AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Har en hund som blir 1 over nyåret. Bor på et sted det er bra med vinter, dvs snørikt kan det gjerne være og temperatur fra -5 til -20. Når skal en hund ha varmedekken? Er en spaniel med fin og bra pels. En liten tur ut i fra -8 krever det varmedekken? Anonymkode: c1c18...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Du må se an hunden enkelt og greit. Min hund HATER å ha på noe som helst av klær og sokker, og gnur og gnikker seg i snøen for å få det av. Men når det er -10 og kaldere er det plutselig helt greit og humøret er på topp! Jeg bruker ikke dekken og sokker på kort tissetur på maks 10-15 min, uansett temperatur. Men på lengre turer bruker vi om temp er lavere enn -10, eller det blåser. Anonymkode: 541eb...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 Som nevnt over må du nok se ann hunden. Mine hunder fryser ikke så lenge de er i aktivitet, men jeg er rask til å kle på dem om de skal være passive ute. Eneste gangene mine går med dekken på aktive turer er når det er kaldere enn minus 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 Se an hunden. Mine hunder er laget for varmere klima. Om vi skal på en times tur og det er under 8 grader uten sol, så får de på seg noe lett (tynt fleece dekken). Er det 0 grader, så får de på seg skikkelig vinterdekken. Som du ser fra andre svar her, så er det veldig variert. Den over trenger bare dekken om det er kaldere enn minus 20. I minus 20 er mine hunder i full dress og nekter å være ute i mer enn 30 minutter om gangen. Akkurat nå er det - 2 her jeg er. Var nettopp ute og møtte på en labrador. Labradoren var helt naken og storfornøyd. Mine hadde på skikkelig vinterdekken og var på full fart hjemover til varmeteppet 😅 Du ser på hunden din hva den trenger. Tar du på dekken og den peser, er den for varm. Går du uten dekken og kroppen er anspent, halen tucked, bakbeina lavere enn normalt, og/eller den skjelver, så er den for kald. Anonymkode: 52d2b...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 Og i stedet for dekken, kan en strikket hundegenser være et alternativ. Min hund liker ikke dekken, prøver konstant å gnu det av seg. Men genser går fint, virker som om han syns det sitter bedre på 🤷♀️ Anonymkode: bcadd...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Takk for gode svar 🤗 Anonymkode: c1c18...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg har en labrador. Han tåler fin å være ute i opp til -15 om han er i aktivitet, men han har en ryggskade som blir verre i kulden, så etter den må han ha på vinterdekk. Han hater å få det på, men med en gang det er påkledd bryr han seg ikke. stemmer i rådene over, se an hunden og test ut. 😊 skal hunden vente i kald bil ville jeg hatt dekken til ham. Jeg bruker non stop vinterdekken. Anonymkode: a5769...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 Min golden retriever fikk på seg dekken for første gang da hun var 8 år. Da hadde hun fått artrose i ryggen og trengte dekken for å holde seg varm og myk. Som ung elsket hun kulde og snø, spilte ingen rolle om det var -10 eller -25, hun rullet seg i snøen uansett og holdt seg varm av å løpe. Anonymkode: 779f7...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå