AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #81 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg vil gjerne tro at jeg kunne date en kvinne med veldig forskjellige ståsteder fra meg selv og ganske forskjellige verdier. Min erfaring med kvinner som erklærer tidlig at de er feminister er at det ikke er den typen kvinner jeg tenner på eller kan ha en god romantisk relasjon med. Så fa tenker jeg at jeg gjør begge en tjeneste ved å kutte ting der. Anonymkode: 3c3fb...31a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #82 Del Skrevet 9. desember 2024 Meowmere skrev (45 minutter siden): Er det greit for deg å bli sammen med et KKK medlem eller nazist hvis du ikke faller inn under de gruppene? Nei. Men spesiellt ikke da. Anonymkode: dba82...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet 9. desember 2024 #83 Del Skrevet 9. desember 2024 Støtter fullt ut kvinners rettigheter og feminismekampen, men som noen har nevnt, det er når noen av de mer ekstreme skal gå over i menn er roten til alt ondt her i livet at jeg ikke lenger henger med. En får også av de mer ekstreme skylden for et verdensbilde du ikke var med på å skape, ei heller levde i. Jeg har aldri støttet at kvinner ikke skal kunne stemme, eller ha egen bankkonto for å ta enkelte opplagte eksempler i fortiden. Litt sånn bibelsk "sins of the father" (Exodus 34:7) syndromet som gjør samarbeid/emosjonelt bånd noe vanskelig...igjen de mer ekstreme. Skremt er vel ikke helt riktig ord, men ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mipsmaster Skrevet 9. desember 2024 #84 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feminister hater ikke menn. Anonymkode: 8b382...b19 Alle kvinne og feministgruppene stemte i mot en kjønnsnøytral likestillingslov. Feminister hater menn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9. desember 2024 #85 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ? Anonymkode: dd782...69f Jeg sliter litt med å se for meg en setting der dette skal være noe som må nevnes. Jeg er for likestilling, men jeg har aldri hatt behov for å si det til en mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #86 Del Skrevet 9. desember 2024 En feminist i Norge i dag er en kvinne som er i fornektelse. Faktum er at kvinner vil alltid være avhengig av menn(snylte på en manns produktivitet) og derfor vil en feminist for alltid syte over likestilling. Som mann holder man seg unna. Anonymkode: c2f39...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 9. desember 2024 #87 Del Skrevet 9. desember 2024 Menn flest ønsker ikke likestilling. Menn flest ønsker mest mulig makt og kontroll. Menn vil ikke ha kvinner som er bevisste rundt likestilling og feminisme. Det blir for truende og øker sjansen for at han ikke får kontroll i forholdet, og ikke stikker av med flest mulig fordeler. Menn flest liker å påføre kvinner skam dersom kvinner identifiserer seg som feminist. Menn flest liker å feilinformere om at "feminisme = ekstremt". Feminister flest ønsker 50-50 likestilling. Men dette blir som sagt for vanskelig for menn flest, da menn flest er opptatt av egoisme, narsissisme, makt, kontroll og dominans. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #88 Del Skrevet 9. desember 2024 SmuleSMitt skrev (38 minutter siden): Menn flest ønsker ikke likestilling. Menn flest ønsker mest mulig makt og kontroll. Menn vil ikke ha kvinner som er bevisste rundt likestilling og feminisme. Det blir for truende og øker sjansen for at han ikke får kontroll i forholdet, og ikke stikker av med flest mulig fordeler. Menn flest liker å påføre kvinner skam dersom kvinner identifiserer seg som feminist. Menn flest liker å feilinformere om at "feminisme = ekstremt". Feminister flest ønsker 50-50 likestilling. Men dette blir som sagt for vanskelig for menn flest, da menn flest er opptatt av egoisme, narsissisme, makt, kontroll og dominans. Du tilhører tydeligvis gruppen kvinner som hater menn, og ikke kunne brydd deg mindre om hva menn sier og gjør, så lenge det ikke støtter oppunder ditt syn på menn. Men kos deg med det Anonymkode: efc07...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #89 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er feminist, men tror du som mann vil merke lite til det. Jeg heier på like muligheter, lik lønn, og att jeg drar til skogs med motorsaga, skifter dekk på bilen og gjør der jeg kan, mens jeg faktisk også lager middag og vasker hus. Feminisme for meg er å evne å betale egne rekninger, ikke stå på total bar bakke om det blir samlivsbrudd, att vi deler på barneoppdragelsen og det daglige, dette uten tanker på kjønnsroller. Att vi er ett team kort og godt, som utfyller hverandre og heier på hverandre. Ingen over den andre. Kan godt vere att den feministiske tankegangen min, vil frigjøre en partner for endel arbeid faktisk. Her står jeg feks både for maling av hus og vinterveden, han hater både skau og høyder. Anonymkode: 20be4...29c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 9. desember 2024 #90 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En feminist i Norge i dag er en kvinne som er i fornektelse. Faktum er at kvinner vil alltid være avhengig av menn(snylte på en manns produktivitet) og derfor vil en feminist for alltid syte over likestilling. Som mann holder man seg unna. Anonymkode: c2f39...460 Her er tydeligvis du også i fornektelse😅 Faktum er at mange menn vil alltid være avhengig av kvinner (snylte på en kvinnes produktivitet; spesielt når det kommer til hus, hjem og barn, SAMTIDIG som at hun har en jobb). Ikke rart vi kvinner "syter" over likestilling. Håper sånne menn som deg holder seg langt unna, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #91 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feminister hater ikke menn, det er der du har misforstått. Jeg er feminist, hvilket betyr at jeg syns menn og kvinner skal ha like muligheter og rettigheter og at man skal anerkjenne begge kjønns utfordringer for å oppnå det. Samtidig DIGGER jeg menn. Menn er stort sett fantastiske, bortsett fra noen dårlige individer som er voldelige, misogynister, psykopater eller overdrevent selvgode og selvopptatte. Anonymkode: 6a170...65f Norges største kvinneorganisasjon sier nei til kjønnsnøytral likestillingslov Og snipp snapp snute så var feministeventyret ute... gjest 01 skrev (6 timer siden): Er du for likestilling? Kan anbefale deg å lese litt historie om hvordan det har vært å være kvinne versus det å være mann opp igjennom historien. Kan være du får et litt annet perspektiv på feminismen. Ja fortell gjerne om hvor fælt det var å ikke bli tvunget i skyttergravene for å dø for en eller annen adel. Og hvor fælt det var å ikke være økonomisk ansvarlig for valgene man tok, men kunne lempe den byrden over på sin partner. Og hvor fælt det var å melke kyr og vaske klær istedenfor å slite og ødelegge helsa i en kullgruve 12 timer om dagen. Visste du at det var mange feminister i USA som ikke ville ha stemmeretten for kvinner? Og vet du hvorfor de var imot det? Og hvordan det endte opp? Anonymkode: dba82...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #92 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norges største kvinneorganisasjon sier nei til kjønnsnøytral likestillingslov https://www.nettavisen.no/nyheter/norges-storste-kvinneorganisasjon-sier-nei-til-kjonnsnoytral-likestillingslov/s/5-95-2042737 Anonymkode: dba82...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #93 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg ville ikke vært skremt av det. Jeg tror nok de fleste menn er for likestilling, men problemet er at å være feminist er assosiert med å være sur og sint. Anonymkode: 7b579...940 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #94 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/norges-storste-kvinneorganisasjon-sier-nei-til-kjonnsnoytral-likestillingslov/s/5-95-2042737 Anonymkode: dba82...692 Akkurat. Snakk om å ødelegge for seg selv. Jeg trodde de ville ha menn med på laget, men de prioriterer å skape konflikt for ingen ting. Anonymkode: 7b579...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #95 Del Skrevet 9. desember 2024 Fordi hva som er forbundet med ordet feminist har endret seg. I starten så jeg ikke noe negativt i det å være feminist. Men nå etter å ha lest og hørt om ekstreme feminister, som alle virker å ha en ting til felles (de er sinte på eller hater menn). Så har det farget mitt syn på hva det å være feminist er. Anonymkode: 968ae...f2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 9. desember 2024 #96 Del Skrevet 9. desember 2024 Feminist, i form av likestilling, er jeg selv. Så det er jeg jo ikke redd for. Men jeg ønsker ikke å date en kvinne som opererer som ekstremfeminist med indirekte mannevonde i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #97 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Akkurat. Snakk om å ødelegge for seg selv. Jeg trodde de ville ha menn med på laget, men de prioriterer å skape konflikt for ingen ting. Anonymkode: 7b579...940 Ødelegge for seg selv? De reitererer jo bare holdningene de alltid har hatt. Det er disse organisasjonene som lagde denne loven i utgangspunktet. Nettopp for å diskriminere gutter og menn som de hater. Anonymkode: dba82...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #98 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi hva som er forbundet med ordet feminist har endret seg. I starten så jeg ikke noe negativt i det å være feminist. Feil. Feminister har alltid vært ekstremistiske mannehatere. Om noe så var de enda verre tidligere i historien. Fra sufragettene som var terrorister som sendte bomber til menn, til 70 talls feministene som skrev lange avhandlinger om å utrydde menn og ta menn som slaver, til 90 talls feministene som fantaserte seg fram til noen sinnsyke konspirasjonsteorier om satanistiske nettverk av menn som ofret menneskebarn i sermonier. Anonymkode: dba82...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #99 Del Skrevet 9. desember 2024 At en kvinne ønsker like rettigheter som menn er jo naturlig. Men, om hun til stadighet må presentere seg selv som feminist så får jeg assosiasjoner til Kvinnegruppa Ottar. Da snakker vi mannshat på høyt nivå. Anonymkode: ef687...7aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #100 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg kjenner mange flinke og sterke kvinner i høye stillinger som står på og bidrar på alle måter i en jobbsituasjon. Ingen av disse pleier å titulere seg selv som feminister. Mange av de kvinnene jeg har møtt som kaller seg feminister snakker mye om de rettighetene de vil ha, men de vil gjerne slippe plikter og ansvar. Anonymkode: ef687...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå