AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvis du dater noen, har lyst til å date noen. Vil du at de forteller om eventuelle helseproblemer snarest mulig? Eller greit å bli godt kjent først, og så få servert slik informasjon senere? Jeg har stortsett alltid raskt fortalt om helseproblemer, slik at de jeg dater ikke er under noe illusjon. Det har ført til ulike reaksjoner. Er vel bare et par ganger at reaksjonene har vært så fæle at det gjør vondt. At noen omtrent har sagt jeg er verdiløs pga det. Av og til tenker jeg og at hvis jeg ikke sier noe om det, og bare lyver om helsa er det mer riktig? Fordi slike ting kommer uansett opp på ulike måter. Jeg kan late som jeg ikke har noe problemer lenge, men det ville føles uærlig. Er det ok å fortelle slikt selv om det gjør en sårbar? Eller ikke fortelle, være uærlig. Fake it til you make it? Anonymkode: e4f7d...e28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er jo sårbart og må være vanskelig. Men jeg tenker det er greit for deg å si det først, ikke for å bli såret, men for å slippe å komme nær noen som ikke vil kunne være glad i deg på grunn av det. Anonymkode: a1284...8a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg tenker at helseproblemer er ikke meg som person. Om jeg møter nye personer er ikke helseproblemer det første jeg snakker om. Det kan komme etter hvert. Først ønsker jeg at nye mennesker skal bli kjent med meg. Jeg er så mye mere enn enn diagnose. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Ja jeg vil gjerne vite det fortest mulig hvis det er helseproblemer som går utover relasjonen. Anonymkode: 9de49...bbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 Hva slags helseproblemer er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Kommer helt an på hva det er (du trenger ikke si det her 💚), og hva formålet er. Jeg personlig hadde ikke delt så mye før jeg møtte noen med mindre det var veldig relevant. Si jeg var blind og ikke ville se «fyren i grønn jakke» som jeg skulle se etter når jeg møttes, da ville jeg sagt noe om det. Er en 35+ og møter noen som er klare på at de ønsker barn, så hadde jeg tidlig vært klar på om jeg feilte noe som gjorde at jeg ikke kunne få barn. Selvsagt samme om en ikke ønsker barn, men det er jo ikke trådens tema. Mange har sine antakelser om en del diagnoser, også stemmer de ikke nødvendigvis. Da er det bedre å bli kjent, og så får det komme senere. Jeg har blant annet par venninner som har bipolar lidelse. Ene har den veldig regulert, og er i jobb og fungerer bra, og sier det da til ytterst få. Hun andre har det ikke så godt regulert. Hun er også ufør, og deler mye åpent på nett om det å ha den diagnosen. Så det kommer helt an på. Det fine med å fortelle tidlig er jo at du raskt får silt bort de som ikke er verdt din tid. Du er ikke verdiløs, og fortjener noen som ser på deg som alt annet enn det. Så å være sårbar kan også beskytte deg mot de som det er bedre å styre unna. Tror ikke det er et klart svar på dette. Er så mange faktorer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg har selv flere problemer med helsa, og synes også det er et fryktelig vanskelig spørsmål om når jeg skal fortelle en ny date om det. Det føles veldig personlig og vanskelig å fortelle om til noen man ikke kjenner enda, og man vet jo aldri hvordan de vil reagere på informasjonen, og om de synes jeg fortalte det på rett tidspunkt eller ei. Forteller du om det med en gang, så får du silt bort de som ikke aksepterer problemene og slipper å kaste bort tiden din på dem, men så kan det jo også hende at de ikke hadde reagert like negativt hvis du hadde ventet til de var blitt litt kjent med deg. Men venter du med å fortelle, så kan de reagere negativt på at du ikke var åpen og ærlig om det fra starten. Det kan bli feil uansett hva du gjør. Jeg velger stort sett å vente til etter at vi har møttes, for å se om det er aktuelt å date videre. Ellers er jeg helt åpen og ærlig om det hvis emnet tilfeldigvis kommer opp i en samtale/chat. Anonymkode: d4b23...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Del Skrevet 8. desember 2024 Spørs helt hva det er. Trenger ikke vite om pollenallergi eller arvelig høyt kolesterol på første date, akkurat. Hvis det påvirker hverdagen i betydelig utstrekning, f.eks. at du har borderline du ikke har den minste kontroll på, er det ryddig og greit å si fra tidlig. Anonymkode: 9d0c4...f42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg har prøvd å si det kjapt, selv om min sykdom er godt regulert og gir lite "konsekvenser" i hverdagen. Har utelukkende opplevd at mennene forsvinner etter jeg sier det. Så vurderer å ikke si noe før det evt er følelser involvert, men føles litt feil det også. Men tror mange menn hører ordet "diagnose" eller "helseproblemer" og får helt panikk, men hvis de hadde kjent personen litt først, så hadde de kanskje hatt et litt annet syn på det også.. Anonymkode: ccb24...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg vil gjerne vite om helseoroblemer. Er ikke alle typer helseutfordringer jeg ønsker i mitt liv og da kan jeg avslutte før det går for langt Anonymkode: e7b1a...5f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Del Skrevet 8. desember 2024 Har sluttet helt å date grunna helseproblemer, dette er fysiske plager som jeg nok kunne skjult, men ikke skjult over tid. Jeg orker bare ikke, folk vil ha funksjonsfriske partnere, og det skjønner jeg. Er jeg blitt litt for kynisk på andre menneskers vegne kanskje? Men om du fungerer "helt greit" i hverdagen, og kan fungere på sikt med litt forbehold, og føler du har noe å gi i ett forhold, så ville jeg kanskje ventet litt med å fortelle, men ikke strekk det for langt.. samtidig så må du jo også se daten an, har du problemer med å gå lengre enn 500 meter, så er det greit å holde seg unna han som skal på fjelltur hver ettermiddag. Anonymkode: f4b2c...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du dater noen, har lyst til å date noen. Vil du at de forteller om eventuelle helseproblemer snarest mulig? Eller greit å bli godt kjent først, og så få servert slik informasjon senere? Jeg har stortsett alltid raskt fortalt om helseproblemer, slik at de jeg dater ikke er under noe illusjon. Det har ført til ulike reaksjoner. Er vel bare et par ganger at reaksjonene har vært så fæle at det gjør vondt. At noen omtrent har sagt jeg er verdiløs pga det. Av og til tenker jeg og at hvis jeg ikke sier noe om det, og bare lyver om helsa er det mer riktig? Fordi slike ting kommer uansett opp på ulike måter. Jeg kan late som jeg ikke har noe problemer lenge, men det ville føles uærlig. Er det ok å fortelle slikt selv om det gjør en sårbar? Eller ikke fortelle, være uærlig. Fake it til you make it? Anonymkode: e4f7d...e28 Er dette «bagatellmessige» helseperoblemer eller alvorlig sykdom? Det er nemlig vesentlig her. Ingen orker en som kommer og klager over ubetydelige og bagatellmessige helseproblemer der alt rundt egen helse blir sat fokus på. Anonymkode: 65d33...274 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Del Skrevet 8. desember 2024 En del egoistiske og narsissistiske mennesker stikker ved første tegn til sårbarhet og sykdom, for dem er det svakhet og byrde, for de har det ikke i seg til å være der for noen med sykdom eller plager. Såsånn sett greit og luke ut den dritten. Eksen min dumpet meg da det var omtrent sikkert at jeg hadde kreft, han sa han kan ikke forholde seg til det, det blir for vanskelig for ham osv. Da testprøvene kom tilbake og jeg ikke hadde kreft, ville han tilbake. Spoiler, det fikk han ikke. Anonymkode: a0779...7f2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En del egoistiske og narsissistiske mennesker stikker ved første tegn til sårbarhet og sykdom, for dem er det svakhet og byrde, for de har det ikke i seg til å være der for noen med sykdom eller plager. Såsånn sett greit og luke ut den dritten. Eksen min dumpet meg da det var omtrent sikkert at jeg hadde kreft, han sa han kan ikke forholde seg til det, det blir for vanskelig for ham osv. Da testprøvene kom tilbake og jeg ikke hadde kreft, ville han tilbake. Spoiler, det fikk han ikke. Anonymkode: a0779...7f2 Eller motsatt. Noen kan også bruke sårbare mennesker. Har hørt at det er eldre, isolerte, syke mennesker som i størst grad blir utsatt. Anonymkode: a1284...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller motsatt. Noen kan også bruke sårbare mennesker. Har hørt at det er eldre, isolerte, syke mennesker som i størst grad blir utsatt. Anonymkode: a1284...8a7 Men kan være av psykopater ikle narsistister. Anonymkode: a1284...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller motsatt. Noen kan også bruke sårbare mennesker. Har hørt at det er eldre, isolerte, syke mennesker som i størst grad blir utsatt. Anonymkode: a1284...8a7 Ja stemmer, de som skal omtrent redde deg fra alt, fikse alt og vet bedre enn deg hva du trenger, er heller ikke helt bra. Anonymkode: a0779...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Del Skrevet 8. desember 2024 Ikke det første jeg sier, men ca.det andre. Anonymkode: d4d21...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #18 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja stemmer, de som skal omtrent redde deg fra alt, fikse alt og vet bedre enn deg hva du trenger, er heller ikke helt bra. Anonymkode: a0779...7f2 Når menn blir sånn trekker jeg meg unna faktisk. Anonymkode: e4f7d...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når menn blir sånn trekker jeg meg unna faktisk. Anonymkode: e4f7d...e28 Gjør du rett i, de er ikke helt normale de heller. Snart har de forakt for deg og dine problemer som ikke blir bedre uansett hva de gjør... Anonymkode: a0779...7f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #20 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du dater noen, har lyst til å date noen. Vil du at de forteller om eventuelle helseproblemer snarest mulig? Eller greit å bli godt kjent først, og så få servert slik informasjon senere? Jeg har stortsett alltid raskt fortalt om helseproblemer, slik at de jeg dater ikke er under noe illusjon. Det har ført til ulike reaksjoner. Er vel bare et par ganger at reaksjonene har vært så fæle at det gjør vondt. At noen omtrent har sagt jeg er verdiløs pga det. Av og til tenker jeg og at hvis jeg ikke sier noe om det, og bare lyver om helsa er det mer riktig? Fordi slike ting kommer uansett opp på ulike måter. Jeg kan late som jeg ikke har noe problemer lenge, men det ville føles uærlig. Er det ok å fortelle slikt selv om det gjør en sårbar? Eller ikke fortelle, være uærlig. Fake it til you make it? Anonymkode: e4f7d...e28 Spørs litt hva det er for min del. Om det er helseproblemer som vil få en direkte konsekvens for min egen del og for forholdet, så vil jeg selvfølgelig vite om det. Anonymkode: cb752...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå