AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg kjøpte helt ny bil i sommer, elbil, som nå har begynt å trøble med lading. Den kutter ladningen på ulike prosenter og jeg får feilmelding på at bilen må ha tilsyn på verksted. Time er bestilt, men så sier verkstedet, som er merkeverksted på samme sted bilen ble kjøpt, at de må ha bilen inne minst et par døgn. De tilbyr ikke lånebil. Jeg sa at jeg må sjekke med forsikringsselskapet mitt om de tilbyr hjelp, for jeg kan ikke ikke ha bil i opptil tre arbeidsdager. Han på verkstedet svarte at det kommer jeg ikke til å få. Får jo endelig svar på dette i morgen, det jeg stusser på her er at de som solgte meg bilen ikke har et større ansvar for å hjelpe meg når bilen ikke er et halvt år engang. Nye ting skal jo virke. Noen som har erfaring med problemet? Anonymkode: 495fd...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte helt ny bil i sommer, elbil, som nå har begynt å trøble med lading. Den kutter ladningen på ulike prosenter og jeg får feilmelding på at bilen må ha tilsyn på verksted. Time er bestilt, men så sier verkstedet, som er merkeverksted på samme sted bilen ble kjøpt, at de må ha bilen inne minst et par døgn. De tilbyr ikke lånebil. Jeg sa at jeg må sjekke med forsikringsselskapet mitt om de tilbyr hjelp, for jeg kan ikke ikke ha bil i opptil tre arbeidsdager. Han på verkstedet svarte at det kommer jeg ikke til å få. Får jo endelig svar på dette i morgen, det jeg stusser på her er at de som solgte meg bilen ikke har et større ansvar for å hjelpe meg når bilen ikke er et halvt år engang. Nye ting skal jo virke. Noen som har erfaring med problemet? Anonymkode: 495fd...f42 Ringselgeren, eller sendt en melding til selger, før verkstedet kontakter deg. Selger kan du sende melding til nå. Anonymkode: 33f78...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Når man er avhengig av bil må man ha forsikring som inkluderer leiebil. Anonymkode: 3ba6b...fad 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man er avhengig av bil må man ha forsikring som inkluderer leiebil. Anonymkode: 3ba6b...fad Jeg har maks innhold i forsikringen min, det er han på verkstedet som sier at verken de eller forsikringsselskapet kommer til å tilby leiebil. Anonymkode: 495fd...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har maks innhold i forsikringen min, det er han på verkstedet som sier at verken de eller forsikringsselskapet kommer til å tilby leiebil. Anonymkode: 495fd...f42 Maks innhold i forsikringen din sier ingenting. Ulike forsikringsselskap har ulike forhold inkludert i sine forsikringer. Kjøper du en forsikring med billig premie, så betaler du dyrt for den forsikringen i slike tilfeller som dette. Anonymkode: 33f78...4f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Del Skrevet 9. desember 2024 Forsikringsselskapet er vel ikke en part i dette? Ved vanlige reparasjoner må man jo betale leiebil selv. Hvis verkstedet/produsent ikke dekker det ved reklamasjoner (det vet jeg ikke noe om), må du betale det selv. Anonymkode: 7968a...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Del Skrevet 9. desember 2024 "Han på verkstedet" bestemmer ikke over forsikringsselskapet.... Anonymkode: 6c62e...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har maks innhold i forsikringen min, det er han på verkstedet som sier at verken de eller forsikringsselskapet kommer til å tilby leiebil. Anonymkode: 495fd...f42 dette høres ut som en som ikke vet hvilken forsikring man har tegnet AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Han på verkstedet" bestemmer ikke over forsikringsselskapet.... Anonymkode: 6c62e...23b men han kan ha skjønt mer ang forsikrignen til TS enn det TS selv har tydeligvis. Anonymkode: cd473...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Hva er problemet, kan du ikke bare bestille leiebil? På mitt merkeverksted koster det 4-500 per døgn, og kanskje du kan prute på prisen om reparasjon går på nybilgarantien. Anonymkode: d4d9a...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 Tok du ikke kontakt med de du kjøpte av for at reparasjon gikk gjennom dem? Om du mener det er reklamasjon så må du gå gjennom de du kjøpte fra, så ordner de resten. Er det forsikringssak kommer det an på type forsikring om du får leiebil eller ikke. Er det ikke forsikringssak får du ikke leiebil av dem. Du står uansett fritt til å bestille leiebil selv. Høres ut som du har gjort ting i feil rekkefølge her. Anonymkode: 6c9fe...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg har også ny bil som skal inn for garantisak. Hadde virkelig blitt forbanna om de ikke tilbydde meg lånebil gratis, mot en feil som skal rettes av bilforhandler. Det er lov å klage. Anonymkode: 09a86...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Del Skrevet 9. desember 2024 Vi måtte ha hjelp av NAF advokatene. (Privatbil) Anonymkode: b1f47...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #13 Del Skrevet 9. desember 2024 I følge forbrukerkjøpsloven har du krav på leiebil dersom reparasjonen tar mer enn 1 uke. https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjop/hva-kan-kreves-ved-reklamasjon-bil Anonymkode: 1f3ec...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Del Skrevet 9. desember 2024 Du har ikke krav på lånebil før reperasjon går over 1 uke, mange har som praksis å tilby dette innenfor garanti tiden, men heller ikke alle verksted har ubegrenset med lånebiler. Dersom du vet du er helt avhengig av bil i hverdagen, anbefaler jeg deg å tegne forsikring med inkludert lånebil. Er vi virkelig blitt så "dumme" i Norge at ingen lenger klarer å undersøke noe selv? Ta litt ansvar "mann" for deg og ditt liv. Anonymkode: 45f1c...573 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #15 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er vi virkelig blitt så "dumme" i Norge at ingen lenger klarer å undersøke noe selv? Ta litt ansvar "mann" for deg og ditt liv. Anonymkode: 45f1c...573 Skjerp deg. TS spør om et helt legitimt spørsmål på et forum, og det må da være lov å gjøre. Alle vet ikke alt her i verden. Når TS spør her på et forum, så tar han ansvar for sin egen situasjon. Har du det egentlig bra med deg selv? Eller mangler du noe essensielt i livet? Føler du deg bedre av å kalle andre dumme? Om du virkelig er så tøff, så kan du vel slå av at du skriver som Anonym? Det går fint ann å formidle noe, uten at man får andre personen til å føle seg dårlig. Begynn å reflekter over hvordan det du sier, kan påvirke andre mennesker rundt deg. Anonymkode: 63b37...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå