Gå til innhold

Til menn: hvorfor blir dere skremt av å date en kvinne som sier at hun er feminist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke. De har vel dårlig assosiasjoner eller fordommer da. Jeg er feminist, men sier det ikke med mindre jeg blir spurt. Avviser sexistiske menn, selvfølgelig. De trenger jo ikke si de er sexistiske. Det lyser igjennom.

Anonymkode: 987bf...5f7

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. De har vel dårlig assosiasjoner eller fordommer da. Jeg er feminist, men sier det ikke med mindre jeg blir spurt. Avviser sexistiske menn, selvfølgelig. De trenger jo ikke si de er sexistiske. Det lyser igjennom.

Tror det jeg også. Tror de tenker vi missliker dem da. Kan være vanskelig å bli forstått noen ganger, når de samtidig også bærer på sine ting de vil bli hørt i, også er det en liten krasj eller mulighet for misforståelser der. Men med en god samtale med den rette personen, tror jeg det skal gå bra.

Anonymkode: 4f770...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre noen få ekstreme feminister som ødelegger det for oss vanlige feminister som bare vil at kvinner skal ha samme muligheter som menn. 

Jeg vil at menn skal ha det bra og at kvinner skal ha det bra, og at begge kjønn skal bli behandlet og sett på med lik verdi. Synes ikke det bør skremme vekk menn, for i så fall er det uansett ikke riktig mann for meg. 

Anonymkode: 8b382...b19

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler ikke om å bli skremt, handler om å utelukkende ha dårlig erfaring med såklate feminister. De er ikke opptatt av likestilling, de er opptatt av at kvinnen skal få mer (bare fordi) og til helvete med mannen. Jeg er 33 og har datet 4 selverklærte feminister så langt. Hver gang, hver jævla gang så har det endt opp med at det er jeg som jobber 100%, tar 75% av gjøremålene i boligen (lage middag, vaske, rydde, pusse opp, etc.), betaler for innkjøpt av mat, tar de store regningene, restaurant og café besøk, etc. etc. Samtidig var det kontinuerlig sutring og bitterhet om hvordan kvinner ikke er likestilit i Norge 🙄. Hjernedødt. Det finnes ikke et eneste bord her i landet hvor du ikke er velkommen, så lenge du har noe å tilby (i likhet med oss menn!). Er det noen som fortjener den kampen, er det kvinner i utviklingsland. Til og med hun arvingen til Christian Ringnes sutrer, selv om det knapt finnes et mer priviligert menneske her i landet, uavhengig av kjønn. Ingen hadde hørt om henne om uten pappas penger.

Jeg opplever kvinner som ikke bygger identiteten sin rundt det å være feminist som langt mer feministiske. De bryr seg oppriktig både om kvinner og menn, gutter som jenter. Vil mye heller være i lag med en sånn kvinne.

Anonymkode: 547d7...44c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen menn som blir det?

Anonymkode: 3b764...73c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er dessverre noen få ekstreme feminister som ødelegger det for oss vanlige feminister som bare vil at kvinner skal ha samme muligheter som menn. 

Jeg vil at menn skal ha det bra og at kvinner skal ha det bra, og at begge kjønn skal bli behandlet og sett på med lik verdi. Synes ikke det bør skremme vekk menn, for i så fall er det uansett ikke riktig mann for meg. 

Mennesker ødelegger ikke for andre på den måten. Det vil alltid være noen i en gruppe som er ekstreme eller ufine.  Hvis man da får fordommer mot den gruppen, står man ansvarlig for sin egen generalisering. Det er min mening.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mennesker ødelegger ikke for andre på den måten. Det vil alltid være noen i en gruppe som er ekstreme eller ufine.  Hvis man da får fordommer mot den gruppen, står man ansvarlig for sin egen generalisering. Det er min mening.

Ja, jeg er enig i det, jeg burde ha ordlagt meg annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg vil ikke være sammen med noen som hater hele mitt kjønn selvsagt. Jeg hadde forøverig heller ikke blitt sammen med an KKK medlem hvis jeg hadde vært mørkhudet, eller en nazist hvis jeg hadde vært en Jøde.

Anonymkode: dba82...692

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir vi ikke skremt av

Anonymkode: 99912...6e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen som blir skremt av at noen sier de er feminist. Men veldig få gidder å date feminister, og overskriften på tittelen er et godt eksempel på hvorfor. 

Anonymkode: 92a6c...b28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever rødstrømper som hyklerske, ettersom at de aldri slår et genuint slag for gutta. Altså noen gjør det for PR (lik meg, lik meg!), når det går opp for dem at menn ser gjennom skuespillet og kjønner at de bare er noen bitre damer som ønsker å ta gutta (eks. Kjersti Bergstø, Tina Bru og Sigrid Bonde Tusvik).

Heldigvis er det mange flotte kvinner her i landet som ikke er sånn. De fleste er ikke sånn. Vil heller bygge en fremtid med en de.

Anonymkode: d9ab0...a7e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever rødstrømper som hyklerske, ettersom at de aldri slår et genuint slag for gutta. Altså noen gjør det for PR (lik meg, lik meg!), når det går opp for dem at menn ser gjennom skuespillet og kjønner at de bare er noen bitre damer som ønsker å ta gutta (eks. Kjersti Bergstø, Tina Bru og Sigrid Bonde Tusvik).

Heldigvis er det mange flotte kvinner her i landet som ikke er sånn. De fleste er ikke sånn. Vil heller bygge en fremtid med en de.

Hvorfor skal kvinner ta ansvar for menns rettigheter? Kan ikke menn gjøre det selv? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg vil ikke være sammen med noen som hater hele mitt kjønn selvsagt. Jeg hadde forøverig heller ikke blitt sammen med an KKK medlem hvis jeg hadde vært mørkhudet, eller en nazist hvis jeg hadde vært en Jøde.

Anonymkode: dba82...692

Feminister hater ikke menn. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nope , gruppene definerer seg selv, for definisjonen har en funksjon for kommunikasjon , og det definerer generaliseringen. 

Hvis du melder deg inn i Hells Angels må du forvente at folk ser på deg som kriminell. Du kan være verdens fineste og mest empatiske fyr som jobber i omsorgsyrke og aldri har gjort noe lovstridig, og ditt valg om å melde deg inn farger hvordan andre ser deg. Ditt valg om å delta i gruppen er et valg du har gjort for å kommunisere hvordan du ønsker å bli sett. 

Å VÆRE Feminist er det ingen som blir redd av, men gruppen som er aktive i å definere seg som feminist, avdekker spesifikke personlighetstrekk som mange velger vekk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slår mange slag for gutter i enkelt individ settinger, akkurat som jeg gjør til jenter.

Er det noen som er drit slemme mot menn er det hele den pille situasjonen. Den tankegangen, er brutal. Dere har mye å rydde opp i egen leir, før dere kommer til oss å sier vi er de uten omsorg. Det er helt feil. 

Noen ting er relevant å snakke om på grunn av alle de overgriperne du ser i media, landene  hvor kvinner er undertyrkt, barn som blir giftet bort. Noen av dere er helt blinde til hva som foregår i verden. Det er som regel menn, sorry for å si det. Men den skaden ditt kjønn står for, er det ikke vår feil at skjer, ved at vi sier det. At du tar det personlig er din sak, vi kan ikke slutte å bry oss om verden fordi du tenker mer på deg enn du tenker på de der ute.

Men blir også skadet av menn. Bryr du deg om det da? Det er også grusomt damer, å da mener jeg forbi en frekk kjeft med alvorlige handlinger. Vi må sette fokus der fokuset bør sitte, ikke mot at noen opplyser om at verden går dårlig når den faktisk gjør.

Skjerp dere og våkn opp for hva som faktisk foregår. Vi har en konferanser fri i gatene også, hvor mye snakker dere menn om det? Hvor mye stanser dere kompiser fra å begå overgrep i fylla mit jenter, skubber dem på et rom. Hm? Håper du er snill. Men det er faktisk langt mer serriøse ting her i verden enn damer som er bitter over ting det er ekstremt stor grunn  for å være det av.

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg slår mange slag for gutter i enkelt individ settinger, akkurat som jeg gjør til jenter.

Er det noen som er drit slemme mot menn er det hele den pille situasjonen. Den tankegangen, er brutal. Dere har mye å rydde opp i egen leir, før dere kommer til oss å sier vi er de uten omsorg. Det er helt feil. 

Noen ting er relevant å snakke om på grunn av alle de overgriperne du ser i media, landene  hvor kvinner er undertyrkt, barn som blir giftet bort. Noen av dere er helt blinde til hva som foregår i verden. Det er som regel menn, sorry for å si det. Men den skaden ditt kjønn står for, er det ikke vår feil at skjer, ved at vi sier det. At du tar det personlig er din sak, vi kan ikke slutte å bry oss om verden fordi du tenker mer på deg enn du tenker på de der ute.

Men blir også skadet av menn. Bryr du deg om det da? Det er også grusomt damer, å da mener jeg forbi en frekk kjeft med alvorlige handlinger. Vi må sette fokus der fokuset bør sitte, ikke mot at noen opplyser om at verden går dårlig når den faktisk gjør.

Skjerp dere og våkn opp for hva som faktisk foregår. Vi har en konferanser fri i gatene også, hvor mye snakker dere menn om det? Hvor mye stanser dere kompiser fra å begå overgrep i fylla mit jenter, skubber dem på et rom. Hm? Håper du er snill. Men det er faktisk langt mer serriøse ting her i verden enn damer som er bitter over ting det er ekstremt stor grunn  for å være det av.

Kone banker i gatene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

?

Anonymkode: dd782...69f

Handler ikke om frykt selvfølgelig. Det handler om hva som er attraktivt eller ikke.

Alle slike tråder ender ofte opp med en diskusjon om hva feminisme er. Der har man ulike oppfatninger, men blant mange menn er dette et begrep som er svært negativt ladet. På lik linje med at de fleste kvinner vil vike unna selverklærte mannssjåvinister, vil menn vike unna feminister.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært mer skeptisk om hun ikke var feminist. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal kvinner ta ansvar for menns rettigheter? Kan ikke menn gjøre det selv? 

Fordi vi er et fellesskap som består av både kvinner og menn. Vi lever sammen. Vi tar vare på hverandre. Hvis du virkelig er for likestilling, hvis du virkelig er for vårt samfunnet og samhold, vil du jobbe aktivt for å heve begge kjønn, og ikke bare ditt eget. Og du gjør det med et rent hjerte, fordi det i bunn og grunn handler om menneskeverd, og ikke et kjønn i seg selv. Feminister som utelukkende tar kvinnekampen, er ikke for likestilling. De er selvopptatte og tribalistiske, ofte bitre. De kaprer uttrykk som "likestilling" og "feminisme" for å føre sitt mannshat videre. Det er veldig lett å gjennomskue dem, selv om det er svært få som gidder å ha noe med dem å gjøre. Og jeg forstår veldig godt hvorfor.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...