Gå til innhold

Familien droppet bursdagen min i år, fikk kjeft da jeg sa jeg ble lei meg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tidligere år har vært helt normale bursdager hjemme med et hyggelig kort og en liten gave. Barna har alltid vist entusiasme i å feire mamma, så dette var noe helt nytt.

Anonymkode: b56fc...a75

Beklager. Nå snudde jeg om, og fikk medfølelse for mann og barn. I første innlegg høres det ut som at du aldri har fått noe gaver eller oppmerksomhet på din bursdag gjennom flere år. Nå viser det seg at mannen har forandret seg, mest sannsynligvis er han i en livskrise.

Selvsagt er ikke det greit å kjefte, men mest sannsynligvis kommer reaksjonen hans fra noe han sliter med. Når man sliter med sykdom eller er i en krise, er det ikke alltid lett å gi det lille ekstra. Da burde en gratulasjon være nok.

Neste gang tilføyer du denne informasjonen i HOVEDINNLEGGET.

Anonymkode: 4a383...387

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en skikkelig ufin man du har. Og eier ikke barna dine oppdragelse?

Gå til streik på jul og bursdager du. De kan ordne selv, om de gidder.

Ikke vær en tøffel og aksepter slik oppførsel. Nå må du vise at du har fått nok.

Anonymkode: 5d7e5...73a

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager. Nå snudde jeg om, og fikk medfølelse for mann og barn. I første innlegg høres det ut som at du aldri har fått noe gaver eller oppmerksomhet på din bursdag gjennom flere år. Nå viser det seg at mannen har forandret seg, mest sannsynligvis er han i en livskrise.

Selvsagt er ikke det greit å kjefte, men mest sannsynligvis kommer reaksjonen hans fra noe han sliter med. Når man sliter med sykdom eller er i en krise, er det ikke alltid lett å gi det lille ekstra. Da burde en gratulasjon være nok.

Herregud, KG og denne trangen til å sette diagnoser og anta ting om folk man ikke har den ringeste peiling på....

Dette er renspikka tull og tøys fra din side. Skjerp deg.

Mannen til ts kjeftet fordi han fikk dårlig samvittighet, likte ikke følelsen, og kjefta på henne for å dekke over. Enkelt og greit. Mange menn reagerer med sinne for å dekke over ubehagelige følelser. Har ingenting med "livskrise" å gjøre. Herregud at det går an å anta så ville ting for menneskelige reaksjoner på dårlig samvittighet!

Anonymkode: e4669...2d7

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har slitt med sinnemestring siste par år. Han er i full jobb og velfungerende ellers, så han er verken syk eller satt ut av spill på andre måter. Jeg tenkte at barna gitt alder kunne ha tenkt på en form for oppmerksomhet de også, og at dette ikke kun er mannens «feil» derfor jeg valgte å si hva jeg følte til alle tre. Da mannen ble sint og kjeftet meg opp ganske kraftig, ville jeg søke råd her om det var galt av meg å si fra. 

• Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har slitt med sinnemestring siste par år. Han er i full jobb og velfungerende ellers, så han er verken syk eller satt ut av spill på andre måter. Jeg tenkte at barna gitt alder kunne ha tenkt på en form for oppmerksomhet de også, og at dette ikke kun er mannens «feil» derfor jeg valgte å si hva jeg følte til alle tre. Da mannen ble sint og kjeftet meg opp ganske kraftig, ville jeg søke råd her om det var galt av meg å si fra. 

Hvis noen hadde kjeftet på meg for at jeg fortalte hva jeg følte, ville jeg slitt med å la være å kjefte tilbake, for det er virkelig ikke greit å tråkke på noens følelser på den måten.

Så utrolig empatiløst og dårlig gjort!

Anonymkode: e7b25...a21

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis man sliter med noe i en slik grad at man kjefter på andre på grunn av at vedkommende åpner seg og forteller at de er såret og lei seg, så er det for lengst på tide å oppsøke profesjonell hjelp. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis noen hadde kjeftet på meg for at jeg fortalte hva jeg følte, ville jeg slitt med å la være å kjefte tilbake, for det er virkelig ikke greit å tråkke på noens følelser på den måten.

Så utrolig empatiløst og dårlig gjort!

Det var akkurat det som gjorde ekstra vondt. Også har jeg fått så mye kjeft de siste årene at jeg klarer ikke skille mellom greit og ugreit lenger og angrer som en hund hver gang jeg tør å si fra. Så det var mest det jeg gjerne ville ha tilbakemelding på, om det var dumt av meg, kanskje spesielt ovenfor barna. Jeg føler meg jo litt dum som blir lei meg for en glemt bursdag. 

• Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var akkurat det som gjorde ekstra vondt. Også har jeg fått så mye kjeft de siste årene at jeg klarer ikke skille mellom greit og ugreit lenger og angrer som en hund hver gang jeg tør å si fra. Så det var mest det jeg gjerne ville ha tilbakemelding på, om det var dumt av meg, kanskje spesielt ovenfor barna. Jeg føler meg jo litt dum som blir lei meg for en glemt bursdag. 

Dette er psykologisk mishandling av deg og overhodet ikke greit. Det barna lærer her og, er at det er helt greit å oppføre seg forferdelig mot partneren sin. Det er veldig farlig å normalisere slik oppførsel. Aner du hva det er som plager ham?
Uansett er det ikke greit, og du må sette en strek her for deg selv og barnas skyld. Hvis han ikke vil få hjelp eller forsøke å bedre seg, så er ikke det noe bliende forhold for deg å bli værende i.

Anonymkode: 41973...007

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen 🎉🎁

Syns egentlig du bør vurdere å skilles. Har du noen sdu kan reise til? 

Anonymkode: 97581...a13

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snu det på hodet hvis du er i tvil. Hva ville du tenkt hvis det var mannen eller barna som ikke hadde fått noen oppmerksomhet på bursdagen sin og som sa ifra om at de var lei seg? Hvordan hadde du reagert? Der har du svaret ditt.

Anonymkode: 46b61...899

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg føler meg jo litt dum som blir lei meg for en glemt bursdag. 

De glemte ikke bursdagen, de gjorde lite ut av den. Nå gir du mannen skurepulver og støvsugerposer i julegave. 

Anonymkode: b02c4...89c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tidligere år har vært helt normale bursdager hjemme med et hyggelig kort og en liten gave. Barna har alltid vist entusiasme i å feire mamma, så dette var noe helt nytt. Mannen har forandret seg mye de siste par årene og kjefter mye på meg og er sint. Og blir alltid sint om han føler at han får kritikk, noe han valgte å oppfatte dette som. Det har ført til at jeg har mistet mye egenverd og selvfølelse. Det var viktig for meg å si fra også til barna da det betyr noe for hvordan de skal behandle andre fremover og ikke bare se seg selv. Mannen mente det var ugreit av meg. Jeg er veldig takknemlig for alle svar her , det varmer skikkelig å få støtte 😢

Både mannen din og barna dine skulle skamme seg. Hadde mannen min gjort noe sånt hadde jeg revurdert hele forholdet og seriøst vurdert sterkt skilsmisse. Hva skal du med en mann som ikke er der for deg i livet og oppfører seg drittsekk i tillegg? 

Anonymkode: 62ee5...65e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du må jobbe med leseforståelse din. Det eneste det sto om i hovedinnlegget var en bursdag for 2 uker siden. Det høres ikke ut som det var alle bursdager, dette var info du la til uten grunnlag. Du er jo akkurat slik som han- skylder på TS fordi hun ikke hadde skrevet det du trodde du leste. 

og TS, slutt å godta dritt og sett krav.
At noen sliter eller har det vanskelig er ikke en unnskyldning for å oppføre seg som et rashøl uten språk. Han er et voksent menneske, det forplikter. 

Anonymkode: 23327...ce0

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dersom du tror på endring, tenker jeg dere bør forsøke parterapi hos en psykolog som driver med dette. Du kan jo ikke leve sånn at du ikke tør å fortelle om følelsene dine, til slutt tør du jo ikke å «ha» dem engang. 

Du er ikke dum for at du blir lei deg pga denne bursdagen. Jeg er heller ikke en som forventer eller ønsker masse oppmerksomhet og gaver, men hadde også blitt lei meg om jeg var deg. Men aller mest lei meg og sint hadde jeg blitt for at noen kjeftet på meg for at jeg hadde slike følelser. Og helt ærlig ville jeg blitt enda mer sint for at han tok meg til side på et eget rom for å kjefte, han kunne heller vist sitt sanne ansikt foran ungdommene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde bursdag for 2 uker siden og fikk ingen form for oppmerksomhet på dagen fra mannen og barna på 16 og 19 år.
Dagen ble forbigått i stillhet utover at de sa «gratulerer med dagen» til meg på morgenen da jeg sto opp. 

Jeg har helt ærlig vært veldig lei meg over dette. Jeg forventer absolutt ingen stor ståhei og masse gaver, tvert i mot, et kort og en muffin fra butikken hadde vært helt supert! Men det var absolutt ingenting. Ikke en kopp kaffe en gang.

Jeg har følt en tristesse over dette og i dag valgte jeg å være åpen om det. Jeg motet meg opp og sa til barn og mann at jeg var lei meg over at de hadde droppet bursdagen min i år og at det fikk meg til å føle meg lite verdt. Intensjonen min med å si fra var både å være ærlig om følelsene mine, men også å prøve å lære barna at det er viktig å bry seg om andre enn seg selv. Mannen min ble imidlertid sint på meg fordi jeg sa dette og mener det var unødvendig å gi han og barna dårlig samvittighet. Han fulgte etter meg inn på et rom, lukket døra og kjeftet meg opp. 

Nå er jeg helt knust. Var det galt av meg å si fra? Var det for selvhøytidelig? 

For en tosk. Absolutt ikke gale å si i fra 

Anonymkode: 3443a...226

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du virker en smule selvopptatt, Ts... Meg, meg, meg... 

Anonymkode: ab975...d6b

Ikke sant. Hun burde fokusere på å gi mann og nesten voksne barn en fin jul istedenfor. Hvorfor skal hun få oppmerksomhet av familien sin på bursdagen liksom? Det er jo bare en mamma. Hun fortjener masse kjeft og kull i sokken sin til jul.

Anonymkode: 666d9...2b6

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker en smule selvopptatt, Ts... Meg, meg, meg... 

Anonymkode: ab975...d6b

Nå er det ts som skriver om sin opplevelse og sine følelser her, så hva skulle det ellers handlet om? 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min ble imidlertid sint på meg fordi jeg sa dette og mener det var unødvendig å gi han og barna dårlig samvittighet. Han fulgte etter meg inn på et rom, lukket døra og kjeftet meg opp. 

Nå er jeg helt knust. Var det galt av meg å si fra? Var det for selvhøytidelig? 

Mannen din er en drittsekk. 

Men nå vet du hva du skal gjøre på hans bursdag: du sier kun gratulerer med dagen til han på morgen også lar du resten av dagen gå som vanlig slik han gjorde på dagen din. Nå skal du matche hans energi. 

Anonymkode: 53051...3c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...