AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Blir litt langt men det er et lite hjertesukk. Gikk på første date med en kjekk mann på over 50. Jeg fikk tlfnr hans på Tinder før vi hadde møttes. Etter daten sendte jeg han en melding og sa takk for daten. Han skrev tilbake at han storkoste seg. Nå har det gått to dager og jeg har ikke hørt noe mer. Daten var veldig morsom etter min oppfatning. Men han gjorde ingen mine til å spandere det første vinglasset mitt. Han spanderte det andre. Videre var han veldig opptatt av å fortelle om fritidsinteresser, og det var forsåvidt jeg og. Så vi hadde mye å snakke om. MEN jeg fikk litt en vibe, eller en slags undertone av at det gjerne er kvinner/familieliv som står i veien for at han skal få utfoldet seg tilstrekkelig på det området. Han er relativt nyskilt, som alle kjekke menn i gjerne er i den alderen. Og jeg er ganske trøtt på den typen menn hvor de skal ut og prøve vingene etter å ha vært "bundet" i et forpliktende forhold med barn. Så jeg er redd for å være en forbipasserende mellomstasjon. Hvis det skulle være tilfelle her så er det ikke første gang det skjer. MEN muligens er jeg forutinntatt her iom jeg er i en livsfase hvor jeg er ganske bundet med barn, og et liv med meg vil innebære at barnet alltid er en stor del av samlivet fram det blir større. Så jeg føler litt på at det kan være et hinder i å ville fortsette kontakt. Og han har jo ikke har sendt noen melding enda. Jeg hadde jo håpet at han ville ta kontakt, for han var kjekk OG det var gøy å prate med han. Jeg har IKKE lyst å sende den første meldingen. Hilsen dame som er for gammel til å stresse over slike barnsligheter som hvem som skal sende den første meldingen. But Here I Am Anonymkode: c2b06...7c5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Lurt å holde seg unna nyskilte menn. De skal gjerne leve litt etter å ha vært bundet med kone og barn i mange år. Eller så vil de bli seriøse kjemperaskt for å erstatte det de har mistet. Anonymkode: 5c91e...98d 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurt å holde seg unna nyskilte menn. De skal gjerne leve litt etter å ha vært bundet med kone og barn i mange år. Eller så vil de bli seriøse kjemperaskt for å erstatte det de har mistet. Anonymkode: 5c91e...98d Ja tenk kalv som kommer ut første dagen etter en lang vinter. Over alt og høyt og lavt Anonymkode: d0d64...21c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 De fleste av disse mennene håper sikkert på å etablere et nytt forhold. Om ikke du satser på ham, blir han snart snappet av noen andre. Anonymkode: 46c4a...7ac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 Tja. Det blir vel litt som å møte en flott singel mann og så prater han om andre, kjipe damer og hvordan de avviste eller ikke forsto ham osv. Man kan gå litt lost i eget hode etter et brudd. Men vær oppriktig nysgjerrig på hvordan deres hverdag kan bli. Vis at du også har ønsker og behov. Liker du ham så si det. Men ikke heng rundt om han ikke svarer på ditt initiativ. Anonymkode: a8499...354 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg synes det eneste spørsmålet du bør stille deg er om han er riktig mann for deg om 1, 5 og 10 år. Du trenger ikke tenke for ham. På KG vil mange råde deg til å alltid tenke det verste om andre. Det har jeg liten tro på. Det er klart det er en risiko for at han går videre, men man kommer aldri noen vei uten å ta litt risiko. Anonymkode: 25bdc...65b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg er selv mann i slutten av 40 årene, men ikke nyskilt. Skjønner hva som menes med at en dame «står i veien» for å leve livet jeg ønsker. Det er hyggelig å date litt en gang i blant, men med en gang det blir for tett etc, så blir det kvelende og kommer i veien for andre ting. Forskjellen er at jeg ikke er på Tinder da. Så jeg er jo ikke aktiv søkende etter noen. Er man det, så skjønner jeg ikke helt hva de driver med.. Anonymkode: 47736...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lurt å holde seg unna nyskilte menn. De skal gjerne leve litt etter å ha vært bundet med kone og barn i mange år. Eller så vil de bli seriøse kjemperaskt for å erstatte det de har mistet. Anonymkode: 5c91e...98d Huff huff.... Ikke enkelt for oss nyskilte 50+ menn, enten er man for lite "på" eller så for mye. Hvordan fanken vil dere ha oss da ? Blir jo feil uansett ..... 😦 🙄 Anonymkode: 32fac...8b4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er selv mann i slutten av 40 årene, men ikke nyskilt. Skjønner hva som menes med at en dame «står i veien» for å leve livet jeg ønsker. Det er hyggelig å date litt en gang i blant, men med en gang det blir for tett etc, så blir det kvelende og kommer i veien for andre ting. Forskjellen er at jeg ikke er på Tinder da. Så jeg er jo ikke aktiv søkende etter noen. Er man det, så skjønner jeg ikke helt hva de driver med.. Anonymkode: 47736...46f Jepp, jeg datet en sånn en gang. Det sekundet han trodde jeg ønsket noe mer av ham enn det vi hadde (møttes en gang i uka og fant på ting, hadde sex innimellom, så det var ikke sånn at det var veldig intenst) så avslutta han hele greia. Veldig synd, vi er fortsatt venner og han er fortsatt drømmemannen. Men evig singel mann på 50 som aldri har vært i forhold og som er livredd for å miste det livet han har tror jeg. Synd for ham, synd for meg Anonymkode: a079e...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 Det finnes alle slags menn. Hvis livsstilen hans ikke passer deg, så er det bare å si "next" , er det ikke? Finnes en del damer som digger å være aktiv på fritiden sin også. Anonymkode: 68960...149 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Del Skrevet 9. desember 2024 Dame 53 år her, har 2 voksne barn. Jeg har "date'et" en nyskilt mann i 1,5 år år nå. Han er 55 år. Han har vært ærlig på at han har Tinder, av og til aktiv, og han har vinglet fryktelig i forhold til meg. Han vil ha i pose og i sekk. Han har godt forhold til x'n sin og drar heller til henne og hennes nye kjæreste istedet for å prioritere meg. Så nå har jeg kuttet han ut fordi jeg blir ikke prioritert. Vet at han har lite slekt her hvor vi bor. Han har kun sine voksne barn og X' n. Han skal feire jul sammen med x'n og hennes kjæreste. Jeg tenker at han får sitte 'alene' resten av juledagene. Han kommer ikke til å bli invitert på middag til meg og mine i julen. Jeg ønsker han fine hytteturer alene, skiturer alene, ja rett og slett så ønsker jeg han flott alenetid. Jeg orker ikke være "pauseunderholdning" for han lengre. Så til menn som "er akkurat passe på for og så være av" ...SLUTT MED DET. Bestem dere. Er det så skummelt å bare si ting som de er?? Si fra om det er lett tilgjengelig sex dere er ute etter. Så kan den eventuelle heldige utkårede få lov å avslutte før det blir mange følelser i sving. Anonymkode: a9b74...7bc 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Del Skrevet 9. desember 2024 Hva hadde skigåing med dette å gjøre? Anonymkode: e5727...2ba 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #13 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dame 53 år her, har 2 voksne barn. Jeg har "date'et" en nyskilt mann i 1,5 år år nå. Han er 55 år. Han har vært ærlig på at han har Tinder, av og til aktiv, og han har vinglet fryktelig i forhold til meg. Han vil ha i pose og i sekk. Han har godt forhold til x'n sin og drar heller til henne og hennes nye kjæreste istedet for å prioritere meg. Så nå har jeg kuttet han ut fordi jeg blir ikke prioritert. Vet at han har lite slekt her hvor vi bor. Han har kun sine voksne barn og X' n. Han skal feire jul sammen med x'n og hennes kjæreste. Jeg tenker at han får sitte 'alene' resten av juledagene. Han kommer ikke til å bli invitert på middag til meg og mine i julen. Jeg ønsker han fine hytteturer alene, skiturer alene, ja rett og slett så ønsker jeg han flott alenetid. Jeg orker ikke være "pauseunderholdning" for han lengre. Så til menn som "er akkurat passe på for og så være av" ...SLUTT MED DET. Bestem dere. Er det så skummelt å bare si ting som de er?? Si fra om det er lett tilgjengelig sex dere er ute etter. Så kan den eventuelle heldige utkårede få lov å avslutte før det blir mange følelser i sving. Anonymkode: a9b74...7bc (Mann her, hvis det spiller noen rolle) Jeg forstår godt at du ikke orker å være pauseundeholdning, så det var riktig å sette strek. Sikkert mange som har tilsvarende dårlige erfaringer. Jeg synes bare det er altfor tidlig for TS å konkludere med at det samme vil skje med henne. Jeg har nære (mannlige) venner selv som bare "trykker next" hver gang de får en liten tvil. De nærmer seg 40 og styrer mot å bli evig single. Jeg forteller dem at de må gi det en sjanse. Man må satse litt for å finne ut av ting. Anonymkode: 25bdc...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9. desember 2024 #14 Del Skrevet 9. desember 2024 svarte du på meldingen om at han syns det var hyggelig da ? siden han sendte første melding etter date håper han vel du tar litt insj nå da.. og ift å ha hobbyer.. Ercdu en slik kvinne som vil ha mannen for deg selv med deg og dine barn fra ganske tidlig i forholdet skjønner jeg godt om han går videre, men om du også lar han få sin fritid, han er tross alt ferdig med unger, kan dere jo få det veldig fint på sikt.. Har flere venninner nå i slutten av 50 årene som er særboere og treffer mannen mest i helgene og ukene uten barn, noe ellers å selvsagt men da har mannen litt tid til å være nettopp fri fra barn også er det masse kvalitetstid når de er sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #15 Del Skrevet 9. desember 2024 På meg virker det som om du ikke er på et sted hvor du har lyst til å prioritere en kjæreste, Ts. Eller kanskje det bare er at du er så redd for å bli såret at du velger å trekke deg unna først? Å prioritere en kjærest trenger ikke å gå på akkord med hverken barn eller skiinteresse. Slik jeg ser det har denne mannen gjort alt tilsynelatende rett. Han har vært ryddig, han har vært ærlig, han har forsøkt å trygge deg med å gi deg sitt nummer før dere møttes (så du hadde mulighet for å sjekke at han var den han sa han var), han spanderte et glass vis på deg (selv om det ikke var det første glasset..), og han sendte deg en melding i ettertid om at han storkoste seg sammen med deg. Denne mannen har tatt initiativ, han har vært ryddig, han har vist deg at han er interessert, han har behandlet deg høflig og med respekt, vist deg at han setter pris på deg. Hva har du gitt til ham? Jeg er kvinne, har også møtt min del av menn som egentlig ikke har hatt tid til en kjæreste, som kun har vært ute etter sex osv. Men jeg dømmer ikke nye menn jeg møter etter malen til de som ikke var ærlige. Jeg er ikke naiv på noen måte, men jeg dømmer heller ikke en ny date fordi noen andre menn har oppført seg dårlig... Og en annen ting, menn som er oppriktig interessert i en kvinne er ofte like sårbare som det vi er i denne perioden, der vi ikke egentlig vet hvor vi har hverandre, er interessert, håper, redd for å håpe, redd for å bli såret. Så jeg har kommet frem til at jeg har like stort ansvar som en mann for å vise at jeg er oppriktig interessert - om jeg faktisk er det. Og når jeg ikke viser den interessen tilbake, så er det som regel alltid fordi jeg ikke er interessert nok. Din date har vist oppriktig interesse, men du har ikke gitt ham noe tilbake. Du sier til og med at du IKKE vil sende den første meldingen. Og dermed er du egentlig ikke så interessert, kan det virke som. For han sendte tross alt den første meldingen til deg etter daten, fortalte deg at han storkoste seg. Da ville det naturlige vært at du fulgte opp, om du var interessert nok, å bekrefte at du gjorde det samme (om det var sant fra din side), og også spørre om dere kanskje skulle gjenta det. Selv tror jeg at menn også trenger å føle seg like ønsket som det vi kvinner gjør i denne sårbare dateprosessen. Og videre, man trenger jo ikke være naiv videre, man kan bruke litt tid på å bli godt kjent uten å hoppe rett til sex, bli godt kjent med hverandre, tørre å åpne opp om hvem man er, viser oppriktig interesse for hvem den andre er, og slik finne ut av om det er nok gjennsidig kjemi til at begge ønsker å fortsette sammen. Spørsmålet du må stille deg er om du lar deg styre av tidligere dårlige erfaringer, om du lar deg styre av egen frykt for å bli såret, om du egentlig er spesielt interessert i akkurat denne mannen? Anonymkode: 177c5...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde skigåing med dette å gjøre? Anonymkode: e5727...2ba Vi venter i spenning 😅 Anonymkode: 7a82c...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp, jeg datet en sånn en gang. Det sekundet han trodde jeg ønsket noe mer av ham enn det vi hadde (møttes en gang i uka og fant på ting, hadde sex innimellom, så det var ikke sånn at det var veldig intenst) så avslutta han hele greia. Veldig synd, vi er fortsatt venner og han er fortsatt drømmemannen. Men evig singel mann på 50 som aldri har vært i forhold og som er livredd for å miste det livet han har tror jeg. Synd for ham, synd for meg Anonymkode: a079e...b91 Tenker ikke automatisk at det er «synd for han» da😊 For min egen del så er det ikke «synd for meg». Jeg lever jo det livet jeg vil. Hadde jeg ønsket en kjæreste/forhold, så hadde jeg prioritert annerledes. Om jeg derimot hadde ønsket et forhold, men ikke hadde muligheten, så hadde det jo vært leit selvfølgelig. Men det er ikke muligheter det skorter på. Kan jo være noe det samme for drømmemannen din også? At han har det som plommen i egget og lever akkurat det livet han vil leve😊 Det finnes faktisk de av oss som ikke trives bedre i forpliktende forhold en som single😊. Som sagt. Det handler mest om hvordan man ønsker å leve. Ufrivillig singel er sikkert kjipt. Anonymkode: 47736...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva hadde skigåing med dette å gjøre? Anonymkode: e5727...2ba AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi venter i spenning 😅 Anonymkode: 7a82c...d82 For min del handler det ikke konkret om skigåing. Men jeg bruker min tid utenom jobb på å leve det livet som gir meg mest glede. I det livet er det ikke plass til en kjæreste. For noen så kanskje skigåing er en livsstil som blir altoppslukende 🤷🏼♂️. Jeg vet jo godt hvordan det er å ha ting i livet som ikke gir rom for å pleie et kjæresteforhold som de fleste ville vært fornøyd med. Vil understreke at jeg er åpen og ærlig om det med kvinner som viser interesse da. Jeg manipulerer ingen eller leder ingen til å tro at jeg ønsker en kjæreste, bare for å oppnå sex eller lignende. Siste jeg datet nå var helt inneforstått med at hun aldri ville bli noen førsteprioritet da fritiden min fylles med ting jeg gjør alene (eller med bikkjene mine). Anonymkode: 47736...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Del Skrevet 9. desember 2024 Er han virkelig interessert viser han det. Du VET når du er interessant for en mann. Så må vi skille mellom mr.right og mr. Right now. Noenganger kan du vite at dette blir en kortvarig fling, men det kan være greit det også så fremt som du (dere) er ærlig om det. Leter du kun etter mr right vil du måtte kysse mange frosker underveis og ha det (sannsynligvis) mye mindre moro enn om du bare senker skuldrene og la ting bare skje. It is what it is. Anonymkode: 14bea...b78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenker ikke automatisk at det er «synd for han» da😊 For min egen del så er det ikke «synd for meg». Jeg lever jo det livet jeg vil. Hadde jeg ønsket en kjæreste/forhold, så hadde jeg prioritert annerledes. Om jeg derimot hadde ønsket et forhold, men ikke hadde muligheten, så hadde det jo vært leit selvfølgelig. Men det er ikke muligheter det skorter på. Kan jo være noe det samme for drømmemannen din også? At han har det som plommen i egget og lever akkurat det livet han vil leve😊 Det finnes faktisk de av oss som ikke trives bedre i forpliktende forhold en som single😊. Som sagt. Det handler mest om hvordan man ønsker å leve. Ufrivillig singel er sikkert kjipt. Anonymkode: 47736...46f Jeg trives selv med å ikke være i forpliktende forhold, så jeg tror egentlig jeg og han hadde hatt det fint om vi hadde fortsatt sånn som vi hadde det. Om han ikke ønsket noen relasjon med kvinner så hadde han vel ikke vært på datingsider 😊 Anonymkode: a079e...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå