Gå til innhold

Hvor mange som du har gått i klasse eller på skole med er døde i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 45 år og gikk på en liten grunnskole med ca 70 elever totalt. Vet om 3 gutter/menn som er døde grunnet kreftsykdom og ulykker. Har ikke oversikt over dem jeg gikk på videregående med, men ikke hørt om noen dødsfall der.

Anonymkode: 8632b...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 år.

Oppdaget tilfeldigvis dødsannonsa for ei som gikk i klassen min på barneskolen. Hun hadde et spesielt fornavn, så selv om hun hadde skiftet etternavn skjønte jeg at det var henne (fødselsdatoen stemte også). Fikk inntrykk av at hun hadde vært syk ei stund. Vi mistet kontakten da vi begynte på forskjellige ungdomsskoler.

To fra klassen på videregående er døde (begge menn). En av sykdom, og en i mc-ulykke. Var en liten klasse med bare 12 elever (yrkesfag).

Anonymkode: ecd59...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 50 neste år og så vidt meg bekjent, har ingen av de jeg har gått i klasse døde. Kjenner jo til mennesker i nærmiljøet som har dødd av ulike årsaker, men ingen av dem sto meg nær.

Anonymkode: bb0de...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1983.

bare en som jeg vet om. Selvmord tidlig i 20-årene. Var skolens mobbeoffer.

Anonymkode: 06cc5...ba5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er din alder og når døde klassekameraten(e) dine? Om ikke klassekamerater, er det andre du har gått på skole med som har dødd?

Jeg har gått i 3 klasser og ingen er døde (vi er 39 år i dag). Men i paralellklassen min fra ungdomsskolen var det en som døde 19 år gammel av kreft. Det var også en fra ungdomsskolen, ett år yngre enn meg, som døde etter å ha vært full og sovnet ute i kulda. Nylig var det en fra min barneskole som tok livet sitt, var noen år eldre enn meg. Det var også en eldre enn meg som døde som 13-åring av hjernehinnebetennelse, og en som slet med rusproblemer som døde før fylte 30.

Ganske sykt å tenke på hvor tilfeldig alt er. Det er ikke gitt at man blir gammel.

Anonymkode: f37c1...450

Født i 1977 og tre av mine klassekamerater har tatt selvmord de siste ti årene.

Anonymkode: 2fa7e...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 38. To elever i klassen min døde i løpet av halvannet år på barneskolen, tror vi gikk i fjerde/femteklasse. I etterkant vet jeg jeg at én jeg gikk på ungdomsskole med er død, og én fra vgs.

Anonymkode: 102bb...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48. Av de jeg har gått i klasse med vet jeg kun om en (kan være fler). Min beste venninne på ungdomsskolen rotet seg bort i narkotika og døde til slutt 40 år gammel. Jeg vet om ganske mange i klasser over/under min, rus, ulykker og selvmord, minst 7 stykker, alle gutter/menn. En døde også av kreft. Jeg har flyttet mye rundt så dette er på forskjellige steder, men brorparten var fra der jeg vokste opp. 

Anonymkode: ba452...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To. Er 40. 

Selvmord og alvorlig nevrologisk sykdom,  som ligner veldig på ALS i sykdomsforløp 

Anonymkode: 93c3c...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere sånne ting?

Jeg er 19, og akkurat ferdig på vgs. Jeg vet ikke engang hva folk jeg gikk i klasse med i vår driver med nå.

Anonymkode: b0314...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 år.

1 jeg gikk i klasse med 

Ellers 7 stk

I ulykker,  selvmord og noen døde brått av hjerterelaterte ting.

Og en jente jeg kjente i noen år ble drept 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 19, og akkurat ferdig på vgs. Jeg vet ikke engang hva folk jeg gikk i klasse med i vår driver med nå.

Det skrives jo på Facebookveggen.  Fødsel, dødsfall, bryllup, sykdom havner alltid høyt på feeden, så når noen skriver kondolerer til de etterlatte du har og takk for gode minner sammen ❤️, da får man det med seg 

Anonymkode: 93c3c...834

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 er faktisk litt usikker. 

Men vet iallefall om 5 stk, mulig det er flere også. 

1 gikk jeg på folkehøgskole med. Kreft. 1 gikk jeg i klasse med på videregående. Selvmord. 1 gikk to klasser over meg på ungdomsskolen. Usikker. 1 gikk en klasse under meg på ungdomsskolen. Hjertefeil. 1 gikk første klasse, tror jeg gikk i fjerde eller femte klasse når dette skjedde. Kreft

Anonymkode: aa060...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er 36 nå. Han første døde da vi gikk i 10.klasse av kronisk sykdom, han andre i 1.klasse på vgs, også av kronisk sykdom, han siste døde da vi gikk 3.året, tror jeg det var. Han kjørte seg ihjel i fylla.

Anonymkode: 25f91...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stykker i klassen min fra ungdomsskolen og vgs. En døde av kreft like etter videregående. Ei tok selvmord omtrent samtidig. En kjørte seg i hjel da han var i slutten av tyveårene. Den siste døde etter langvarig sykdom for et par år siden.

Selv så kunne jeg ha dødd tre ganger hvis ikke legevitenskapen hadde reddet meg.

1 Jeg har hatt ondartet føflekkreft.

2. Jeg døde nesten under en av fødslene mine.

3. Jeg kunne ha forblødd pga skader.

Jeg er 60 år.

Anonymkode: f2348...8b0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er femtisju - i en klasse med nær 30 elever på ungdomsskolen er 2 døde. En bestekompis døde tidlig i 20-årene av hjernekreft. Den andre en jente som nettopp gikk bort, uten at jeg vet grunnen.

Anonymkode: fcc59...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

1983.

bare en som jeg vet om. Selvmord tidlig i 20-årene. Var skolens mobbeoffer.

Anonymkode: 06cc5...ba5

😢

Nesten alle her skriver selvmord. Så jævlig.

Anonymkode: b96b1...2ee

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her.

Man hører jo slikt fra bekjente, ser det på facebook eller i dødsannonsene i avisa. Det kommer frem på en eller annen måte, det betyr ikke at jeg vet hva de jobber med.

Anonymkode: f37c1...450

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år, og vet om tre stk jeg har gått i klasse med eller på samme trinn som er døde. Ett selvmord og to pga rus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...