Gå til innhold

Sende julegave med PostNord, når får mottaker beskjed?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sendte julegave med postnord i går. Når får mottaker beskjed om at pakken er på vei? Når jeg bestiller sendingen, når sendingen er registrert i butikken eller når den er fremme?

Jeg tipper det er når sendingen er registrert i butikken.. men har ikke hørt noe fra mottaker. Tenkte det i tilfelle hadde vært normalt/huggelig å si «så koselig med pakke på vei» 🙄🤪

Anonymkode: 3b89c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får beskjed straks pakken er registrert, altså enten når du har betalt porto på nett (før du har levert pakken inn) eller når du har levert pakken inn og betalt porto. Jeg ville ikke synes det var naturlig å skrive noe til avsender om at det er hyggelig, så fremt ikke pakken er uventet. Da ville jeg skrevet og takket når pakken er mottatt, ikke før. Hvis det derimot er snakk om vanlige julegaver som begge parter sender til hverandre ville jeg synes det var underlig å skrive noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke noe varsel før hentemeldingen kommer fra PostNord, men det kommer opp i appen fra man bestiller pakken. Hos posten får jeg ofte opp varsel når pakken er registrert på nett. 

Anonymkode: a2d4d...db6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord? Får håpe du ikke må hente pakken 4 timer unna hjemmet ditt. Har slutta helt å bruke de, klovneselskap.

Anonymkode: 4b9b5...254

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke mld før den er klar for henting, men den ligger i appen fra du har bestilt sendingen. venter en pakke selv og syns det tok så lang tid før den ble send, vant til å få melding av posten, men så sjekket jeg appen og jommen er den sendt og forventet levert i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Postnord? Får håpe du ikke må hente pakken 4 timer unna hjemmet ditt. Har slutta helt å bruke de, klovneselskap.

Anonymkode: 4b9b5...254

PostNord er de raskeste og mest pålitelige her jeg bor. Både helt hjem og posten er både ekstremt treige, og begge har rotet bort pakker den siste mnd. posten leverte til hentested 50 mil unna.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

PostNord er de raskeste og mest pålitelige her jeg bor. Både helt hjem og posten er både ekstremt treige, og begge har rotet bort pakker den siste mnd. posten leverte til hentested 50 mil unna.

Dette er min erfaring, også. Velger Postnord foran Posten.

Anonymkode: 6f1ac...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til det TS spør om, så ville det ikke vært naturlig for meg å svare noe før etter at jeg har mottatt pakken (og kanskje pakket opp).

Anonymkode: 6f1ac...f0e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle. 😊 Så kun varsel når pakken er levert til hentested da, men at de vil kunne se at det er en sending underveis om de går inn i Post Nord-appen. 

Ja, dere har vel rett. Mer naturlig å si takk når pakken er levert. I dette tilfellet kanskje jeg ikke hører noe før gavene er pakket opp. Får se. Slekta, altså. 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

«Så koselig med pakke på vei»? 😆

Anonymkode: 219ce...bd2

Haha jada, skjønner det høres teit ut. 😆 Men hadde jo vært koselig med en reaksjon også. 😂 Jeg er vel mest interessert i når de får beskjed mtp. at de også kanskje tenker de må begynne å sende snart om det skal nå fram… får alltid gaver etter jul eller penger, som jeg skal handle til barna for. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi damer må slutte å overtenke sånn. 

Anonymkode: 7af05...397

Jadaaa. Enig, men så var det teori og praksis. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri falt meg inn å sende en «å så koselig med pakke på vei» melding dersom jeg fikk opp varsel med pakke på vei. Hadde nok heller ikke sendt «å så hyggelig med pakke i posten, tusen takk» melding når pakken var fremme. Jeg hadde derimot sendt melding og takket pent for gaven etter at den var åpnet på julaften. Om det er sosialt forventet at eg skulle gjort de to første tingene, så har det gått meg hus forbi altså. 

Anonymkode: 773b6...0e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri falt meg inn å sende en «å så koselig med pakke på vei» melding dersom jeg fikk opp varsel med pakke på vei. Hadde nok heller ikke sendt «å så hyggelig med pakke i posten, tusen takk» melding når pakken var fremme. Jeg hadde derimot sendt melding og takket pent for gaven etter at den var åpnet på julaften. Om det er sosialt forventet at eg skulle gjort de to første tingene, så har det gått meg hus forbi altså. 

Okei, jeg bruker i alle fall å si fra til slekta når jeg har hentet pakkene. 😊 Er vel ikke sosialt forventet, men kanskje en hyggelig ting å gjøre. Jeg hadde i alle fall sendt gaver tilbake. 😆

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med folk klarer å følge med på sporing selv på pakker de har sendt.

Men jeg takker etter julaften når gaven er åpnet.

Anonymkode: 7053b...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Okei, jeg bruker i alle fall å si fra til slekta når jeg har hentet pakkene. 😊 Er vel ikke sosialt forventet, men kanskje en hyggelig ting å gjøre. Jeg hadde i alle fall sendt gaver tilbake. 😆

ts

Veldig mange voksne kjøper ikke gaver til andre voksne. Blitt mer og mer vanlig at man kjøper til familiens barn. Voksne folk med jobb går som regel å kjøper det de trenger når de trenger det gjennom året, så julegaver til voksne er det mange som ikke bruker tid og energi på. Og så lever vi er overforbukssamfunn uansett. Så er ikke sikkert at du nødvendigvis kan forvente noe tilbake med mindre det er til barn om du har det? Og hvor nært er disse slektningene? Selv kjøper jeg bare til barna i familien, mine barns søskenbarn, og ingenting utover dette. Om en litt fjernere voksen slektning hadde sendt mine barn julegaver, så hadde jeg ikke sendt noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Veldig mange voksne kjøper ikke gaver til andre voksne. Blitt mer og mer vanlig at man kjøper til familiens barn. Voksne folk med jobb går som regel å kjøper det de trenger når de trenger det gjennom året, så julegaver til voksne er det mange som ikke bruker tid og energi på. Og så lever vi er overforbukssamfunn uansett. Så er ikke sikkert at du nødvendigvis kan forvente noe tilbake med mindre det er til barn om du har det? Og hvor nært er disse slektningene? Selv kjøper jeg bare til barna i familien, mine barns søskenbarn, og ingenting utover dette. Om en litt fjernere voksen slektning hadde sendt mine barn julegaver, så hadde jeg ikke sendt noe tilbake. 

Enig. 😊 Gavene er til barnas søskenbarn. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig. 😊 Gavene er til barnas søskenbarn. Ts

Ja, da hadde jeg forventet tilbake altså. Om det ikke kommer, så sender du ikke til neste år ihvertfall. Om de vippser penger etter julaften som du liksom skal ordne gave for selv, så svarer du at julaften har vært, og det er fint om de ordner med gave selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...