AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #41 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skjerp dere og våkn opp for hva som faktisk foregår. Vi har en konferanser fri i gatene også, hvor mye snakker dere menn om det? Hvor mye stanser dere kompiser fra å begå overgrep i fylla mit jenter, skubber dem på et rom. Hm? Håper du er snill. Men det er faktisk langt mer serriøse ting her i verden enn damer som er bitter over ting det er ekstremt stor grunn for å være det av. Anonymkode: 4f770...141 Altså, jeg har aldri ikke sett at en mann ikke kommer en kvinne til unnsetning hvis hun trenger nødhjelp. Altså det finner jeg ikke eksempler av på TikTok eller X engang. Jeg har sett flere videoer av at kvinner får lov til å slå menn uten at noen (verken kvinner eller menn) står opp for mannen. Jeg tror til og med det var en stor tv-kanal i USA som gjorde noen mørke eksperimenter på det (ABC News eller noe sånt). Her noen andre eksempler på at folk hjelper hvis mannen slår kvinnen men ikke motsatt (folk ler og håner mannen når han blir slått): (men ja, lev videre i din boble) https://www.youtube.com/watch?v=xEZH6YSQvwAhttps://www.youtube.com/watch?v=xEZH6YSQvwA Anonymkode: d9ab0...a7e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #42 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du gi noen eksempel på at kvinner ikke er likestilite med menn i Norge, uten at man rokker ved de meritokratiske prinsippene i samfunnet? Hva er det menn kan gjøre som ikke kvinner kan? Anonymkode: d9ab0...a7e Jeg er en verdens feminist, min hjerne stopper ikke ved landegrenser. Men her i Norge er det mest overgrep jeg syns er skummelt. Det er en skikkelig ukultur rundt sex som må løses opp i. Og rettsystemet må bli kjempe mye bedre, for akkurat nå er det ikke til å tro hvor lite de straffer overgrep, til å med mot barn og egne barn av overgriperen også. Er ikke like oppdatert når det kommer til økonomi og den biten, er dårlig med tall og slikt, er en menneske hjerne og er mest engasjert rundt problemer som vekker stor redsel og ubehag i folk sine liv, hvor de burde følt seg trygge til å møte hverdagen. Bryr meg om andre ting også, for jenter, gutter, menn og kvinner, men da er det lettest for mwg når koen kommer til meg med de eksemplene å bry meg. Men overgrep er min nærmeste sak hvor det kan bemerkes trender rundt kjønn. Men bryr meg også om overgrep mot menn. Har ikke kapasitetsmangel selv om jeg setter meg på rompa når samtale partnerne ikke viser tegn til å bry seg i retur. Syns ikke vi skal være selvoppofrende i hver eneste samtale som kvinner. Syns vi kvinner mye oftere sier og må si at vi ikke hater men da. Også ironisk at dere men ikke sier, jeg er glad i damer, bryr meg om mamma osv, når dere kritiserer feminisme. Enda et tegn på hvorfor vi kan bli oppgitt. Bestandig vi som blir krevd å måtte bry oss, selv om vi allerede er de som gjør det mest fra før uansett. Sexist av meg, men føler det stemmer litt jevnt over, selv om mange menn er utrolig snill og mange kvinner ikke er. Men hvor er de snille mennene når vi diskuterer? Kunne ønske det var litt mer ro å få i sjela på nett, kunne ønske en trygg man kom å sa, nei dette skall gå bra, overgrep skal vi ikke ha noe av. Jeg bryter inn når jeg ser noen stå i fare for å bli overfalt(Så fremt de ikke blir i fare selv). Savner den trygge mannen. Det er mest bare klag mot damer og kritikk for at vi er bekymret over ting som faktisk skjer. Det er vanskelig å være trygg mot dere, når dere ikke er mot oss, når det er snakk om traumer. Tenker du ikke hvor forferdelig noen har det når de blir overfallt? Det er bestandig trusler rundt at vi er så stygge og sinne. Ikke nok av dem som forstår hvor vi kommer ifra. Anonymkode: 4f770...141 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #43 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du klarer ikke komme med et eksempel på hva slags rettigheter menn har som kvinner ikke har… Ikke sjokkerende. Anonymkode: 6c1f7...1c7 Og poenget gikk rett over hodet ditt. Så lenge kvinner blir sett på som mindreverdige mennesker kan rettighetene aldri bli helt like selv om de er like på papiret. Anonymkode: 8b382...b19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #44 Del Skrevet 9. desember 2024 Hvorfor skal ikke-feministiske menn date feministiske kvinner. Feminister kan date andre feminister. Anonymkode: a51b9...96a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #45 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinner har ikke fikset noe som, helst selv. Menn har gitt kvinner stemmerett. Alle de godene kvinner i dag har, har blitt gitt av mennene. Anonymkode: 92a6c...b28 Om kvinner ikke hadde kjempet for disse rettighetene hadde vi aldri fått dem. For at goder skal gis må noen kreve dem. Anonymkode: 8b382...b19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #46 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså, jeg har aldri ikke sett at en mann ikke kommer en kvinne til unnsetning hvis hun trenger nødhjelp. Altså det finner jeg ikke eksempler av på TikTok eller X engang. Jeg har sett flere videoer av at kvinner får lov til å slå menn uten at noen (verken kvinner eller menn) står opp for mannen. Jeg tror til og med det var en stor tv-kanal i USA som gjorde noen mørke eksperimenter på det (ABC News eller noe sånt). Her noen andre eksempler på at folk hjelper hvis mannen slår kvinnen men ikke motsatt (folk ler og håner mannen når han blir slått): (men ja, lev videre i din boble) https://www.youtube.com/watch?v=xEZH6YSQvwAhttps://www.youtube.com/watch?v=xEZH6YSQvwA Anonymkode: d9ab0...a7e Jeg er enig I at det rundt vold er et problem. Kjenner noen som ble utsatt for vold som mann..ser du, er åpen for å snakke om det. Syns vold og overgrep mot menn er en sak som må opplyses mye mer om og dere ikke snakker nok om selv når dere sier menn sliter. For dette er et svært sårt punkt for dere, slik det også er for damer selvsagt. Overgrep og vold er forferdelig. Ingenting er løst i nok grad på det punktet, men det er bra noen brøyt inn og trist noen ikke gjorde når det var menn som ble utsatt. Det er mange samtaler vi må ha rundt ting mange folk slikter med. Å det gjør vi best om dere snakker med oss, faktisk snakker om alt, uten å prøve å stanse en kamp for å fremme en annen. Alt må løses. Så ikke fjern feminismen. Men lag andre saker utenom. Bygg flere samtaler, ikke fjern de som er. Anonymkode: 4f770...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #47 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og poenget gikk rett over hodet ditt. Så lenge kvinner blir sett på som mindreverdige mennesker kan rettighetene aldri bli helt like selv om de er like på papiret. Anonymkode: 8b382...b19 Det her er noe du dyrker i hodet ditt. Jeg kjenner ingen, ingen(!) menn som tenker sånn. Anonymkode: d9ab0...a7e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #48 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vold i lesbiske forhold er mer vanlig enn vold i heterofile forhold. Anonymkode: 92a6c...b28 Så da skal ikke hetero vold løses? Kan du ikke bry deg på ekte? Faktisk ha medfølelse istede for å lage det om til at kun en sak skal vinne? Anonymkode: 4f770...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #49 Del Skrevet 9. desember 2024 Blir ikke skremt av det. Er bare helt uinteressert i å date en radikal, bitter og desillusjonert rødstrømpe. De er sjelden attraktive heller. Anonymkode: 5e98e...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #50 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det her er noe du dyrker i hodet ditt. Jeg kjenner ingen, ingen(!) menn som tenker sånn. Anonymkode: d9ab0...a7e Er de mennene e du kjenner de enste verden? Religion er bygget rundt at kvinner er verdt mindre og skapt for å tjene mannen. Som et eksempel. Men dete er fint dere syns vi er normale folk sånn som dere. Anonymkode: 4f770...141 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #51 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så da skal ikke hetero vold løses? Kan du ikke bry deg på ekte? Faktisk ha medfølelse istede for å lage det om til at kun en sak skal vinne? Anonymkode: 4f770...141 Det er ikke poenget. Han påpeker at du er mer opptatt av at menn begår vold mot kvinner, enn at vold mot kvinner er problematisk i seg selv. Voldsraten mellom kvinner seg i mellom er betydelig høyere enn voldsraten mellom kvinner og menn. Likevel er du mest opptatt av sistnevnte (tipper du aldri har snakket om førstnevnte, noensinne). Anonymkode: d9ab0...a7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #52 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det her er noe du dyrker i hodet ditt. Jeg kjenner ingen, ingen(!) menn som tenker sånn. Anonymkode: d9ab0...a7e Det er fint, men når man ser hvor utbredt vold mot kvinner er, så er det et problem. 1 av 5 kvinner i Norge rapporterer å ha opplevd seksuelle overgrep, det er for mange. Anonymkode: 8b382...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #53 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke poenget. Han påpeker at du er mer opptatt av at menn begår vold mot kvinner, enn at vold mot kvinner er problematisk i seg selv. Voldsraten mellom kvinner seg i mellom er betydelig høyere enn voldsraten mellom kvinner og menn. Likevel er du mest opptatt av sistnevnte (tipper du aldri har snakket om førstnevnte, noensinne). Anonymkode: d9ab0...a7e Vet du det sikkert? Vold er vold. De fleste er hetero. Kan være derfor. Anonymkode: 4f770...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 9. desember 2024 #54 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) Jeg vil vel si at jeg kun vil date feminister, og det er uaktuelt å møte en kvinne som vil at jeg skal ha mest å si eller at sønner skal ha bedre rettigheter en døtre. Men det å møte en radikal, mot fundamentalistisk person, som leter med lupe etter der det ikke er likestilling, og som påpeker dette konstant, det er litt mer slitsomt og ganske lite aktuelt. (Overgrep og vold er såklart ikke akseptabelt, og vi menn må bare innse at vi er overrepresentert i denne statistikken, og ta ansvaret som følger med det) Endret 9. desember 2024 av Fjellmannover190 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #55 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de mennene e du kjenner de enste verden? Religion er bygget rundt at kvinner er verdt mindre og skapt for å tjene mannen. Som et eksempel. Men dete er fint dere syns vi er normale folk sånn som dere. Anonymkode: 4f770...141 Altså mellom 1-5% av befolkningen er psykopater til enhver tid (har man estimert). Det betyr at ca. 8.2 * 0,025 * 0,5 = 102,5 millioner menn er psyko. Sånn er det. Men det er likevel mindre enn 5% av menn. Før kampen mot psykos og ikke "menn". Anonymkode: d9ab0...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #56 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke poenget. Han påpeker at du er mer opptatt av at menn begår vold mot kvinner, enn at vold mot kvinner er problematisk i seg selv. Voldsraten mellom kvinner seg i mellom er betydelig høyere enn voldsraten mellom kvinner og menn. Likevel er du mest opptatt av sistnevnte (tipper du aldri har snakket om førstnevnte, noensinne). Anonymkode: d9ab0...a7e Å det var nok ikke meg han siterte, for jeg har tudelig sakt at jeg er imot all vold. Men om han gjorde, er det isåfall feil. Blir ikke noe glad av å høre kvinner begår mye vold mot hverandre, men jeg syns heller ikke noe om menn som ikke tåler å ha en samtale om vold og skuffer alt over på damer på alle plan. Å det er det jeg reagerer på. Er ikke for å endre på reele problemer for å fremme mitt kjønn, vi må vite hva vi står overfor for å hjelpe. Anonymkode: 4f770...141 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #57 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du det sikkert? Vold er vold. De fleste er hetero. Kan være derfor. Anonymkode: 4f770...141 Altså hvert eneste studie som har dukket opp i mediene har vist at kvinne mot kvinne er betydelig overrepresentert. Noen ganger med en faktor opp mot 3-4. Anonymkode: d9ab0...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #58 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså mellom 1-5% av befolkningen er psykopater til enhver tid (har man estimert). Det betyr at ca. 8.2 * 0,025 * 0,5 = 102,5 millioner menn er psyko. Sånn er det. Men det er likevel mindre enn 5% av menn. Før kampen mot psykos og ikke "menn". Anonymkode: d9ab0...a7e Så hva mener du? Skal du si at det er trist eller,at du er imot at noen opplever traumatiske ting? Sykt at det finnes psykopater? Jeg savner å se at du bryr deg. Anonymkode: 4f770...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #59 Del Skrevet 9. desember 2024 Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden): Jeg vil vel si at jeg kun vil date feminister, og det er uaktuelt å møte en kvinne som vil at jeg skal ha mest å si eller at sønner skal ha bedre rettigheter en døtre. Men det å møte en radikal, mot fundamentalistisk person som leter med lupe etter der det ikke er likestilling, og som påpeker dette konstant, det er litt mer slitsomt og ganske lite aktuelt. Takk, godt å se at noen menn ser forskjellen Anonymkode: 8b382...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #60 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor skal kvinner ta ansvar for menns rettigheter? Kan ikke menn gjøre det selv? Anonymkode: 8b382...b19 Det er vel akkurat slike tanker man er litt reservert mot å bygge et samliv på? Anonymkode: c4230...a49 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå