Gå til innhold

Kjole så kort at rumpeballer syns juleaften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke akkurat barn tar skade av det. Eller eldre. 

Som andre sier så er det ikke mulig å skrive en hyggelig melding om dette. Den blir stygg uansett hvordan du ordlegger deg. Jo hyggeligere du skriver, jo mer nedlatende blir den.  Skal du faktisk gjøre det, så må du innse og anerkjenne din egen galskap i meldingen. Og starte med noe a la "jeg vet dette er litt ekstremt og sprøtt, jeg har bare hatt en veldig streng oppdragelse og merker jeg er like konservativ her som en pietistisk kristen oldemor fra vikotriatiden, men ..."

Ville nå bare latt det fare da, prøv å ikke irriter deg unødvendig, livet er bedre om du klarer å drite litt mer i ting som egentlig har null å si - og om du tar ting hakket mindre høytidelig.

Jeg tenker jo at jeg hadde bare flirt litt av det, sånn er hun liksom. Dette er vår fargerike familie og hun er en del av den og er bare sånn.

Hun har vel sannsynligvis på en annen kjole denne gang, så du får håpe på at hun har slengt seg på fotsid-trenden i år så du slipper å stirre inn i livmoren hennes når hun bøyer seg.

Anonymkode: 93d7d...ece

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du sent slik "hygelig" melding til noen i min familie og jeg fikk vite det, kan jeg love deg at jeg hadde vært like "hygelig" tilbake! Så håper svigerina de har noen til å støte seg om du faktisk gjør dette, for da trenger du å bli kraftig satt på plass!!!

Eneste du kan oppnå er å fremstå dømende og urimelig om du begyner å kritisere og diktere svigers sine klær.... Og jeg tenker du bare har gått av å ta deg litt sammen og respektere at folk har forskjelige stiler og holdninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde ikke klart å la være å le 🙂. Ta noen bilder av henne, og la så mange som mulig få se hvordan hun dummer seg ut. Julaften er ikke en kveld på nattklubb 😃. Noen mennesker eier ikke stil.

Anonymkode: 367e4...120

Det er ikke sikkert TS skjønner at dette er tull...

Anonymkode: 8c501...dde

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går an er jo at du kan diskre si ifra til svigerinnen din at kjolen er så kort at man kan skimte trusa, om hun dukker opp i en så kort kjole. Det er jo ikke så lett å se seg selv bakfra, så det er ikke sikkert hun er klar over det, og om hun er klar over det, så kan det jo tjene til et hint. Og om hun da reagerer med noe ala «åh nei, er det sant, så flaut», kan du tilby henne å låne et av dine skjørt.

Anonymkode: af91e...367

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd på etikette og sosiale konvensjoner er pinlig, men å påpeke det i utrengsmål, og særlig som vertskap, er faktisk verre. Det er en grunn til at man sier at en god vertinne sørger for å være den første til å søle på duken under middagen... Ingen tar skade av at hun kommer i en upassende kjole i et familieselskap.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppa å sende meldinga. Folk tar lett sånt som kritikk, og det er ikke verdt dramaet. Bare fokuser på å lage en chill stemning på julaften i stedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...