vet du kanskje ikke spesielt mye om feminisme men liker å smykke deg med fine ord? Hilsen mann som ikke kjente noen menn som kalte seg feminister på 90-tallet. Anonymkode: 3c3fb...31a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember #103 Del Skrevet 10. desember Jeg er ikke det, da de aller fleste per def er feminist, men de færreste definerer seg som feminist alikevel, pga de mest høylytte feministene har gitt de et veldig dårlig rykte. Så jeg er skeptisk til en som ønsker å sette seg i den båsen, men ikke noe problem med at hun er feminist Anonymkode: 00777...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
th4don Skrevet 10. desember #104 Del Skrevet 10. desember AnonymBruker skrev (6 timer siden): Veldig mange av feministene er ikke enige om hva feminisme er. Hvis du ikke kjenner til dette så vet du kanskje ikke spesielt mye om feminisme men liker å smykke deg med fine ord? Hilsen mann som ikke kjente noen menn som kalte seg feminister på 90-tallet. Anonymkode: 3c3fb...31a Som med alle ideologier finnes det naturligvis ekstreme ytterpunkter og ulike tolkninger. Min erfaring er likevel at de fleste i dag, mer enn for bare noen år siden, assosierer feminisme med likestilling. Samtidig må jeg erkjenne at jeg snakker ut fra mitt eget ståsted – mitt miljø, min jobb og mine omgangskretser. Utover det jeg ser på nettet, har jeg begrenset innsikt i hvordan dette oppfattes andre steder. Det jeg kan si, er at menn på min alder i min omgangskrets ikke har noen problemer med å identifisere seg med feminisme, og det samme gjelder de unge jeg jobber med. Moren min var en av dem som sto på barrikadene på 70- og 80-tallet, og det var aldri noen tvil hjemme om at feminisme handlet om rettferdighet og like muligheter for alle, uansett kjønn. Mange av kompisene mine kalte seg feminister, og det var ikke noe vi tenkte spesielt over som kontroversielt. Det var bare sunn fornuft. Så selv om vi sikkert har vokst opp i veldig forskjellige miljøer, betyr ikke det at noe var mindre sant for oss. Jeg skjønner at dette nok er uvanlig andre steder. Feminisme var ikke et "fint ord" vi smykket oss med – det var en verdibasert holdning til hvordan vi ville at samfunnet skulle være. Det er synd at det fortsatt virker å være noen som tenker at menn som kaller seg feminister, er unntaket og ikke regelen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember #105 Del Skrevet 10. desember Skremt? Nei det blir jeg ikke. Kvinner skremmer meg ikke lenger. Men, nevner hun at hun er feminist… da blir jeg veldig nyskjerrig på hva hun legger i det, for her har det en tendens til å dukke opp mye dobbeltmoral og lite kunnskapsrike påstander… noe som får meg til å oppleve hun som mindre intelligent. En feminist som derimot klarer å holde seg på matten er helt ok Anonymkode: efc07...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember #106 Del Skrevet 10. desember Jeg som mann hadde ikke blitt skremt. Hadde vært støttende! Anonymkode: 7e2cc...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeLeven Skrevet 10. desember #107 Del Skrevet 10. desember Jeg er sammen med en feminist, og er feminist selv. Ser på det som en selvfølge at vi skal ha like rettigheter og muligheter. Så jeg er ikke veldig skremt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember #108 Del Skrevet 10. desember AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 12.05): Kvinner har ikke fikset noe som, helst selv. Menn har gitt kvinner stemmerett. Alle de godene kvinner i dag har, har blitt gitt av mennene. Anonymkode: 92a6c...b28 Og hvem var det som i første omgang bestemte at kvinner ikke skulle ha disse rettighetene, slik at de måtte slåss i årevis for å få det? Anonymkode: 50334...fad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 11. desember #109 Del Skrevet 11. desember AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 10.56): ? Anonymkode: dd782...69f Hvem blir skremt, sa du? Premisset for tråden er ikke reelt. Eller er liksom tanken at bare det fåtallet av menn som ikke vil date en feminist skal svare? De feminister jeg har i mine kretser er opptatt av at jeg som mann ikke skal trenge forholde meg til stereotyper og kjønnsbaserte forventninger, og det er noe jeg tar imot med åpne armer. Hva skulle liksom være skummelt her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå