Gå til innhold

Tinder og skigående menn over 50 som er veldig opptatt av fritiden sin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyskilte menn uten ny dame er i ca. 95% av tilfellene kasta ut av kona. Dersom han i tillegg er kjekk og har god økonomi, kan du legge til grunn at han ikke var noe særlig å bo med.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Brunello skrev (17 minutter siden):

Nyskilte menn uten ny dame er i ca. 95% av tilfellene kasta ut av kona. Dersom han i tillegg er kjekk og har god økonomi, kan du legge til grunn at han ikke var noe særlig å bo med.

Hvilken forskning er det du siterer her? 

Anonymkode: 7a82c...d82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken forskning er det du siterer her? 

Anonymkode: 7a82c...d82

Lurer jeg også veldig på

Anonymkode: 32fac...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trives selv med å ikke være i forpliktende forhold, så jeg tror egentlig jeg og han hadde hatt det fint om vi hadde fortsatt sånn som vi hadde det.

Om han ikke ønsket noen relasjon med kvinner så hadde han vel ikke vært på datingsider 😊 

Anonymkode: a079e...b91

Den ser jeg😊

Nei, han hadde neppe det. Som jeg nevnte, så syntes jeg det blir merkelig om man aktivt prøver å møte noen/er på datingsider.

Anonymkode: 47736...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (19 timer siden):

Ikke hvis han kommer fra et langvarig forhold, noe det hørtes ut fra her siden han er nyskilt og med store/voksne barn slik jeg oppfatter TS. Man holder ikke ut i 15-20 år med en som ikke er noe særlig å bo med. Du har visst ikke helt oversikt over hvorfor voksne mennesker velger å skilles.

TS: om du sendte første melding og takket for daten og han ikke følger opp så er han ikke interessert. Og ja, det med yngre barn kan nok spille inn. Jeg kjenner på det selv også. Jeg har ungdommer som har begynt å flytte ut, og å bli sammen med en mann med yngre barn sitter langt inne, da skal det virkleig være mye følelser der fra start. For etter å ha vært bundet av barn i så mange år er det fantastisk å endelig ha tid og frihet til å gjøre det JEG har lyst til. Lurt å søke menn som er på samme sted i livet som deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dame 53 år her, har 2 voksne barn.

Jeg har "date'et" en nyskilt mann i 1,5 år år nå. Han er 55 år. Han har vært ærlig på at han har Tinder, av og til aktiv, og han har vinglet fryktelig i forhold til meg. Han vil ha i pose og i sekk. Han har godt forhold til x'n sin og drar heller til henne og hennes nye kjæreste istedet for å prioritere meg.

Så nå har jeg kuttet han ut fordi jeg blir ikke prioritert. 

Vet at han har lite slekt her hvor vi bor. Han har kun sine voksne barn og X' n. Han skal feire jul sammen med x'n og hennes kjæreste. Jeg tenker at han får sitte 'alene' resten av juledagene. Han kommer ikke til å bli invitert på middag til meg og mine i julen. Jeg ønsker han fine hytteturer alene, skiturer alene, ja rett og slett så ønsker jeg han flott alenetid. Jeg orker ikke være "pauseunderholdning" for han lengre. 

Så til menn som "er akkurat passe på for og så være av" ...SLUTT MED DET. Bestem dere. Er det så skummelt å bare si ting som de er?? Si fra om det er lett tilgjengelig sex dere er ute etter. Så kan den eventuelle heldige utkårede få lov å avslutte før det blir mange følelser i sving. 

Anonymkode: a9b74...7bc

Bare nevner at man kan ha gode, seriøse forhold, hvor man er enige om å ikke tilbringe all tid sammen. Vi er til og med noen som frivillig lever i slike forhold, og trives som plommen i egget med det. Særboere, og vi er enig om at vi er i lag annenhver helg, en ukedag til i uken, to uker på sommeren + 3/4 dager sammen henholdsvis i jula og påsken. 

Jeg har to barn fra før, ønsker å prioritere egentid en god del av tiden når jeg ikke har ungene. Så da er det gjenstående tid som passer, eller hvor jeg ønsker å bruke tid på kjæreste. Kjæresten min er ikke pause-underholdning av den grunn. 

Greia er at man må være på samme ståsted. Men ikke lag det til at man elsker noen mer eller mindre etter så mye tid man vil prioritere på den andre. 

Anonymkode: bf73b...13d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engel skrev (4 timer siden):

Ikke hvis han kommer fra et langvarig forhold, noe det hørtes ut fra her siden han er nyskilt og med store/voksne barn slik jeg oppfatter TS. Man holder ikke ut i 15-20 år med en som ikke er noe særlig å bo med. Du har visst ikke helt oversikt over hvorfor voksne mennesker velger å skilles.

TS: om du sendte første melding og takket for daten og han ikke følger opp så er han ikke interessert. Og ja, det med yngre barn kan nok spille inn. Jeg kjenner på det selv også. Jeg har ungdommer som har begynt å flytte ut, og å bli sammen med en mann med yngre barn sitter langt inne, da skal det virkleig være mye følelser der fra start. For etter å ha vært bundet av barn i så mange år er det fantastisk å endelig ha tid og frihet til å gjøre det JEG har lyst til. Lurt å søke menn som er på samme sted i livet som deg selv.

Menn velger som regel ikke å skilles. De blir veldig ofte i forholdet til de har en akseptabel retrettmulighet. Og det er som oftest en annen dame. Det er selvsagt noen som går av andre grunner, men det er ikke flertallet.

Og damer holder gjerne ut en del år ekstra med en mann som er kjekk og har høy inntekt. Så lenge pengene kommer inn og han ellers ikke er voldelig eller direkte slem, er det verdt å vente til barna er ute av redet med å skille seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.15):

Dame 53 år her, har 2 voksne barn.

Jeg har "date'et" en nyskilt mann i 1,5 år år nå. Han er 55 år. Han har vært ærlig på at han har Tinder, av og til aktiv, og han har vinglet fryktelig i forhold til meg. Han vil ha i pose og i sekk. Han har godt forhold til x'n sin og drar heller til henne og hennes nye kjæreste istedet for å prioritere meg.

Så nå har jeg kuttet han ut fordi jeg blir ikke prioritert. 

Vet at han har lite slekt her hvor vi bor. Han har kun sine voksne barn og X' n. Han skal feire jul sammen med x'n og hennes kjæreste. Jeg tenker at han får sitte 'alene' resten av juledagene. Han kommer ikke til å bli invitert på middag til meg og mine i julen. Jeg ønsker han fine hytteturer alene, skiturer alene, ja rett og slett så ønsker jeg han flott alenetid. Jeg orker ikke være "pauseunderholdning" for han lengre. 

Så til menn som "er akkurat passe på for og så være av" ...SLUTT MED DET. Bestem dere. Er det så skummelt å bare si ting som de er?? Si fra om det er lett tilgjengelig sex dere er ute etter. Så kan den eventuelle heldige utkårede få lov å avslutte før det blir mange følelser i sving. 

Du vet at du også har et ansvar for eget liv? Hvorfor lot du det gå så langt som 1,5 år hvis du ikke var fornøyd? 

Anonymkode: c8106...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Menn velger som regel ikke å skilles. De blir veldig ofte i forholdet til de har en akseptabel retrettmulighet. Og det er som oftest en annen dame. Det er selvsagt noen som går av andre grunner, men det er ikke flertallet.

Og damer holder gjerne ut en del år ekstra med en mann som er kjekk og har høy inntekt. Så lenge pengene kommer inn og han ellers ikke er voldelig eller direkte slem, er det verdt å vente til barna er ute av redet med å skille seg.

I følge denne danske studien: Jenna Marie Strizzi, Søren Sander mfl.: «I Had Not Seen Star Wars» and Other Motives for Divorce in Denmark. Journal of Sex # Marital Therapy, 2020. (Sammendrag) DOI: 10.1080/0092623X.2019.1641871

Initierer kvinner 50% av skilsmisser, menn 35% og paret er enig i 15% av tilfellene.
Dette er riktignok bare en studie og frem til man har metastudier, finner man lett enkeltstudier som motsier hverandre.

Fra USA finnes det også studier, men som motargument mot "Amerikanske tilstander", kan man si at samfunnet i USA er et stykke unna det skandinaviske og data kan ikke like lett overføres til Norge på samme måte som den danske studien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare nevner at man kan ha gode, seriøse forhold, hvor man er enige om å ikke tilbringe all tid sammen. Vi er til og med noen som frivillig lever i slike forhold, og trives som plommen i egget med det. Særboere, og vi er enig om at vi er i lag annenhver helg, en ukedag til i uken, to uker på sommeren + 3/4 dager sammen henholdsvis i jula og påsken. 

Jeg har to barn fra før, ønsker å prioritere egentid en god del av tiden når jeg ikke har ungene. Så da er det gjenstående tid som passer, eller hvor jeg ønsker å bruke tid på kjæreste. Kjæresten min er ikke pause-underholdning av den grunn. 

Greia er at man må være på samme ståsted. Men ikke lag det til at man elsker noen mer eller mindre etter så mye tid man vil prioritere på den andre. 

Hysj, sånt kan du ikke påstå på KG.

Hvis man ikke vil bo og tilbringe all sin ledige tid sammen, er man ikke oppriktig glade i hverandre, og bare «pulevenner», i følge flere tidligere tråder. 🙄

Anonymkode: 87d34...a87

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong

Generelt sett tror jeg det er litt lurt å vente litt får man går inn i noe nytt. Men samtidig kan det funke perfekt. Det vet man aldri. Følg magefølelsen din du. Den er mere presis en min og andres synsing 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (43 minutter siden):

I følge denne danske studien: Jenna Marie Strizzi, Søren Sander mfl.: «I Had Not Seen Star Wars» and Other Motives for Divorce in Denmark. Journal of Sex # Marital Therapy, 2020. (Sammendrag) DOI: 10.1080/0092623X.2019.1641871

Initierer kvinner 50% av skilsmisser, menn 35% og paret er enig i 15% av tilfellene.
Dette er riktignok bare en studie og frem til man har metastudier, finner man lett enkeltstudier som motsier hverandre.

Fra USA finnes det også studier, men som motargument mot "Amerikanske tilstander", kan man si at samfunnet i USA er et stykke unna det skandinaviske og data kan ikke like lett overføres til Norge på samme måte som den danske studien.

Det var to vilkår i det jeg skrev. Nyskilt og ikke ny dame. Så fulgte jeg opp med å skrive at de mennene som initierer skilsmisse gjør det ofte fordi de har en annen dame. Og til slutt skrev jeg ikke at det alltid er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (På 9.12.2024 den 17.24):

Link?

Anonymkode: 90cfe...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei, det er meg du svarer. - jeg har vært i et tidligere forhold der vi bodde i hver sin kommune og det gikk helt fint de 7 årene vi var kjærester. Det var ikke avstand og særboersituasjonen som førte til at vi avsluttet.

Så ja, det er fullt mulig å ha et særboerforhold, men som du skriver.. at da må man være på samme ståsted og ha samme visjon om hvordan vi vil ha det.

Det forholdet jeg beskrev i mitt svar til Ts så var ikke noenting avklart og vi hadde tydelig helt ulik tilknytningsstil. Vanskelig å avklare med hans vinglete væremåte. Og en del andre ting som skurret også. Vet ikke hvorfor jeg ble værende i 1,5 år. Jeg hadde vel hele tiden trua på potensialet hans. Men, what you see is what you get. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 19.26):

Lurt å holde seg unna nyskilte menn. De skal gjerne leve litt etter å ha vært bundet med kone og barn i mange år. Eller så vil de bli seriøse kjemperaskt for å erstatte det de har mistet.

Anonymkode: 5c91e...98d

Nå ja, jeg går ut for å starte kull nummer to, med en i på 25-30.

Anonymkode: e7cc5...cb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du vet at du også har et ansvar for eget liv? Hvorfor lot du det gå så langt som 1,5 år hvis du ikke var fornøyd? 

Anonymkode: c8106...3a0

Hei, jeg har svart litt mer utfyllende til en annen bruker. Kanskje du leser det. Jeg er veldig bevisst på jeg har ansvaret for egen trivsel og eget liv. Så er det avklart. Man får ikke frem alle detaljer i et lite innlegg/svar. Men fin påminnelse🩷

Det ble mye att og fram med den fyren. Vi har vært på og av 3-4 ganger i løpet av 1,5 år så det i seg selv sier jo sitt. Så jeg er vel litt naiv og har håpet på "bedring". Men..nå er jeg fri og det føles helt korrekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nå ja, jeg går ut for å starte kull nummer to, med en i på 25-30.

Anonymkode: e7cc5...cb5

Fasinerende at noen menn er sååå glade i småbarnsliv at de velger å leve med det halve livet. Og i tillegg blir de fleste av de single igjen i god tid før kull  nr 2 flytter ut. Fantastisk at de går inn i sånt frivillig.

Anonymkode: 38a9b...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fantastisk at de går inn i sånt frivillig.

Hørt om forelskelse og følelser, ikke alltid like rasjonell tankegang da skjønner du   

Anonymkode: 32fac...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...