AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Her har det bare hopet seg opp, hos både mannen og meg. Vi har en litt stram økonomi, men det har gått rundt, helt til noe skjedde. Og når dette skjedde, så ble vi ute av stand til å betale alt vi hadde å betale på, vi prøvde derfor å prioritere litt her og der. Vi prøvde å ta kontakt med div for å be om utsettelse, og om muligheten til å betale bare deler av regningene en periode, og heller betale mer når vi hadde fått hodet litt over vannet, men der fikk vi nei, over hele linjen. Dermed måtte vi velge hva vi skulle betale fra mnd til mnd, og vi havnet mer og mer bakpå. Og nå har vi begge trekk i inntekten, og har dermed enda mindre mulighet til å betale div. Enkelte regninger var ikke høye til å begynne med, men selvsagt øker dem. Så nå lever vi på et minimum, og andre regninger baller på seg. Vi sliter nå både økonomisk, men også psykisk, og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Det eneste jeg kan tenke meg som kan hjelpe er gjeldsordning, men jeg har forstått at heller ikke det er lett å få igjennom. Så om noen her kjenner til dette, så vil jeg bli veldig takknemlig om noen vil dele sine erfaringer og tips🙏🙏 Anonymkode: 5a862...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Råder dere til å oppsøke gjeldsrådgiver i kommunen i første omgang. Denne kan være behjelpelig med å få oversikt over gjelda deres, vurdere utenrettslige tiltak og evt sende søknad om gjeldsordning til namsmannen. Anonymkode: 2acfa...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 Hvor høy er gjelden deres, og hvor gammel er den? Hva består den av? Er det kredittkortgjeld, skattegjeld, barnebidragsgjeld, ubetalte strømregninger, hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 Du må nesten lage en oversikt over inntekt, formue, og et grovt oppsett over gjeld for at man skal kunne gi råd her. Gjeldsordning er siste utvei, og en rekke betingelser må være oppfylt. Anonymkode: ccf4f...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her har det bare hopet seg opp, hos både mannen og meg. Vi har en litt stram økonomi, men det har gått rundt, helt til noe skjedde. Og når dette skjedde, så ble vi ute av stand til å betale alt vi hadde å betale på, vi prøvde derfor å prioritere litt her og der. Vi prøvde å ta kontakt med div for å be om utsettelse, og om muligheten til å betale bare deler av regningene en periode, og heller betale mer når vi hadde fått hodet litt over vannet, men der fikk vi nei, over hele linjen. Dermed måtte vi velge hva vi skulle betale fra mnd til mnd, og vi havnet mer og mer bakpå. Og nå har vi begge trekk i inntekten, og har dermed enda mindre mulighet til å betale div. Enkelte regninger var ikke høye til å begynne med, men selvsagt øker dem. Så nå lever vi på et minimum, og andre regninger baller på seg. Vi sliter nå både økonomisk, men også psykisk, og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Det eneste jeg kan tenke meg som kan hjelpe er gjeldsordning, men jeg har forstått at heller ikke det er lett å få igjennom. Så om noen her kjenner til dette, så vil jeg bli veldig takknemlig om noen vil dele sine erfaringer og tips🙏🙏 Anonymkode: 5a862...d63 Ta kontakt med namsmannen og bestill time. De er hyggelige og hjelper deg Anonymkode: be269...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Ringte nav sin gjeldstelefon fikk time med rådgiver, ble oversendt til namsmann med anbefaling om gjeldsordning Fylte ut søknad om gjeldsordning og sendte inn Gikk igjennom søknaden med namsmann etter ca 2 måneder Forslaget til kreditorer gikk igjennom etter ca to måneder . I forhandlingsperioden er det trekk i lønn Nedbetalingsavtale med alle sammen Anonymkode: 6dc61...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Har dere barn? Hvis ja, bør en av dere ha to fulltidsjobber. Hvis nei, begge. Anonymkode: 61234...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå