Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Hva bruker dere veganere som pålegg på skiva. Jeg må inrømme at det blir litt ensformig en gang i blant. Kanskje vi kan inspirere hverandre? JEg bruker: - hummus - div. hjemmelagede bønneposteier - peantøttsmør - syltetøy - knadd avocado med noe på (f.eks tomat) - agurk, tomat oa i skiver med salt og pepper - smør (jah... noen ganger får jeg dilla på f.eks smør og frøknekkebrød) - soyaost (men sjeldent, det er dyrt) - tartex (sjeldent, samme grunn som over)
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Kva gjer denne under seksualitet?? ← Det lurer egentlig jeg på og... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 - smør (jah... noen ganger får jeg dilla på f.eks smør og frøknekkebrød) ← Kanskje korrigere den der til vegetabilsk margarin? (det er nok forvirring rundt vegan/vegetar begrepet som det er )
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Jeg tenkte på det når jeg skrev det, men kom fram tila t det fikk være sånn.
Gjest Catwoman Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Det går for det meste i diverse grønnsaker - tomatskiver, paprika, agurk, squash, revne gulrøtter, salat, oliven, avokado, soltørka tomater etc. med litt krydder/urter på. Syns det er godt og greit. Bortsett fra det er det stort sett de samme tingene du nevner GrønnSky. Tartex hadd ejeg kanskje burkt mer hvis den hadd kommet i mer praktisk innpakning. Den tubeklemmaa jeg har funker ikke så bra synes jeg. andre ting: - tahini med noe grønt oppå - nuttolene i skiver - tofu i skiver
Gjest piaf Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Jeg er hverken veganer eller vegetarianer, men liker følgende pålegg: -Epleskiver (uten skall) med kaneldryss -Peanøttsmør med bananskiver på (når jeg er i Elvis-humør )
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Synes ikke det høres så veldig ensformig ut, jeg. Som ikke-veganer spiser jeg alltid ost og mannen min alltid nugatti, så det er vel heller ensformig... Men kanskje salatblad, og grønnsaker middagsrester Ellers må det jo ikke alltid være brød; kanskje frokostblanding med soja- eller mandelmelk, frukt, havregrøt osv? Hvordan lager du bønnepostei?
salsera Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Er ikke veganer, men mango mais forskjellige grønnsaksburgere ahorn-sirup kan være godt.
Polluela Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 Pesto med salat og tomat er nydelig! ← Er det ikke parmesanost i pesto?
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 Min ex-kjæreste som var veganer spiste brødskive med sojaolje (som han helte over), og brødskive med mango chutney. I tillegg til noe av det du har nevnt over! Pluss at vi spiste mye brød med tapenade av oliven som snacks.
Gjest GreenSky Skrevet 2. mars 2006 #15 Skrevet 2. mars 2006 Er det ikke parmesanost i pesto? ← Ikke alle.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #16 Skrevet 2. mars 2006 Jeg er ikke veganer, men når jeg lager hjemmelaget salsa (med masse koriander) så synes jeg det er kjempegodt på brød!
Gjest kjøttspiser Skrevet 2. mars 2006 #17 Skrevet 2. mars 2006 Banan toppet med litt jordbærsyltetøy...mmm. Ellers lager jeg Helios sine forskjellige vegeburgere (eller mine egne), og bruker en av dem pr skive.
Arkana Skrevet 2. mars 2006 #18 Skrevet 2. mars 2006 Hva med en hjemmelaget nøttepostei? 1,5 dl hirse 7 dl grønnsaksbuljong 150 g hasselnøttkjerner 2 store løk salt 1-2 ss soyasaus Bland hirse og buljong og kok i 15 minutter. Mal nøttene og finhakk løken. Bland alle ingrediensene godt sammen og ha i en smurt brødform. Pensle overflaten med olje og stek ved 175 grader i ca 40 minutter.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #19 Skrevet 3. mars 2006 stekte brødskiver (stekt i litt olje med hvitløk), salatblader, tomatskiver, purrebiter, litt oregano og litt balsamico eller fransk dressing. *smatt*
Missbumblebee Skrevet 3. mars 2006 #20 Skrevet 3. mars 2006 Det går for det meste i diverse grønnsaker - tomatskiver, paprika, agurk, squash, revne gulrøtter, salat, oliven, avokado, soltørka tomater etc. med litt krydder/urter på. Syns det er godt og greit. Bortsett fra det er det stort sett de samme tingene du nevner GrønnSky. Tartex hadd ejeg kanskje burkt mer hvis den hadd kommet i mer praktisk innpakning. Den tubeklemmaa jeg har funker ikke så bra synes jeg. andre ting: - tahini med noe grønt oppå - nuttolene i skiver - tofu i skiver ← Jeg har tidligere fått tak i tartex i sånn "leverpostei"boks, så de finnes i enklere innpakkning enn den tuben! Kan sikkert spørre i helsekosten om de kan ta inn det også. Tartex er digg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå