AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Er det pissing på sko/dørmatte innendørs eller det at katten pisser ofte og lite i kassen? Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Begge deler kan være UVI. Noen unngår kassa, noen går på den hele tiden. Da min hadde det merket jeg at gikk på kassa hele tiden. Enten tisser en dråpe hele tiden eller sliter med å tisse i det hele tatt. Anonymkode: c4043...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Det kan også være at den lager lyder når den prøver å gjøre fra seg, f.eks hyler eller freser. Det er også vanlig at de piler ut av kassa og får raptus etterpå, men det kan de gjøre uansett. Jeg ville fulgt med på hvordan den oppfører seg når den prøver å gå på do. Anonymkode: fc924...255 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Begge mine tisset andre steder enn i dokassen. Anonymkode: dd344...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 Min tisset alle steder, gikk også og gjemte seg siden han sikkert følte seg syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvordan får dyrlegen sjekket om katten har urinveisinfeksjon da? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg har de siste 4 månedene oppdaget at katten har tisset to ganger på dørmatten og på sko som stod der, og to ganger inne på gjestetoalettet samme natt. Nå har pisset trukket gjennom laminatgulvet, så det er en våt flekk hele tiden og det stinker. Prøvde først å vaske med vann og eddik, deretter sprayen "urin off", men det stinker😵💫 Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har de siste 4 månedene oppdaget at katten har tisset to ganger på dørmatten og på sko som stod der, og to ganger inne på gjestetoalettet samme natt. Nå har pisset trukket gjennom laminatgulvet, så det er en våt flekk hele tiden og det stinker. Prøvde først å vaske med vann og eddik, deretter sprayen "urin off", men det stinker😵💫 Ts Anonymkode: 5b22c...00f Da må du ta opp gulvet. Er det sement under kan du male med sperregrunn over (etter at gulvet er tørt) der den har tisset. Vi gjorde det og lukten forsvant helt. Anonymkode: 7d7e3...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan får dyrlegen sjekket om katten har urinveisinfeksjon da? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Urinprøve Anonymkode: 57dc0...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da må du ta opp gulvet. Er det sement under kan du male med sperregrunn over (etter at gulvet er tørt) der den har tisset. Vi gjorde det og lukten forsvant helt. Anonymkode: 7d7e3...821 Jeg leier😬 Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Del Skrevet 8. desember 2024 Husk at du skal ha på Urine-off først før noe annet og la det trekke godt inn, ellers vil det ikke virke så godt. Dyrlegen kan ta urinprøve av pus. Men vi får virkelig håpe at ikke pus har gått med urinveisinfeksjon i 4 måneder. Det er i seneste laget å tenke på det nå, men selvfølgelig bedre sent enn aldri... Anonymkode: 86f54...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Urinprøve Anonymkode: 57dc0...826 Men hvordan tar man urinprøve av en katt? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at du skal ha på Urine-off først før noe annet og la det trekke godt inn, ellers vil det ikke virke så godt. Dyrlegen kan ta urinprøve av pus. Men vi får virkelig håpe at ikke pus har gått med urinveisinfeksjon i 4 måneder. Det er i seneste laget å tenke på det nå, men selvfølgelig bedre sent enn aldri... Anonymkode: 86f54...cba Det er ikke bruksanvisning på "urine off" flasken, og det står ikke at det er kun den man skal bruke, så jeg har vasket med alt mulig først (ikke salmiakk/klor) og så tatt Urine Off på etterpå. Ringte Musti og spurte og de visste ikke hvordan den skulle brukes, så jeg måtte google. Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husk at du skal ha på Urine-off først før noe annet og la det trekke godt inn, ellers vil det ikke virke så godt. Dyrlegen kan ta urinprøve av pus. Men vi får virkelig håpe at ikke pus har gått med urinveisinfeksjon i 4 måneder. Det er i seneste laget å tenke på det nå, men selvfølgelig bedre sent enn aldri... Anonymkode: 86f54...cba Grunnen til at jeg ikke har tenkt på urinveisinfeksjon før nå, er at det lukter ikke noe av tisset til pus og han tisser inne én til to ganger i døgnet, som er vanlig for katter( han er utekatt) Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan tar man urinprøve av en katt? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Enten ved å bytte ut kattesanda med en spesiell type sand som ikke absorberer urin, eller så tar veterinæren urin ut av blæra med en sprøyte Anonymkode: 57dc0...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan tar man urinprøve av en katt? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Det er overraskende enkelt. Du kjøper et kit hos veterinæren med med plastkuler i stedet for sand, der følger det med en pipette til å trekke opp urinen og fylle oppi et reagensrør som følger med. Hjemme så tømmer du kassen, rengjør den skikkelig og så fyller du den med plastkulene, de er veldig små og skal ligne sand, bare at de ikke trekker til seg urinen. Når katten har tisset så tipper du bare litt på kassen så urinen samler seg litt i et av hjørnene. Bruker pipetten til å trekke opp urinen og fyller det over i reagensrøret. Leverer til veterinæren, ev oppbevarer den i kjøleskapet til neste morgen om katten ikke tisser før på kvelden 😊 Om det ikke er mulig, så kan dyrlegen hente ut urin via et kateter. Anonymkode: ac490...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er overraskende enkelt. Du kjøper et kit hos veterinæren med med plastkuler i stedet for sand, der følger det med en pipette til å trekke opp urinen og fylle oppi et reagensrør som følger med. Hjemme så tømmer du kassen, rengjør den skikkelig og så fyller du den med plastkulene, de er veldig små og skal ligne sand, bare at de ikke trekker til seg urinen. Når katten har tisset så tipper du bare litt på kassen så urinen samler seg litt i et av hjørnene. Bruker pipetten til å trekke opp urinen og fyller det over i reagensrøret. Leverer til veterinæren, ev oppbevarer den i kjøleskapet til neste morgen om katten ikke tisser før på kvelden 😊 Om det ikke er mulig, så kan dyrlegen hente ut urin via et kateter. Anonymkode: ac490...d2f Hvis dyrlegen skal gjøre det så må vel katten legges i narkose eller få beroligende? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #18 Del Skrevet 8. desember 2024 Er han kastrert? Anonymkode: 8e26e...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis dyrlegen skal gjøre det så må vel katten legges i narkose eller få beroligende? Ts Anonymkode: 5b22c...00f Avhengig av katten. Dyrlegen prøvde uten på en av mine. Det angret han på for å si det slik. Og katten er mer traumatisert av dyrlege enn den var. Kunne sikkert funket på en katt som ikke hyperventilerer hos dyrlege. Dyrlegen fikk tilsendt klage i etterkant Anonymkode: dd344...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #20 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er han kastrert? Anonymkode: 8e26e...768 Ja Ts Anonymkode: 5b22c...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå