Gå til innhold

Familien droppet bursdagen min i år, fikk kjeft da jeg sa jeg ble lei meg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Klarte de ikke si gratulerer med dagen engang? Fy faen for en drittoppførsel.

Anonymkode: 0dd8e...a7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarte de ikke si gratulerer med dagen engang? Fy faen for en drittoppførsel.

Anonymkode: 0dd8e...a7c

Jo, de sa gratulerer, og det var det.

Anonymkode: e7b25...a21

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt dårlig oppførsel. Det hadde definitivt gjort noe med mine følelser overfor mannen. 

Anonymkode: 4795a...877

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde bursdag for 2 uker siden og fikk ingen form for oppmerksomhet på dagen fra mannen og barna på 16 og 19 år.
Dagen ble forbigått i stillhet utover at de sa «gratulerer med dagen» til meg på morgenen da jeg sto opp. 

Jeg har helt ærlig vært veldig lei meg over dette. Jeg forventer absolutt ingen stor ståhei og masse gaver, tvert i mot, et kort og en muffin fra butikken hadde vært helt supert! Men det var absolutt ingenting. Ikke en kopp kaffe en gang.

Jeg har følt en tristesse over dette og i dag valgte jeg å være åpen om det. Jeg motet meg opp og sa til barn og mann at jeg var lei meg over at de hadde droppet bursdagen min i år og at det fikk meg til å føle meg lite verdt. Intensjonen min med å si fra var både å være ærlig om følelsene mine, men også å prøve å lære barna at det er viktig å bry seg om andre enn seg selv. Mannen min ble imidlertid sint på meg fordi jeg sa dette og mener det var unødvendig å gi han og barna dårlig samvittighet. Han fulgte etter meg inn på et rom, lukket døra og kjeftet meg opp. 

Nå er jeg helt knust. Var det galt av meg å si fra? Var det for selvhøytidelig? 

Anonymkode: b56fc...a75

Hva slags tradisjoner har dere i familien da? Vi har en tradisjon med kaffe/saft på senga, et kort og en gave til både barn og voksne. Dama ville bli såret om vi plutselig avbrøt det. Det forstår jeg godt.

Vi feirer ikke Valentines, og det er unaturlig å lage en romantisk gest rundt det for oss.

Anonymkode: aca9e...b78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du virker en smule selvopptatt, Ts... Meg, meg, meg... 

Anonymkode: ab975...d6b

Ja, jeg følte det var selvopptatt å være lei seg over noe sånt, jeg er enig i det.  Jeg  lagde innlegget fordi jeg var usikker på å om jeg burde ha holdt det for meg selv, og fordi jeg ønsket tilbakemelding på om det var innafor å få kjeft for dette. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva slags tradisjoner har dere i familien da? Vi har en tradisjon med kaffe/saft på senga, et kort og en gave til både barn og voksne. Dama ville bli såret om vi plutselig avbrøt det. Det forstår jeg godt.

Vi feirer ikke Valentines, og det er unaturlig å lage en romantisk gest rundt det for oss.

Anonymkode: aca9e...b78

Vi feirer ikke Valentines eller morsdag og det er jeg 100% ok med. Jeg har ikke feiret egen bursdag med andre enn mann og barn siste 19 år, så det er kun den lille oppmerksomheten derfra, som jeg til gjengjeld setter stor pris på, og da ble det så sårt når den uteble helt. 

• Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dette var vondt å lese❤️ Du har ikke gjort noe galt, jeg skjønner godt at du ble skuffet og lei deg. 

Endret av caroline.s
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker en smule selvopptatt, Ts... Meg, meg, meg... 

Anonymkode: ab975...d6b

Selvopptatt? Fordi hun ønsket seg oppmerksomhet fra mann og barn på bursdagen sin? Og ble kjeftet «huden full» fordi hun våget å si ifra? Nei. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg følte det var selvopptatt å være lei seg over noe sånt, jeg er enig i det.  Jeg  lagde innlegget fordi jeg var usikker på å om jeg burde ha holdt det for meg selv, og fordi jeg ønsket tilbakemelding på om det var innafor å få kjeft for dette. 

Det er ikke selvopptatt å bli lei seg for dette.

Det virker faktisk som du må begynne å bry deg mer om deg selv og dine følelser. Spesielt siden det høres ut som din mann har koblet seg av empati og ikke ser deg eller anerkjenner dine følelser.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde bursdag for 2 uker siden og fikk ingen form for oppmerksomhet på dagen fra mannen og barna på 16 og 19 år.
Dagen ble forbigått i stillhet utover at de sa «gratulerer med dagen» til meg på morgenen da jeg sto opp. 

Jeg har helt ærlig vært veldig lei meg over dette. Jeg forventer absolutt ingen stor ståhei og masse gaver, tvert i mot, et kort og en muffin fra butikken hadde vært helt supert! Men det var absolutt ingenting. Ikke en kopp kaffe en gang.

Jeg har følt en tristesse over dette og i dag valgte jeg å være åpen om det. Jeg motet meg opp og sa til barn og mann at jeg var lei meg over at de hadde droppet bursdagen min i år og at det fikk meg til å føle meg lite verdt. Intensjonen min med å si fra var både å være ærlig om følelsene mine, men også å prøve å lære barna at det er viktig å bry seg om andre enn seg selv. Mannen min ble imidlertid sint på meg fordi jeg sa dette og mener det var unødvendig å gi han og barna dårlig samvittighet. Han fulgte etter meg inn på et rom, lukket døra og kjeftet meg opp. 

Nå er jeg helt knust. Var det galt av meg å si fra? Var det for selvhøytidelig? 

Gratulerer med dagen i etterskudd TS ❤️

Du har blitt skikkelig dårlig behandlet, du har ikke gjort noe galt! Idioten i situasjonen er mannen din som straffer deg for at du var åpen og ærlig om følelsene dine. Du fortjener bedre!

Endret av Erixon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke greit. Ærlig talt! Du stiller ikke høye krav. Det med kjeftinga hadde rett og slett vært dråpen for meg. Si ifra til barna at du må reise vekk noen dager for å tenke deg om. Evt ta barna med. Dette går ikke ☹️

Anonymkode: 64322...f22

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er voksen og feirer bursdagen din enda???

Anonymkode: 54d3e...780

Er vanlig det. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke annet enn innenfor kjernefamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle voksne jeg kjenner får litt mer oppmerksomhet fra sine aller nærmeste på  bursdagen enn at de kun sier «gratulerer med dagen». Det er det man gjør til kollegaer. Ts forventer ikke et stort opplegg med ørten gaver og feiring fra morgen til midnatt, akkurat.

Kjenner du ingen voksne som «feirer» bursdager, altså?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Uff ja, fy fy. Voksne skal ikke feire bursdag, få julegaver, se tegnefilm, ha det gøy, prioritere seg selv, ha egentid eller noe! De er tross alt voksen.

Anonymkode: 1a36b...6f1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke annet enn innenfor kjernefamilien. 

Det er jo kjernefamilien hun skriver om… 

Les HI

Anonymkode: 0e625...212

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang reiser du bort til bursdagen din 👏 Bedre å feire den alene med noe du setter pris på å gjøre enn med slike folk!  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo kjernefamilien hun skriver om… 

Les HI

Anonymkode: 0e625...212

Du er klar over at du ber ts lese HI?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for et dass! Hvilke kvaliteter ved han gjør at du ikke har gått fra han for lenge siden? Hadde aldri funnet meg i å bli kjeftet opp på den måten. Eier han ikke respekt for deg eller? Alle jeg kjenner feirer bursdag på en eller annen måte. Det IKKE unaturlig selv om du er voksen. Hadde seriøst vurdert å skille meg. Du får det bedre alene. 100 prosent!!!

Anonymkode: 0e31f...eda

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...