AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg har tidligere fulgt et kosthold hvor jeg la inn "budsjett" på å få lov til å spise snacks som smågodt og chips en gang i uken. Men den siste måneden så bestemte jeg meg for å kutte ut all snacksing i påvente av desember hvor jeg vet at det blir overflod av mat fremover. Da jeg gjorde det og fulgte samme kaloriregnskap så har jeg spist meg mett for første gang i slankeprosjektet. I hele november har jeg vært mett etter måltider fordi jeg ikke logger noe snacks. Noen ganger har jeg faktisk vært mett etter måltider og spist mindre enn planlagt fordi porsjonene har vært større. Har likevel gått ned 5 kg den siste måneden. Dette er sikkert gammelt nytt for dere rutinerte slankere, men det ble en stor Aha-oppelvelse for meg. Jeg trenger ikke dette. Dette er 500 kalorier (målt til 100 gram) som jeg ikke blir noe mett av og som ikke gir noe næring. Små biter. Støy. Hvorfor spiser jeg dette? Det begynner å føles som en avhengighet. Skal ta tak i det i januar. Forhåpentligvis permanent. Anonymkode: 030bf...64e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Ja! Det er flere måter å gjøre det på, og kaloritelling fungerer for en del. Men for andre er nettopp dette grunnen til at det ikke fungerer. Man måler alt man spiser i kalorier, og da blir det underordnet om man spiser ordentlig mat eller godteri, så lenge "kaloriregnskapet" går opp. Da tenker man lett at man "må jo kose seg litt også" og fortsetter å spise sukkertøy, bare litt mindre. Så ender man opp sulten, med lyst på mer av både mat og snop. Som du sier, når du spiser ordentlig mat trenger du ikke begrense deg. Anonymkode: 6bc36...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Men.. Hvis du spiser en sånn skål på 500kcal en gang i uken, og deretter dropper det. Så kan du istedenfor spise 71kcal mer hver dag i stedenfor. Og dette gjør at du plutselig føler deg så mett at du reduserer ytterligere på kalorier? Syns dette høres litt overdrevet ut. For noen fungerer det å kutte alt av snacks. Men for mange er det absolutt plass til litt smågodt på lørdager. Anonymkode: 74c4c...c32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå