Gå til innhold

Til menn: hvorfor blir dere skremt av å date en kvinne som sier at hun er feminist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså hvert eneste studie som har dukket opp i mediene har vist at kvinne mot kvinne er betydelig overrepresentert. Noen ganger med en faktor opp mot 3-4.

Anonymkode: d9ab0...a7e

Men vi er ikke alle lesbiske eller bifile. Dette er svært ubehagelig for damer som er, å det må løses. Men jeg føler du sier dette for å få lupen vekk fra volden menn begår i verden. Det er en større gruppe. Fordi det er så få kvinner i lesbiske forhold sammenlignet  og vill er ikke kun representert i forhold. 

Dere annerkjenner aldri at noe er dumt, så fremt det ikke er ei dame som gjør det.

Anonymkode: 4f770...141

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel akkurat slike tanker man er litt reservert mot å bygge et samliv på? 

Anonymkode: c4230...a49

Det var såklart satt litt på spissen. Som jeg har skrevet i flere innlegg så mener jeg alle må jobbe sammen for å få et godt samfunn der alle har like rettigheter, blir sett på med lik verdi, osv. Men dersom menn mener at samfunnet behandler menn dårligere på noen felt, så bør jo menn også ta tak i det? Vi kvinner ser ikke like godt hva dere menn sliter med, men jeg stiller meg såklart bak dere og skal bidra med mitt. 

Det er jo noen menn som har gått ut i det siste og snakket om at menn bør snakke mer om følelser med kompiser, og det tror jeg er kjempeviktig, blant annet i å forebygge selvmord blant menn. Vi kvinner må absolutt også bidra, men mesteparten av jobben må dere menn gjøre. Det hjelper lite at kvinner går ut og sier at menn bør snakke mer om følelser. 

Anonymkode: 8b382...b19

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så da skal ikke hetero vold løses? Kan du ikke bry deg på ekte? Faktisk ha medfølelse istede for å lage det om til at kun en sak skal vinne?

Det er en påstand blant feminister at vold mot kvinner er et manne-problem. Og derfor må menn ta ansvar. Med den logikken blir vold mot kvinner et kvinne problem siden lesber er mer voldelige enn heterofile menn. 

Anonymkode: 92a6c...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står ikke på oss damer. Vi er tilbøyelige for å se, utifra denne tråden. Det er dere som er lukket. 

Sier hade til denne tråden, vi kommer ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men vi er ikke alle lesbiske eller bifile. Dette er svært ubehagelig for damer som er, å det må løses. Men jeg føler du sier dette for å få lupen vekk fra volden menn begår i verden. Det er en større gruppe. Fordi det er så få kvinner i lesbiske forhold sammenlignet  og vill er ikke kun representert i forhold. 

Dere annerkjenner aldri at noe er dumt, så fremt det ikke er ei dame som gjør det.

De aller, aller fleste menn er i mot at kvinner skal oppleve vold i samlivet. Åpenbart. Samtidig er det mystisk at kvinner, ja selv de med høy status, bevisst går etter voldsforbrytere og muligens voldtektsmenn som Marius Høiby, til tross for at de vet at han er sånn. Rettferdiggjør det hans oppførsel? På ingen måte. Men det er likevel mystisk. Samtidig kaller de snille menn for incels og hvem vet hva 🤣 alle spytter på snille menn 💦💦 Husker noen stakkars jævler på ungdomsskolen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en påstand blant feminister at vold mot kvinner er et manne-problem. Og derfor må menn ta ansvar. Med den logikken blir vold mot kvinner et kvinne problem siden lesber er mer voldelige enn heterofile menn. 

Jeg tror heller du er direkte dum i hodet.

Fordi.

1. Et problem er et eksisterende problem om det finnes.

2. Vi bryr oss om ting, ikke for en konkurranse, men fordi vi bryr oss. At ei får klekket hodet åpent mot en vegg, slutter ikke å skje bare fordi noen sier en fikk klemt tassen sinn ander en brødfjøl på en torsdags ettermiddag. Begge er dumt, begge er fryktelig. Så begynn å ta det serriøst, dette er ikke bare en samtale, dette er folk sine liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi vi er et fellesskap som består av både kvinner og menn. Vi lever sammen. Vi tar vare på hverandre. Hvis du virkelig er for likestilling, hvis du virkelig er for vårt samfunnet og samhold, vil du jobbe aktivt for å heve begge kjønn, og ikke bare ditt eget. Og du gjør det med et rent hjerte, fordi det i bunn og grunn handler om menneskeverd, og ikke et kjønn i seg selv. Feminister som utelukkende tar kvinnekampen, er ikke for likestilling. De er selvopptatte og tribalistiske, ofte bitre. De kaprer uttrykk som "likestilling" og "feminisme" for å føre sitt mannshat videre. Det er veldig lett å gjennomskue dem, selv om det er svært få som gidder å ha noe med dem å gjøre. Og jeg forstår veldig godt hvorfor.

Er du for likestilling? Kan anbefale  deg å lese litt historie om hvordan det har vært å være kvinne versus det å være mann opp igjennom historien. Kan være du får et litt annet perspektiv på feminismen. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gjest 01 skrev (5 minutter siden):

Er du for likestilling? Kan anbefale  deg å lese litt historie om hvordan det har vært å være kvinne versus det å være mann opp igjennom historien. Kan være du får et litt annet perspektiv på feminismen. 

Det var en virkelighet som tilhørte kvinnene på den tiden, ikke deg. Du har det utmerket fra et likestillingsperspektiv.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt om en kvinne som ikke er feminist i det virkelige liv, så vet ikke hvem disse mennene skulle datet? Dog har jeg aldri møtt en mann som ikke er det heller 🤷🏼‍♀️

Ingen kvinner jeg kjenner vil bli behandlet dårligere pga sitt kjønn. Ingen menn heller for den saks skyld. Tror det er ganske standard blant oppegående mennesker å ikke dømme eller forskjellsbehandle pga kjønn i Norge. Dette er ikke Midtøsten. Alle jeg kjenner mener det samme. 

Anonymkode: 3134a...046

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en virkelighet som tilhørte kvinnene på den tiden, ikke deg. Du har det utmerket fra et likestillingsperspektiv.

Sånn unntatt at vi kan bli voldtatt når som helst og ikke bli trodd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn unntatt at vi kan bli voldtatt når som helst og ikke bli trodd. 

Gjelder menn òg. Menn blir trodd i enda mindre grad enn kvinner ref. voldtekt. Voldtekt har ingenting med likestilling å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror heller du er direkte dum i hodet.

Fordi.

1. Et problem er et eksisterende problem om det finnes.

2. Vi bryr oss om ting, ikke for en konkurranse, men fordi vi bryr oss. At ei får klekket hodet åpent mot en vegg, slutter ikke å skje bare fordi noen sier en fikk klemt tassen sinn ander en brødfjøl på en torsdags ettermiddag. Begge er dumt, begge er fryktelig. Så begynn å ta det serriøst, dette er ikke bare en samtale, dette er folk sine liv.

Jeg tror du overvurderer egne ferdigheter, både til argumentasjon og logikk. I tillegg har du en lite fin tone, som viser at du mangler dannelse. Trolig er du ikke vant til å møte motstand. 

Røyking er et problem. Det er flere kvinner enn menn som røyker. Er røyking et kvinne problem? Nei, ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg er ikke i mot likestilling. Moderne feminisme handler ikke om likestilling.

Anonymkode: 30d2e...c35

Har ingen ting med moderne feminisme å gjøre. Feminisme har alltid handlet om mannehat og privilegier for kvinner helt tilbake til sufragettenes tid hvor de drev å sendte brevbomber, ol. til menn de ikke likte.

Anonymkode: dba82...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man velger å bruke ordet "skremt" for at man ikke vil date en feminist viser jo bare hvor skjør man er.

Det er ingen som blir skremt av det. Det handler om hva man selv ønsker og ikke ønsker. 
Jeg vil tro at kvinner som definerer seg som feminist er like attraktive for menn, som menn som definerer seg som Andrew Tate tilhenger er for kvinner. 

Det er usexy, usmaklig, fordummende og det vil være umulig å se for seg et hyggelig liv med noen som definerer seg som en av delene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært (veldig) feminist hele mitt liv, og vært veldig åpen om det. Menn jeg har vært i forhold med har nytt godt av dette i kraft av at jeg også støtter opp om menn og likestilling. Jeg har gjort min plikt i Forsvaret, jeg tar vare på mine kompiser som sliter psykisk, og gjør alltid min del av utearbeid som trefelling, bilfiksing og snømåking osv.

Jeg mener at feminisme og likestilling går hånd i hånd, og jeg gjør absolutt min plikt.

Men nåde den mann som slenger ut noe idiotisk og sexistisk til meg. Han vil få så ørene flagrer.

Menn som ikke tåler feminister har ikke fulgt med i historietimen, og misforstår hva budskapet til feminismen er. Vi ønsker å bli behandlet som oppegående, likestilte mennesker med de rettigheter og plikter det innebærer. Vi hater ikke menn...

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forøverig heller ikke blitt sammen med an KKK medlem hvis jeg hadde vært mørkhudet, eller en nazist hvis jeg hadde vært en Jøde.

Er det greit for deg å bli sammen med et KKK medlem eller nazist hvis du ikke faller inn under de gruppene?

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du overvurderer egne ferdigheter, både til argumentasjon og logikk. I tillegg har du en lite fin tone, som viser at du mangler dannelse. Trolig er du ikke vant til å møte motstand. 

Røyking er et problem. Det er flere kvinner enn menn som røyker. Er røyking et kvinne problem? Nei, ikke det? 

Hvorfor tror du jeg er ufin? Fordi du ikke har et snille vein i skjelletet ditt.

Kom for å si unnskyld, men nei. Jeg er villig til å bli lastet ut av denne forsømte siden for å slippe å lese mer drit som dette. 

Jeg sa aldri at vold var et manneproblem!!!!! Jeg skrev opptil flere ganger, lange tekster som sier jeg bryr meg om menn!!! Men hva får vi tilbake, ikke en fordømt setning. So. Vanlig 😊 Jeg sa at mange kvinner, fler enn  menn opplever overgrep. Les avisa. Sånn  seriøst  du har bevist at du har øyne, se til å bruk dem. Nå orker jeg ikke mer av dette. 

Hade. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Wow! Jeg fikk ikke noe svar på spørsmålet mitt. Som sagt, jeg anbefaler deg å lese deg opp litt. Du kan forøvrig ikke uttale deg på mine vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Gjelder menn òg. Menn blir trodd i enda mindre grad enn kvinner ref. voldtekt. Voldtekt har ingenting med likestilling å gjøre.

Så klart det har det, at du tror det ikke har det gjør det helt meningsløst å diskutere med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så da skal ikke hetero vold løses? Kan du ikke bry deg på ekte? Faktisk ha medfølelse istede for å lage det om til at kun en sak skal vinne?

Fascinerende hvordan noen absolutt skal tviholde på offerrollen og med det, selvrettferdig forvente å kunne rakke ned og komme med påstander i øst og vest, uten å møte motstand. Bli voksen

Anonymkode: efc07...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...