Gå til innhold

Blokkeringskulturen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så pinlig hvordan folk skal blokkere når en ellers fin relasjon er skapt, men at man passer bedre som venner. Burde man være på datingmarkedet om man er så fintfølende når man ikke tåler å følge hverandre på sosiale medier fordi det ikke ble en romantisk relasjon? Veldig umodent og setter den som blokkerer i et svært dårlig lys. 

Anonymkode: 9a183...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gjør det nok for å skjerme seg selv. Du er ganske fjern hvis du tror at folk du dumper skal fortsette å være venn med deg. Det er ofte for vondt. Særlig i starten. Det er ikke sikkert de vil ha deg som venn heller.

Anonymkode: c7d31...97d

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De gjør det nok for å skjerme seg selv. Du er ganske fjern hvis du tror at folk du dumper skal fortsette å være venn med deg. Det er ofte for vondt. Særlig i starten. Det er ikke sikkert de vil ha deg som venn heller.

Leste en gang at folk uten empati blokkerer lett, og tror det stemmer. Er mest for de ute på det spekteret å holde på slikt. Selv blokkerer jeg ingen uten ekstremt god grunn, ser ingen grunn til å ikke ha en god tone og har ikke noe ønske om å «straffe» med blokkering fordi det ikke ble forhold. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blokkerer dersom de ønsker å blokkere og det er et valg de tar. Jeg kan ikke tvinge noen til å ha kontakt med meg. Har de ikke lyst, så har de ikke lyst. Det må man bare respektere. Hva som er grunnen for det, spiller ingen rolle og ikke noe jeg orker å tenke så mye over. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leste en gang at folk uten empati blokkerer lett, og tror det stemmer. Er mest for de ute på det spekteret å holde på slikt. Selv blokkerer jeg ingen uten ekstremt god grunn, ser ingen grunn til å ikke ha en god tone og har ikke noe ønske om å «straffe» med blokkering fordi det ikke ble forhold. 

Det er du som mangler empati i dette tilfellet

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten har jeg blitt dumpet selv uten et straffe og barnslig behov for å blokkere. Nei, merker jeg er takknemlig for de menneskene i livet mitt som ikke oppfører seg som på barneskolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke sikkert de vil ha deg som venn heller.

Her er også noe veldig essensielt, som man må tenke nøye over. Det kan faktisk være så enkelt som dette

Endret av Blått
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

De blokkerer dersom de ønsker å blokkere og det er et valg de tar. Jeg kan ikke tvinge noen til å ha kontakt med meg. Har de ikke lyst, så har de ikke lyst. Det må man bare respektere. Hva som er grunnen for det, spiller ingen rolle og ikke noe jeg orker å tenke så mye over. 

Det er helt ok. Jeg bare syns det er sykt barnslig og at man skal være glad man slipper å ha slike mennesker i livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok. Jeg bare syns det er sykt barnslig og at man skal være glad man slipper å ha slike mennesker i livet sitt. 

Det må du bare mene, men det endrer ikke på poenget - nemlig at du kan ikke tvinge folk til å ha kontakt med deg og om noen ikke ønsker kontakt med deg så må du bare respektere det. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stresser du egentlig over att mennesker du knapt kjenner, blokkerer deg? 

Er du blitt så viktig for dem, att du skal fortsette å skinne i livene deres mener du? 

Anonymkode: 52286...49c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er du som mangler empati i dette tilfellet

Det gir ingen mening. Det er jo omvendt, og derfor jeg ikke blokkerer. Fordi jeg ikke er en dramaqueen på 10 år. Og det har faktisk gitt meg flere gode vennskap jeg fremdeles har i livet. Og egoet mitt er ikke så skakkjørt at jeg må blokkere alle som ikke ser på meg som kjærestemateriale 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare drite i om de har blokkert deg? De ville være sammen med deg, det ville ikke du. DER kunne du hatt fokuset ditt i stedet for å henge deg opp i blokkering og bli nedlatende. Ta deg sammen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Det må du bare mene, men det endrer ikke på poenget - nemlig at du kan ikke tvinge folk til å ha kontakt med deg og om noen ikke ønsker kontakt med deg så må du bare respektere det. 

Har jeg nevnt noe om å tvinge? Hvis noen blokkerer snakker jeg jo aldri med vedkommende igjen. Sier bare det er umodent og stakkarslig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er så pinlig hvordan folk skal blokkere når en ellers fin relasjon er skapt, men at man passer bedre som venner. Burde man være på datingmarkedet om man er så fintfølende når man ikke tåler å følge hverandre på sosiale medier fordi det ikke ble en romantisk relasjon? Veldig umodent og setter den som blokkerer i et svært dårlig lys. 

Det er en måte å sette klare grenser på, både for en selv og for den andre. 

Anonymkode: 5d4e7...0cc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når en blokkerer har ofte den andre gått over streken og fatter verken hint eller tydelig tale. Det er en uting i dag at alle tror de har allemannsretten til deg hele tiden. En setter strek, ferdig. Og de som blir blokkert er ofte litt treig i nøtta for selv da blir de rasende og respekterer ikke et nei for et nei. Jeg har blokkert 4 mannfolk, innpåslitne, masete, gnålende mannfolk hvor en av de fremdeles prøver desperat å sende meg messenger meldinger 3 år etterpå. Stalker typer som er helt fiksert og takler ikke å bli avvist. Det å blokere noen er den smarteste funksjonen som finnes med some. Ingen er pliktig til å ha kontakt med deg for resten av livet selv om en har vært på noen dates. Det er ikke sikkert de ønsker deg som venn. Det er ingen som skylder deg et vennskap, og om en er så desperat at en fortsetter og fortsetter å ta kontakt selv når den andre ikke vil så er en rimelig sløkket, lyset er av og ingen er hjemme typer. Lær deg kunsten med å bli avvist og respekter det og gå videre. Ingen skylder deg noe så sluttt å være så butthurt. Og helt ærlig så virker du ts spm en slik type jeg godt kan skjønne at mennersker ønsker å blokere. 

Anonymkode: 5114c...90c

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ingen mening. Det er jo omvendt, og derfor jeg ikke blokkerer. Fordi jeg ikke er en dramaqueen på 10 år. Og det har faktisk gitt meg flere gode vennskap jeg fremdeles har i livet. Og egoet mitt er ikke så skakkjørt at jeg må blokkere alle som ikke ser på meg som kjærestemateriale 

Du er en dramaqueen når du ikke takler dette uten å bli sur og kjøre gretten selvsentrert overlegen analyse. Get over it.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg nevnt noe om å tvinge? Hvis noen blokkerer snakker jeg jo aldri med vedkommende igjen. Sier bare det er umodent og stakkarslig 

De blokkerer deg. De ønsker ikke vennskap med deg. Du har et raserianfall på KG over det som jeg ville kalt umodent og barnslig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare drite i om de har blokkert deg? De ville være sammen med deg, det ville ikke du. DER kunne du hatt fokuset ditt i stedet for å henge deg opp i blokkering og bli nedlatende. Ta deg sammen.

Nei, jeg er ikke en robot slik som andre later til å være i dagens samfunn. Når man har funnet tonen syns jeg faktisk det er kjipt å bli blokkert. Jeg syns ikke noe om en stygg avvisningskultur 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke en robot slik som andre later til å være i dagens samfunn. Når man har funnet tonen syns jeg faktisk det er kjipt å bli blokkert. Jeg syns ikke noe om en stygg avvisningskultur 

Du må finne deg i å bli avvist og at ikke alle ønsker å være venn med deg. Det er vondt, men sånn er livet. Det er ikke sånn at du kan velge alt du vil ha, heller ikke styre hva andre gjør. Sett pris på de menneskene du har og som er glad i deg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, når en blokkerer har ofte den andre gått over streken og fatter verken hint eller tydelig tale. Det er en uting i dag at alle tror de har allemannsretten til deg hele tiden. En setter strek, ferdig. Og de som blir blokkert er ofte litt treig i nøtta for selv da blir de rasende og respekterer ikke et nei for et nei. Jeg har blokkert 4 mannfolk, innpåslitne, masete, gnålende mannfolk hvor en av de fremdeles prøver desperat å sende meg messenger meldinger 3 år etterpå. Stalker typer som er helt fiksert og takler ikke å bli avvist. Det å blokere noen er den smarteste funksjonen som finnes med some. Ingen er pliktig til å ha kontakt med deg for resten av livet selv om en har vært på noen dates. Det er ikke sikkert de ønsker deg som venn. Det er ingen som skylder deg et vennskap, og om en er så desperat at en fortsetter og fortsetter å ta kontakt selv når den andre ikke vil så er en rimelig sløkket, lyset er av og ingen er hjemme typer. Lær deg kunsten med å bli avvist og respekter det og gå videre. Ingen skylder deg noe så sluttt å være så butthurt. Og helt ærlig så virker du ts spm en slik type jeg godt kan skjønne at mennersker ønsker å blokere. 

Anonymkode: 5114c...90c

Men du vet ingenting av denne historien. Her var det at jeg heller ønsket vennskap fordi det ikke var romantisk match, vi hadde ellers veldig mye til felles og han var enig at det var sårt fra hans del at jeg ikke ønsket mer enn vennskap men han ville gjerne det. Så blokkert. Forstår jeg er en av få som ikke ønsker et kaldt robotsamfunn med bruk og kast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...