Gå til innhold

Blokkeringskulturen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men må man blokkere i alle medier av den grunn? Jeg respekterer din mening, bare prøver å forstå. For meg så er det veldig avvisende og egentlig ganske slemt å blokkere noen når den andre ikke har gjort noe galt. 

Anonymkode: 9a183...a4d

Men les hva hun skriver igjen da. Det er jo det som står der det går an å forstå. Men du drar det rett tilbake til deg selv igjen.

Anonymkode: c7d31...97d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk!! Endelig en som ser mitt synspunkt i at det er teit! Minner om 6 klasse der man skulle utestenge for den minste grunn 

Eller så kan det være så enkelt at han ikke ønsker å være venn med det så han har kuttet deg ut. Du kan faktisk ikke tvinge han til noe som han så åpenbart ikke har lyst til.. at du føler deg såret er noe du må lære deg å takle, men dette handler om at du som voksen kvinne må ta ansvar for dine følelser og slutte med å skylde på alle andre 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde jeg vært kald og blokkert folk skulle jeg meldt meg på et slikt kurs, ja. 

Oppriktig talt så syns jeg AB er veldig hard, men jeg er også enig i at du fremstår som du er fullstendig blottet for empati. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Eller så kan det være så enkelt at han ikke ønsker å være venn med det så han har kuttet deg ut. Du kan faktisk ikke tvinge han til noe som han så åpenbart ikke har lyst til.. at du føler deg såret er noe du må lære deg å takle, men dette handler om at du som voksen kvinne må ta ansvar for dine følelser og slutte med å skylde på alle andre 

Og nok en gang har du ikke lest hva jeg skrev. Han sa han var enig i at det var fint å holde kontakten. Og jeg har ikke sagt noe til han siden så har ikke tvunget han til noe som helst, oppdaget at jeg var blokkert uten at jeg har sagt et ord. Er ikke som at jeg har vært psycho og bombadert han med meldinger. Han var sykt feig og jeg bør alt i alt være glad for å være kvitt et menneske uten ryggrad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppriktig talt så syns jeg AB er veldig hard, men jeg er også enig at du fremstår som du er fullstendig blottet for empati. 

Så jeg som aldri har blokkert noen har ikke empati mens «venner» som ghoster har det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og nok en gang har du ikke lest hva jeg skrev. Han sa han var enig i at det var fint å holde kontakten. Og jeg har ikke sagt noe til han siden så har ikke tvunget han til noe som helst, oppdaget at jeg var blokkert uten at jeg har sagt et ord. Er ikke som at jeg har vært psycho og bombadert han med meldinger. Han var sykt feig og jeg bør alt i alt være glad for å være kvitt et menneske uten ryggrad 

Jeg leser hva du skriver, men du får dette hele tiden til å handle om deg og dine sårede følelser - men en relasjon handler om to personer og det virker det ikke som du klarer å forstå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg som aldri har blokkert noen har ikke empati mens «venner» som ghoster har det? 

Svaret mitt er basert på hva du skriver i denne tråden. Du får relasjonen hele tiden til å handle om deg, men en relasjon handler om to mennesker som ønsker å ha kontakt med hverandre - og han ønsker ikke å være venn med deg. Du kan ikke endre det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Svaret mitt er basert på hva du skriver i denne tråden. Du får relasjonen hele tiden til å handle om deg, men en relasjon handler om to mennesker som ønsker å ha kontakt med hverandre - og han ønsker ikke å være venn med deg. Du kan ikke endre det. 

Har ikke forsøkt å endre det heller, bare føler meg tatt på senga og er så lei av folk som ikke kan kommunisere. Da burde han sagt det da, fremfor å late som om alt var ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er kjipt for har gått fra å tenke at han var en ok fyr til å tenke at han er et forbanna rasshøl, hadde ikke trengt å bli sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke forsøkt å endre det heller, bare føler meg tatt på senga og er så lei av folk som ikke kan kommunisere. Da burde han sagt det da, fremfor å late som om alt var ok. 

Som sagt så skjønner jeg at du er såret, men fakta er at han sa ikke det og det som skjedde det skjedde. Her er bare å puste med magen, pleie de sårede følelsene og tenke at sånn ble det bare. Hva som er grunnen spiller ingen rolle. Du er voksen, flott kvinne. Dette fikser du. 

Endret av Blått
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du får heller tåle å stå i at du syntes det var kjipt å bli blokkert istedet for å lage et bilde av ham som et menneske uten ryggrad.

At hele ditt fokus ligger på hvor kjipt dette er for DEG, er helt utrolig selvsentrert. At du i tillegg føler du må hevde deg ved å omtale ham dårlig etter en blokkering, viser nøyaktig det samme, at du overhodet ikke ser hans situasjon. Når du får forklart det som kanskje er hans situasjon, berører ikke det deg det minste, du går rett tilbake til deg, at du er krenket og hvor umoden og barnslig han er.

Hvis du nekter å se dette selv og jobbe med det, kan jeg ikke hjelpe deg. Alle andre kan se det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det er kjipt for har gått fra å tenke at han var en ok fyr til å tenke at han er et forbanna rasshøl, hadde ikke trengt å bli sånn. 

Det er noe med å gå fra situasjonen med hevet hodet. Var det vondt? Ja. Men det er ingen som vinner på å snakke stygt om den andre parten. Det er noe med å akseptere at sånn ble det bare, og at man snakker stygt om noen etterpå kan ofte være et tegn på usikkerhet. Tenk at du er flott, selvsikker og god kvinne. Du kan bedre enn dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så skjønner jeg at du er såret, men fakta er at han sa ikke det og det som skjedde det skjedde. Her er bare å puste med magen, pleie de sårede følelsene og tenke at sånn ble det bare. Hva som er grunnen spiller ingen rolle. Du er voksen, flott kvinne. Dette fikser du. 

Jo takk, merker det er sykt kjipt og spesielt etter sex suger det å bli blokkert, men skal prøve. Takk og pris har jeg for vane å forbli venner med ekser og dates slik at dette ikke er hverdagskost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo takk, merker det er sykt kjipt og spesielt etter sex suger det å bli blokkert, men skal prøve. Takk og pris har jeg for vane å forbli venner med ekser og dates slik at dette ikke er hverdagskost

Du dumpet ham. Etter sex. Etter du dumpet ham, ble du blokkert.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det suger, det er fryktelig vondt, men husk - du er en selvsikker og vakker kvinne! Ingen vinner på å snakke stygt om parten. Du skal fra situasjonen med hodet hevet, med styrke og vise at dette fikser du! Det som skjedde, ja det skjedde, og det var vondt, men det er nå noe avsluttet. Spis is, kast noe veggen og hyl i en pute. Ta en lang løpetur? Det hjelper alltid meg. 

Edit: Jeg må legge meg, men dette fikser du! Husk. Hodet hevet. 

Endret av Blått
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men må man blokkere i alle medier av den grunn? Jeg respekterer din mening, bare prøver å forstå. For meg så er det veldig avvisende og egentlig ganske slemt å blokkere noen når den andre ikke har gjort noe galt. 

Men hvorfor skal du på død og liv inn på den profilen du selv har avvist? Hvorfor har du et slikt umettelig behov for å være venn med alle du aviser?

Vedkommende skrev det jo ganske tydelig. Hun ønsket ikke en døgnflue som svinset inne på profilen sin eller bruddet var sårt. 

Det var ingen som satt i trærene med kikerter og så inn på livene til de en hadde avist før i tiden, en var heller aldri venn med alle en var på dates med. 

Vi har et digitalt kikker samfunn uten like der alle kan søke opp alle, og det er jo ikke alle en ønsker at skal snoke rundt, spesielt i en relasjon en har sett seg ferdig med. Javel du har for vane å være kompis med alle du treffer på, men det kan du ikke kreve av andre. Det gjør ikke andre feige, avskum, kyniske osv av den grunn. Du dumpet han, du avviste han og så er det du som forsøker å gjøre deg til et offer fordi du ikke kommer inn på profilen hans lengere?

Du fremstår fullstendig sveiseblind på egen situasjon her. Det virker som at du har krav på å være hans venn, du har rett til å besøke hans profil og være en del av hans liv for alltid fordi dere var på noen dates og du avviste han. 

Ønsker du selv vennskap må du jo leite spesifikt etter det men selv der kreves det faktisk at begge to ønsker et vennskap. Ønsker ikke den andre kontakt er det jo så enkelt som å respektere det. Du eier jo ingen (selv om du oppfører deg helt enormt eiersyk her).

Anonymkode: 5114c...90c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blått skrev (Akkurat nå):

Det suger, det er fryktelig vondt, men husk - du er en selvsikker og vakker kvinne! Ingen vinner på å snakke stygt om parten. Du skal fra situasjonen med hodet hevet, med styrke og vise at dette fikser du! Det som skjedde, ja det skjedde, og det var vondt, men det er nå noe avsluttet. Spis is, kast noe veggen og hyl i en pute. Ta en lang løpetur?

Skal virkelig prøve! Fikk tilbakemeldinger på hvor bra jeg taklet å bli dumpet i sommer men det var også litt fordi han beholdt meg på sosiale medier og skrev gratulerer med dagen, så følte ikke noe sinne. Og jeg er lite aktiv på SOME og godtar få folk så er ingen influenser, men var noe med det og ikke bli «dobbelt dumpet», så klarer ikke si noe stygt om han. Mens han nåværende som ville «være venner» og så blokkerte etter sex tenker jeg nå masse stygt om og er enig med deg at ingen vinner på det og vet det er dumt men tenker han er en drittsekk likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men det suger ikke å bli dumpa etter sex mener du? 

Anonymkode: ab342...684

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du på død og liv inn på den profilen du selv har avvist? Hvorfor har du et slikt umettelig behov for å være venn med alle du aviser?

Vedkommende skrev det jo ganske tydelig. Hun ønsket ikke en døgnflue som svinset inne på profilen sin eller bruddet var sårt. 

Det var ingen som satt i trærene med kikerter og så inn på livene til de en hadde avist før i tiden, en var heller aldri venn med alle en var på dates med. 

Vi har et digitalt kikker samfunn uten like der alle kan søke opp alle, og det er jo ikke alle en ønsker at skal snoke rundt, spesielt i en relasjon en har sett seg ferdig med. Javel du har for vane å være kompis med alle du treffer på, men det kan du ikke kreve av andre. Det gjør ikke andre feige, avskum, kyniske osv av den grunn. Du dumpet han, du avviste han og så er det du som forsøker å gjøre deg til et offer fordi du ikke kommer inn på profilen hans lengere?

Du fremstår fullstendig sveiseblind på egen situasjon her. Det virker som at du har krav på å være hans venn, du har rett til å besøke hans profil og være en del av hans liv for alltid fordi dere var på noen dates og du avviste han. 

Ønsker du selv vennskap må du jo leite spesifikt etter det men selv der kreves det faktisk at begge to ønsker et vennskap. Ønsker ikke den andre kontakt er det jo så enkelt som å respektere det. Du eier jo ingen (selv om du oppfører deg helt enormt eiersyk her).

Anonymkode: 5114c...90c

Det var ingen brutal dumping, litt enighet vil jeg si. Og tenk hva blokkering egentlig er, man trykker aktivt for at et menneske ikke skal kunne nå deg. Det er så avvisende det kan få blitt. Og ødelegger all god relasjon som har vært. Sier bare jeg skulle ønske det var høyere terskel for slikt. Om en kar er utro eller en dame er psykisk voldelig forstår jeg, men synd å ødelegge alt ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det suger ikke å bli dumpa etter sex mener du? 

Anonymkode: ab342...684

Er jeg som ble blokkert etter sexen tross alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...