AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #101 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 8.50): Jeg er 100% sykemeldt fra min jobb som sykepleier på et sykehus i Norge . Det er psykiske årsaker.Men utad seg jeg jo «frisk ut» for de som bare ser meg nå er det slik at 3 åringen vår med kronisk sykdom må på sykehuset denne uken. Barnet skal igjennom flere undersøkelser. Samme sykehus som jeg jobber på. Jeg vil vil ikke følge barnet fordi jeg er redd for hva kollegaer som tilfeldigvis ser meg i gangene med barnet mitt tenker om meg. Jeg ser for meg de tenker «jøss der er Kari ja som ikke jobber for tiden, men der er hun og ser helt fin ut med barnet sitt. Frisk nok til å følge opp barnet men ikke jobbe 😤» jeg sier dette til mannen og trygler han om å ta velferdspermisjon slik at han kan følge barnet slik at jeg ikke viser meg der jeg jobber. Men han sier nei fordi jeg er jo i stand til å følge opp barnet, det er ikke barna jeg er sykemeldt fra. Dessuten er barnet ekstemt mammadalt. Jeg har veldig angst og dårlig selvbilde for tiden, tenker bare vondt av meg selv. Det er en av grunnene jeg er sykemeldt. Og mannen min sier til meg at det er angst tankene som snakker når jeg tenker at noen vil tenke vondt om meg om de ser meg med barnet mitt på sykehuset hva tenker dere? Har han rett? Er det angsten som snakker? Eller har jeg et poeng at man bør holde en lav profil om man er sykemeldt ? Har lest her inne om folk som er sykemeldt som er på Matbutikken, møter kollegaer, og får ikke jobber fordi de er jo i stand til å dra på butikken Anonymkode: bf731...47f Hei Ts, syns du har fått veldig mange fæle ekle svar her. Du er ikke selvopptatt! Du setter ikke deg selv foran barnet! Jeg har hatt det nøyaktig på lik måte som deg og vært sykemeldt av nøyaktig samme årsak. Du er ikke alene, og dine reaksjoner er helt normale angstreaksjoner. Du kan være trygg på at du kan følge barnet ditt på sykehuset uten at noen har noe som helst med å legge seg opp i det. Fokuser på oppgaven, ignorer alt annet. Du er sykemeldt ferdig snakka. Så drar du hjem og bruker tiden på å bli frisk❤️ Anonymkode: 748ea...cd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå