Gå til innhold

Homofile: hvordan tok foreldrene deres det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HemmeligSpion skrev (10 minutter siden):

Adopsjon er adopsjon. At to homser oppdrar barnet betyr ikke at de har "fått" det.

Sier du det samme om heterofile som adopterer?

Og hvordan ser du på at heterofile par som tyr til sæd eller eggdonasjon? Er barnet mindre verdt for de besteforeldrene som ikke er genetisk i slekt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HemmeligSpion skrev (26 minutter siden):

Jeg er hetero, men om man vokser opp med dem så blir det vel rimelig tydelig etterhvert. Du ser det på ganglaget, interesser, hører det på stemmen osv. Og nei, jeg snakker selvfølgelig ikke om den åpenbare "TV-homoen", sånne som Jan-Thomas og han nye, den der nordlendingen. Jeg snakker om de som ikke er flaming faggots. 

Tenker at de fleste er ikke så opptatt om DU er homo lenger, de er opptatt av at de ikke kan få barnebarn og er selvfølgelig lei seg for det. Å substituere med adoptivbarn er ikke det samme.

Det blir litt sånn som skilte foreldre får seg ny kjæreste. Det går greit, men de ekte barna ønsker jo at det skulle bli mamma og pappa igjen. Det hadde vært det beste. Men det nest beste fungerer jo også.

Jeg er lesbisk og har biologiske barn. Det har og kompisene mine som fikk ved hjelp av surrogati. Det er så godt som umulig for homofile å adoptere. Og etter avdekking i media har det blitt vanskelig for heterofile og. 

Anonymkode: b885c...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma døde før jeg sa noe, stefaren min ble fryktelig brydd da jeg fortalte at jeg hadde fått kjæreste og det var en mann. Jeg ble såra og lei meg, men det viste seg at han ikke hadde noe mot hverken legningen min eller kjæresten, han bare manglet ordene til å si det. Han er veldig konservativ og i bedehusmiljøet, likevel var jeg skråsikker på at det kom til å gå bra. Noe det jo gjorde, selv om jeg fikk meg en støkk når han reagerte som han gjorde.

Faren min bare lo og sa at da ble det nok mulighet for en svigersønn å ta med på jakt likevel. Halvøstra mi hadde fortalt uka før at hun er lesbisk, noe jeg faktisk ikke visste. Hun fortalte det til meg dagen etter, da jeg ringte henne for å fortelle mine nyheter.

Anonymkode: de742...121

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke slått hånda av, men det var heller ingen hyggelig opplevelse å komme ut for foreldrene mine. De har enda ikke nevnt saken med et ord, nøyaktig 30 år senere. De har tatt imot partnerne mine også, men alt annet enn hjertelig. Besteforeldrene mine, derimot, tok det hele på strak arm og viste aldri noe annet enn forståelse og varme. 

Det er lett å tenke at det er enkelt å komme ut av skapet i 2024, men det varierer nok mer enn folk tror. Bibelbelte og sekteriske kristne menigheter og kulter er allerede nevnt, men vi har også en samisk befolkning, en innvandrerbefolkning, folk som bor langt ut i gokk i små bygder og samfunn og mannemenn som ikke tolererer "svake" sønner.

Jeg har ikke noe kontakt med homomiljøet og er ikke fra bibelbeltet eller noe annet miljø med ekstremistiske syn på slike ting. Men per nå vet jeg, privat, om 6 ungdommer fra 18 år og ned som bor eller har bodd i fosterhjem, på institusjon eller på gata i kortere eller lengre perioder fordi de ble kastet ut hjemmefra på grunn av legning. Den yngste var 12, en annen 14. Han på 14 ble satt igjen på en familieferie i utlandet (typisk feriemål, det var ingen utenlandsk bakgrunn inne i bildet). 

Vi liker å tenke at vi er et så åpent og inkluderende samfunn, men ulempen med å være det er at fordomsfulle drittsekker og elendige foreldre også beveger seg fritt rundt.

Anonymkode: 79952...518

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

(...)

Men per nå vet jeg, privat, om 6 ungdommer fra 18 år og ned som bor eller har bodd i fosterhjem, på institusjon eller på gata i kortere eller lengre perioder fordi de ble kastet ut hjemmefra på grunn av legning. Den yngste var 12, en annen 14. Han på 14 ble satt igjen på en familieferie i utlandet (typisk feriemål, det var ingen utenlandsk bakgrunn inne i bildet). 

(...)

Hvor hjerteløs er det mulig å bli? 😭😭😭 Disse "foreldrene" skulle fått dom og fengselsstraff for barnemishandling 🤬

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (På 10.12.2024 den 19.54):

Hvor hjerteløs er det mulig å bli? 😭😭😭 Disse "foreldrene" skulle fått dom og fengselsstraff for barnemishandling 🤬

Det skulle de så absolutt. Heldigvis har annen familie tatt inn to av de som fosterbarn, så får de føle at ikke alle slår hånda av de. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...