AnonymBruker Skrevet 9. desember #21 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi vi er et fellesskap som består av både kvinner og menn. Vi lever sammen. Vi tar vare på hverandre. Hvis du virkelig er for likestilling, hvis du virkelig er for vårt samfunnet og samhold, vil du jobbe aktivt for å heve begge kjønn, og ikke bare ditt eget. Og du gjør det med et rent hjerte, fordi det i bunn og grunn handler om menneskeverd, og ikke et kjønn i seg selv. Feminister som utelukkende tar kvinnekampen, er ikke for likestilling. De er selvopptatte og tribalistiske, ofte bitre. De kaprer uttrykk som "likestilling" og "feminisme" for å føre sitt mannshat videre. Det er veldig lett å gjennomskue dem, selv om det er svært få som gidder å ha noe med dem å gjøre. Og jeg forstår veldig godt hvorfor. Anonymkode: d9ab0...a7e Som dere bryr dere om feminisme? Nja. Sier nei, det fortjener dere ikke. Idag er det kvinner som ikke har menenske rettigheter og dere sitter her å klager på feminisme. Dere fortjener ikke en drit av oss med den planen. Fiks det slev, slik kvinner har. Anonymkode: 4f770...141 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #22 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi vi er et fellesskap som består av både kvinner og menn. Vi lever sammen. Vi tar vare på hverandre. Hvis du virkelig er for likestilling, hvis du virkelig er for vårt samfunnet og samhold, vil du jobbe aktivt for å heve begge kjønn, og ikke bare ditt eget. Og du gjør det med et rent hjerte, fordi det i bunn og grunn handler om menneskeverd, og ikke et kjønn i seg selv. Feminister som utelukkende tar kvinnekampen, er ikke for likestilling. De er selvopptatte og tribalistiske, ofte bitre. De kaprer uttrykk som "likestilling" og "feminisme" for å føre sitt mannshat videre. Det er veldig lett å gjennomskue dem, selv om det er svært få som gidder å ha noe med dem å gjøre. Og jeg forstår veldig godt hvorfor. Anonymkode: d9ab0...a7e Selvsagt skal alle i et samfunn jobbe for at alle har det bra, det tar jeg som en selvfølge. Dessverre har det ikke vært noen selvfølge, så kvinner har sett seg nødt til å organisere seg i en feministisk bevegelse for å få rettigheter på lik linje som menn. Noe som har fungert på mange felt hittil. Dersom menn føler seg oversett så bør de gjøre det samme. Jeg heier på menn jeg, men dere må også ta tak hvis det er skjevheter i samfunnet. Dere kan ikke bare lene dere tilbake og vente på at det ordner seg, som det har gjort før. Anonymkode: 8b382...b19 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 9. desember #23 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (45 minutter siden): ? Anonymkode: dd782...69f Jeg blir ikke det. Jeg er jo feminist selv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 9. desember #24 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Handler ikke om å bli skremt, handler om å utelukkende ha dårlig erfaring med såklate feminister. De er ikke opptatt av likestilling, de er opptatt av at kvinnen skal få mer (bare fordi) og til helvete med mannen. Jeg er 33 og har datet 4 selverklærte feminister så langt. Hver gang, hver jævla gang så har det endt opp med at det er jeg som jobber 100%, tar 75% av gjøremålene i boligen (lage middag, vaske, rydde, pusse opp, etc.), betaler for innkjøpt av mat, tar de store regningene, restaurant og café besøk, etc. etc. Samtidig var det kontinuerlig sutring og bitterhet om hvordan kvinner ikke er likestilit i Norge 🙄. Hjernedødt. Det finnes ikke et eneste bord her i landet hvor du ikke er velkommen, så lenge du har noe å tilby (i likhet med oss menn!). Er det noen som fortjener den kampen, er det kvinner i utviklingsland. Til og med hun arvingen til Christian Ringnes sutrer, selv om det knapt finnes et mer priviligert menneske her i landet, uavhengig av kjønn. Ingen hadde hørt om henne om uten pappas penger. Jeg opplever kvinner som ikke bygger identiteten sin rundt det å være feminist som langt mer feministiske. De bryr seg oppriktig både om kvinner og menn, gutter som jenter. Vil mye heller være i lag med en sånn kvinne. Anonymkode: 547d7...44c Spesielt at du greide å flytte sammen med 4 stk ultra-feminister, lyste det ingen røde flagg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #25 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt skal alle i et samfunn jobbe for at alle har det bra, det tar jeg som en selvfølge. Dessverre har det ikke vært noen selvfølge, så kvinner har sett seg nødt til å organisere seg i en feministisk bevegelse for å få rettigheter på lik linje som menn. Noe som har fungert på mange felt hittil. Dersom menn føler seg oversett så bør de gjøre det samme. Jeg heier på menn jeg, men dere må også ta tak hvis det er skjevheter i samfunnet. Dere kan ikke bare lene dere tilbake og vente på at det ordner seg, som det har gjort før. Anonymkode: 8b382...b19 Men da er du ikke for likestilling. Du er for kvinner. Vær i det minste ærlig om det. Anonymkode: d9ab0...a7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #26 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som dere bryr dere om feminisme? Nja. Sier nei, det fortjener dere ikke. Idag er det kvinner som ikke har menenske rettigheter og dere sitter her å klager på feminisme. Dere fortjener ikke en drit av oss med den planen. Fiks det slev, slik kvinner har. Anonymkode: 4f770...141 Legger til at jeg er glad i menn, men at denne kommentaren er rettet mot dere som er imot feminisme og syns vi skal jobbe for menns rettigheter, uten deres deltagelse for kvinners. Det er en relajosn på hvor bortskjemte og uomsorgsfulle dere spesifikt er. Ikke alle andre uskyldige menn, som enten er i krise eller ikke aner noe om at vi har denne samtalen. Bryr meg også om folk om de ikke er perfekte. Men jeg syns du er svært urettferdig. Og at dere trenger å tenke litt mer gjennom hva dere egentlig tlog sier til oss. For det er utrolig at det er fysisk mulig, dere prøver å ta før kvinner i det hele tatt har fått normale liv verden over. Skap en egen kamp utenfor, ikke ta fra kvinner. De har ikke fått det de trenger enda av rettigheter. Anonymkode: 4f770...141 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #27 Del Skrevet 9. desember Memorangen skrev (1 minutt siden): Spesielt at du greide å flytte sammen med 4 stk ultra-feminister, lyste det ingen røde flagg? Det står feminister, ikke ultra-feminister. Kun èn av dem ga litt ottar-vibber når vi først datet. Anonymkode: 547d7...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #28 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fordi jeg vil ikke være sammen med noen som hater hele mitt kjønn selvsagt. Jeg hadde forøverig heller ikke blitt sammen med an KKK medlem hvis jeg hadde vært mørkhudet, eller en nazist hvis jeg hadde vært en Jøde. Anonymkode: dba82...692 Feminister hater ikke menn, det er der du har misforstått. Jeg er feminist, hvilket betyr at jeg syns menn og kvinner skal ha like muligheter og rettigheter og at man skal anerkjenne begge kjønns utfordringer for å oppnå det. Samtidig DIGGER jeg menn. Menn er stort sett fantastiske, bortsett fra noen dårlige individer som er voldelige, misogynister, psykopater eller overdrevent selvgode og selvopptatte. Anonymkode: 6a170...65f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #29 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da er du ikke for likestilling. Du er for kvinner. Vær i det minste ærlig om det. Anonymkode: d9ab0...a7e Kvinner er de som ikke har likestilling!!!!! Hallo. Anonymkode: 4f770...141 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 9. desember #30 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står feminister, ikke ultra-feminister. Kun èn av dem ga litt ottar-vibber når vi først datet. Anonymkode: 547d7...44c Så helt vanlige damer da med andre ord?😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 9. desember #31 Del Skrevet 9. desember Skremt? Man velger det bort. Feminister er sjeldent feminister, de er nesten utelukkende opptatt av kvinners rettigheter, kvinners ve og vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #32 Del Skrevet 9. desember Fordi de tror det handler om at kvinner skal ha flere rettigheter og hater menn. De vet ikke hva feminister er. Alle kjærestene mine har vært feminister, selvfølgelig Anonymkode: 30214...35f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #33 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da er du ikke for likestilling. Du er for kvinner. Vær i det minste ærlig om det. Anonymkode: d9ab0...a7e Selvsagt er jeg det, hvordan i all verden tolket du innlegget mitt i den retningen? Vi må alle jobbe for et bedre samfunn, men vi kvinner vet ikke nødvendigvis hva dere menn synes er urettferdig. Kvinner har i hovedsak jobbet frem rettigheter for kvinner selv, hvorfor skal ikke menn gjøre det samme? Og så klart, jeg støtter menn i deres kamp mot urettferdighet, men dere må starte. Hvorfor er ikke mannsdagen mer anerkjent for eksempel? Det er jo mange menn som til og med ikke vet at den eksisterer, eller når den er. Anonymkode: 8b382...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #34 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner er de som ikke har likestilling!!!!! Hallo. Anonymkode: 4f770...141 Kan du gi noen eksempel på at kvinner ikke er likestilite med menn i Norge, uten at man rokker ved de meritokratiske prinsippene i samfunnet? Hva er det menn kan gjøre som ikke kvinner kan? Anonymkode: d9ab0...a7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 9. desember #35 Del Skrevet 9. desember Skremt? Er vel mer at vi ikke er kompatible. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #36 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du gi noen eksempel på at kvinner ikke er likestilite med menn i Norge, uten at man rokker ved de meritokratiske prinsippene i samfunnet? Hva er det menn kan gjøre som ikke kvinner kan? Anonymkode: d9ab0...a7e Det handler ikke bare om muligheter, men hvilken verdi man tillegger de forskjellige kjønnene. Vold mot kvinner er for eksempel fortsatt svært utbredt, og det sier noe om hvordan kvinner blir sett på som mindreverdige av noen menn. Det er såpass utbredt at det er et samfunnsproblem. (Og ja, jeg vet at vold mot menn så klart også er et problem) Anonymkode: 8b382...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #37 Del Skrevet 9. desember Det er en risk rett og slett, vanskelig å vite om du er normal eller radikal feminist 😅 Hadde ikke blitt flere dates hvis du må fremheve at du er feminist på date, det lyser litt rødt flagg for min del. Nei, jeg er ikke i mot likestilling. Moderne feminisme handler ikke om likestilling. Anonymkode: 30d2e...c35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #38 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det handler ikke bare om muligheter, men hvilken verdi man tillegger de forskjellige kjønnene. Vold mot kvinner er for eksempel fortsatt svært utbredt, og det sier noe om hvordan kvinner blir sett på som mindreverdige av noen menn. Det er såpass utbredt at det er et samfunnsproblem. (Og ja, jeg vet at vold mot menn så klart også er et problem) Anonymkode: 8b382...b19 Så du klarer ikke komme med et eksempel på hva slags rettigheter menn har som kvinner ikke har… Ikke sjokkerende. Anonymkode: 6c1f7...1c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #39 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Som dere bryr dere om feminisme? Nja. Sier nei, det fortjener dere ikke. Idag er det kvinner som ikke har menenske rettigheter og dere sitter her å klager på feminisme. Dere fortjener ikke en drit av oss med den planen. Fiks det slev, slik kvinner har. Anonymkode: 4f770...141 Kvinner har ikke fikset noe som, helst selv. Menn har gitt kvinner stemmerett. Alle de godene kvinner i dag har, har blitt gitt av mennene. Anonymkode: 92a6c...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #40 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler ikke bare om muligheter, men hvilken verdi man tillegger de forskjellige kjønnene. Vold mot kvinner er for eksempel fortsatt svært utbredt, og det sier noe om hvordan kvinner blir sett på som mindreverdige av noen menn. Det er såpass utbredt at det er et samfunnsproblem. (Og ja, jeg vet at vold mot menn så klart også er et problem) Anonymkode: 8b382...b19 Vold i lesbiske forhold er mer vanlig enn vold i heterofile forhold. Anonymkode: 92a6c...b28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå