AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #21 Del Skrevet 8. desember 2024 Du må fortelle det med en gang. Anonymkode: bd4a1...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #22 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du må fortelle det med en gang. Anonymkode: bd4a1...80c Det er ingenting som heter MÅ. Da må i så fall menn med dårlig innsats på husarbeid også opplyse om det med en gang, så vi kan holde oss unna de som bare later som de kan vaske hus i starten..😉 Anonymkode: ccb24...57a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #23 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingenting som heter MÅ. Da må i så fall menn med dårlig innsats på husarbeid også opplyse om det med en gang, så vi kan holde oss unna de som bare later som de kan vaske hus i starten..😉 Anonymkode: ccb24...57a Nå er det kanskje litt forskjell på å lære seg husvask å ha en sykdom? Eller hva tenker du om det? Anonymkode: a1284...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. desember 2024 #24 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En del egoistiske og narsissistiske mennesker stikker ved første tegn til sårbarhet og sykdom, for dem er det svakhet og byrde, for de har det ikke i seg til å være der for noen med sykdom eller plager. Såsånn sett greit og luke ut den dritten. Eksen min dumpet meg da det var omtrent sikkert at jeg hadde kreft, han sa han kan ikke forholde seg til det, det blir for vanskelig for ham osv. Da testprøvene kom tilbake og jeg ikke hadde kreft, ville han tilbake. Spoiler, det fikk han ikke. Anonymkode: a0779...7f2 Man er ikke egoistisk eller narsissistisk om man ikke ønsker å innlede et forhold til en som har store helseutfordringer. Men man er egoistisk og ganske kald om en avslutter et forhold når partneren blir syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 Mine helseproblemer preger hverdagen min i så stor grad at det er vanskelig å skjule. Det ville vært naturlig å opplyse om det fra start - i likhet med f.eks å ha barn legger det en del premisser jeg har forståelse for at mange ikke ønsker å forholde seg til. Å fortelle om sykdommer som ikke påvirker andre nevneverdig tenker jeg man kan ta når det passer - for mye private detaljer for tidlig kan også bli feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg ville opplyst om det om det var veldig relevant, feks. hvis jeg ikke kunne får barn. Da ville jeg sagt ifra ganske tidlig hvis jeg selv var interessert da. Ellers, nei, fordi det å dra det frem kan få det til å fremstå mer alvorlig enn det er. Samtidig, ts, tenker jeg du skal være glad for at du ble kvitt de forferdelige menneskene, for de har åpenbart noen alvorlige mentale problemer selv, om de så vet det eller ikke. Jeg har adhd og det kan gjøre noen ting utfordrende, men jeg er reflektert og har selvinnsikt og gidder ikke å bli sykeliggjort av en fyr med fordommer. Mest sannsynlig blir han ikke overrasket heller for han har nok allerede sett noen tegn på det. Anonymkode: db8d8...f25 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #27 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er det kanskje litt forskjell på å lære seg husvask å ha en sykdom? Eller hva tenker du om det? Anonymkode: a1284...8a7 Nei faktisk ikke, ikke dersom sykdommen er håndterbar så det ikke er store påvirkninger. For meg som kronisk syk men med godt regulert sykdom, var det MYE mer belastende for meg å være med en som ikke bidro med husarbeid, enn sykdommen min var for han.. For ikke å snakke om hvor provoserende det er med menn som tenker de er for gode til å vaske hus, og tenker at damene skal ta hele byrden der.. Anonymkode: ccb24...57a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #28 Del Skrevet 8. desember 2024 Ikke noe jeg tar opp før vi har møttes iallefall, men siden jeg jobber redusert og er delvis ufør pga min sykdom (som jeg lever fint med nå) må det frem etterhvert uansett. Jeg vil også relativt tidlig vite om en ny date har noen sykdommer som kan være «hemmende» spesielt ifht å leve et aktivt liv med mye trening etc som jeg gjør. (Jeg MÅ trene, jeg blir sykere om jeg ikke gjør det- ikke alle har forståelse for det) Trenger ikke trene masse og hardt men må orke å være med å gå turer, sykle og veldig gjerne jogge også. Anonymkode: f4ee0...057 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #29 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg fortalte om MS på første skikkelige date. Skal sies at jeg er helt oppegående og "frisk". Hadde snappa i et par uker først. Tenkte at ved å fortelle det tidlig kan han selv velge om han vil fortsette eller ikke. Daten varte i 24 timer, er sammen nå ❤️ Med forrige mann fortalte jeg det på 3. Date. Har overhodet ikke merka at mannfolk er skeptisk pga dette. Det er jeg som har dumpa mannfolkene og ikke omvendt. Anonymkode: d088e...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #30 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei faktisk ikke, ikke dersom sykdommen er håndterbar så det ikke er store påvirkninger. For meg som kronisk syk men med godt regulert sykdom, var det MYE mer belastende for meg å være med en som ikke bidro med husarbeid, enn sykdommen min var for han.. For ikke å snakke om hvor provoserende det er med menn som tenker de er for gode til å vaske hus, og tenker at damene skal ta hele byrden der.. Anonymkode: ccb24...57a Jeg har også en kronisk men regulert sykdom og velger husvask hver bidige dag enn å måtte ha denne dritten. Hadde også en som ikke bidro, savner å bo med han. Anonymkode: a1284...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #31 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har også en kronisk men regulert sykdom og velger husvask hver bidige dag enn å måtte ha denne dritten. Hadde også en som ikke bidro, savner å bo med han. Anonymkode: a1284...8a7 Ja, hadde også selvsagt heller ville gjort husarbeid hver dag enn å være syk, men det var liksom ikke et mulig scenario det da😉 Men når man er to i et forhold og ting er som det er, forventer vel de fleste at begge skal bidra med husarbeid osv. Når begge jobber 100%, men kun en gjør husarbeid i tillegg, da blir det et irritasjonsmoment.. Anonymkode: ccb24...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 8. desember 2024 #32 Del Skrevet 8. desember 2024 Brunello skrev (2 timer siden): Men man er egoistisk og ganske kald om en avslutter et forhold når partneren blir syk. Dette er en interessant problemstilling, vi reagerer ofte svært sterkt når noen gir opp forhold i møte med en partners sykdom, men er det betinget å reagere slik på det? Om en gir opp forholde i en slik situasjon så vil jeg anta at følelsene ikke stikker så dypt slik at dette gjerne er rimelig. Ingen ville protestert mot at en person gikk fra en alkoholiker, selv om vedkommende da gjerne hadde fått det vesentlig vanskeligere. Eneste forskjellen er at vi legger skyld på en alkoholiker i motsetning til en person med kreft, selv om begge bare er et produkt av biologi/miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #33 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, hadde også selvsagt heller ville gjort husarbeid hver dag enn å være syk, men det var liksom ikke et mulig scenario det da😉 Men når man er to i et forhold og ting er som det er, forventer vel de fleste at begge skal bidra med husarbeid osv. Når begge jobber 100%, men kun en gjør husarbeid i tillegg, da blir det et irritasjonsmoment.. Anonymkode: ccb24...57a Så da forstår du. Jeg vet, men å bo alene kan være noe drit det også om man har det vanskelig. Jeg forstår du vil ha en partner, men å finne en god partner vil kreve å være åpen å faktisk finne noen som har lyst til å leve med noen som er syk også. Å det kan være vanskelig på sitt vis, mer eller mindre utifra hva det gjelder og hvordan noen håndterer det mentalt. Anonymkode: a1284...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå