Gå til innhold

Min familie ønsker ikke å gi julegaver til min samboer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser igjennom tråden her så må jeg riste oppgitt på hodet over hvor kravstore voksne folk er. Er som små barn! Merker at jeg faktisk synes det er på tide med en skikkelig verre ting enn dyretid. Krig med rasjoneringskort og forbud mot bruk av egne kjøretøy om man da ikke har fått godkjenning for bruk til næringsbruk hadde kanskje vært på tide igjen.... (mener ikke akkurat dette er godt for folk flest men jeg blir så sinnsykt irritert over "mye vil ha mer" mentaliteten som råder). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fy søren så smålig av de. Hadde sagt enten fellesgave eller ingen gave. 

Anonymkode: ed0ff...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hmmmmmm skrev (7 timer siden):

Har man lite penger, så er det faktisk enda verre å måtte gi gaver. Du kan sitte å si at de bare kan lage noe. Men ærlighet, det føles ikke godt. Det beste for folk med lite penger er å slippe mase med gaver. Det er heller ikke noe hyggelig å få noe tilbake som overgår alt en kan gi. 
Du høres ut som en selvsentrert person. Du skal på liv og død opprettholde gaveskikken fordi du liker det, og samtidig prøver du å pynte på det ved å si at fattige voksene mennesker kan gi dorull nisser🤮 Ja det gleder nok en fattig persons hjerne det

Jeg vet veldig godt hvordan det er å ikke ha penger. Før i tiden var det jeg som hadde lite å rutte med. Over flere år, til og med. Jeg kjenner meg naturligvis igjen i stress og bekymringer over å ønske at jeg hadde bedre råd, både til livsopphold og gaver. Selv om det var noen vanskelige år hvor jeg måtte strekke pengene og tenke veldig kreativt for å finne gaver, ville jeg aldri vært det foruten, siden det samtidig bidro til at jeg følte meg mer som et normalt menneske enn en stakkarslig fattiglus man bare skulle synes synd på.

Før du mistolker alt jeg sier igjen: Nei, man er er ikke et unormalt menneske/fattiglus bare fordi man ikke kjøper julegaver, men mange fattige liker å være den som spanderer en gang i blant. Kanskje har man ikke råd til å spandere middag, men man kan klare å spandere en kaffekopp hvis man dropper et måltid den dagen (nei, jeg oppfordrer ikke folk til å droppe måltider). Kanskje du ikke ser verdien i det, siden det er mer logisk at den med mest penger betaler, men det betydde i alle fall veldig mye for meg og min selvfølelse. Jeg likte heller ikke almisser i hverdagen, så da var det helt perfekt å kunne få noe jeg trengte eller virkelig ønsket meg som jule/bursdagsgave istedenfor.

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke tvinger andre til å gi gaver, og alle i familien er generøse og hensynsfulle nok til å låne bort penger ved behov, eller bare skrive et ekstra  navn under "Fra:". Hvis noen virkelig ikke ønsker å kjøpe/få gaver så ville ingen sagt noe på det. Dorullnisse med hybelkaninskjegg var ment for å humoristisk  illustrere at selv når det er vanskelig så finnes det alltid noe man kan gi. Selv når man ikke har en eneste krone å avse. Det er ikke fordi det er gavetvang, men der du mener at de fattige skal få slippe, kun i kraft av å være fattige, mener jeg det er bedre å se på dem som vanlige mennesker, slik jeg ønsket at andre skulle se meg. Alle har sine utfordringer, enten det er mangel på kreativitet, tid eller penger, når man skal handle gaver, men alle kan også gjøre sitt beste for å få til noe (i familier hvor normen er at man gir hverandre gaver, og man ikke personlig er motstander av konseptet).

Håper du får en fin juletid, med eller uten gaver! 

Anonymkode: 77bf9...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man setter ikke én utenfor, selv om han har det han trenger. Var jeg deg, ville jeg sagt at du vil at dere voksne ikke gir gaver til hverandre lenger. Da slipper du at samboer føler seg såret eller uønsket, og du slipper konfrontasjon med foreldrene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (40 minutter siden):

Når jeg leser igjennom tråden her så må jeg riste oppgitt på hodet over hvor kravstore voksne folk er. Er som små barn! Merker at jeg faktisk synes det er på tide med en skikkelig verre ting enn dyretid. Krig med rasjoneringskort og forbud mot bruk av egne kjøretøy om man da ikke har fått godkjenning for bruk til næringsbruk hadde kanskje vært på tide igjen.... (mener ikke akkurat dette er godt for folk flest men jeg blir så sinnsykt irritert over "mye vil ha mer" mentaliteten som råder). 

Merkelig resonnement… 

Anonymkode: b9919...e0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (På 9.12.2024 den 16.47):

Folk kan forskjellsbehandle og oppføre seg som duster med både krig og rasjoneringskort også. 

"bruk av egne kjøretøy om man da ikke har fått godkjenning for bruk til næringsbruk" - hva er det du rabler om?? 😂 Du føler ikke du har dratt deg piiiittelitt langt bort fra HI nå, eller? 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...