AnonymBruker Skrevet 8. desember #81 Del Skrevet 8. desember askjiir skrev (14 timer siden): Pleier du å se i øynene til tilfeldige/fremmede forbipasserende på gaten? I så fall hvorfor? Skjønner ikke hvordan dere tør, et surt og avvisende blikk tilbake (som er sannsynlig) kan ødelegge dagen. Jeg unngår bevisst å se på fremmede for å unngå dette. Nei! Mange av dem som liksom ‘krever’ blikkontakt virker jo litt dumme og… har ikke noe liv… ‘ja da jeg har ingenting imot å bruke 10 sekunder av livet ditt på at du skal se MOI!!’ Og så treffer man kanskje 200 slike prinsesser på erten i løpet av en dag og dt er mye wasted energi altså. Anonymkode: f0a85...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #82 Del Skrevet 8. desember askjiir skrev (6 timer siden): Er dere så fine at dere alltid får smil tilbake her? Eneste grunnen jeg kan tenke meg. Folk er ikke alltid høflige, langt ifra. Er ikke fin. Er et helt normalt menneske, som liker andre mennesker og derfor vil si 8fra at jeg har sett dem når jeg krysser dem på min vei. Med mindre folkemengden er for stor. Får ikke alltid smil tilbake. Det er ikke alt eller ingenting. Å anerkjenne at andre finnes er en hyggelig gest. Det er umulig å kalle det noe negativt. Hvis noen tolker det negativt, så er det fordi de er skeptiske, mistenksomme eller mangler tillit, og det er et problem de selv må jobbe med. Anonymkode: 558d6...2d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #83 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei! Mange av dem som liksom ‘krever’ blikkontakt virker jo litt dumme og… har ikke noe liv… ‘ja da jeg har ingenting imot å bruke 10 sekunder av livet ditt på at du skal se MOI!!’ Og så treffer man kanskje 200 slike prinsesser på erten i løpet av en dag og dt er mye wasted energi altså. Anonymkode: f0a85...58e Men du må jo ikke se på dem. Blikk og smil er ikke et krav. Holder de øynene på deg i 10 sekunder, så glor de faktisk og det kan du jo ignorere. Det er jo ikke fint gjort. Anonymkode: 558d6...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #84 Del Skrevet 8. desember Litt forskjell om det er på Karl Johan eller en lite «befolket» gate. Blir litt overveldende å hilse/smile til «alle» på Karl Johan, men andre plasser smiler/nikker jeg til alle som er så nærme at det føles naturlig. Stort sett alle hilser tilbake. Det løfter dagen min og helt sikkert flere andres☺️ Anonymkode: a9372...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #85 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har man angst for å møte andre mennesker blikk, finnes det helt sikkert behandling for dette. Anonymkode: aa23c...b80 Hvorfor skal man få behandling? Anonymkode: 15dc8...524 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #86 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor skal man få behandling? Anonymkode: 15dc8...524 Vedkommende som skrev innleggene virket direkte redd for å ikke få smil tilbake, så mye at hun får hele sin dag ødelagt av å ikke få smil tilbake. Dermed stirrer hun i asfalten (som jeg synes er mer spesielt enn å møte passerende menneskers blikk, og evt smile). Det må være slitsomt å ha det slik over tid, og kan i aller høyeste grad være angst (og det kan behandles). Anonymkode: aa23c...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #87 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei! Mange av dem som liksom ‘krever’ blikkontakt virker jo litt dumme og… har ikke noe liv… ‘ja da jeg har ingenting imot å bruke 10 sekunder av livet ditt på at du skal se MOI!!’ Og så treffer man kanskje 200 slike prinsesser på erten i løpet av en dag og dt er mye wasted energi altså. Anonymkode: f0a85...58e Kanskje de som møter blikket ditt og smiler til deg ser sinnet ditt på lang avstand, og prøver å gjøre dagen din bedre. For mange mennesker er det ikke mer enn et smil som skal til for å redde dagen. Anonymkode: aa23c...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 8. desember #88 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vedkommende som skrev innleggene virket direkte redd for å ikke få smil tilbake, så mye at hun får hele sin dag ødelagt av å ikke få smil tilbake. Dermed stirrer hun i asfalten (som jeg synes er mer spesielt enn å møte passerende menneskers blikk, og evt smile). Det må være slitsomt å ha det slik over tid, og kan i aller høyeste grad være angst (og det kan behandles). Anonymkode: aa23c...b80 Nei,det er klart mer spesielt å glo folk inn i øynene. Å ha blikket opp,å se rundt,evt over de møtende er en annen ting. Men å se ned er langt mindre spesielt en å stirre folk i øya. Det må man bare klare å se. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #89 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vedkommende som skrev innleggene virket direkte redd for å ikke få smil tilbake, så mye at hun får hele sin dag ødelagt av å ikke få smil tilbake. Dermed stirrer hun i asfalten (som jeg synes er mer spesielt enn å møte passerende menneskers blikk, og evt smile). Det må være slitsomt å ha det slik over tid, og kan i aller høyeste grad være angst (og det kan behandles). Anonymkode: aa23c...b80 Jeg skjønner ikke at det er slitsomt, folk er forskjellig, men noen er jo selvsagt mer aksepterende når det gjelder slike forskjeller. Alt trenger ikke være avvik som må behandles. Anonymkode: 15dc8...524 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #90 Del Skrevet 8. desember Det kommer an på dagsformen. Om jeg føler meg selvsikker og pen ser jeg alle i øynene. Om jeg føler meg usikker ser jeg ned eller langt frem. Anonymkode: 95679...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 8. desember #91 Del Skrevet 8. desember Om man i tillegg smiler i stedet for å se sur ur, får man et smil tilbake 9 av 10 ganger. Livet er for kort til å gå rundt å være sur hele tiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #92 Del Skrevet 8. desember Ja, møter blikket til kjempe mange mennesker, og tenker mye variert men oftest ikke speisilt mye. Så lurer jeg noen ganger på hvorfor de ser på meg om de ser flere ganger, men innser det sikkert er fordi jeg ser på dem. (Ikke konstant) Det er normalt å se, vi er jo sosiale dyr og vi må jo også navigere i mengder og annekjenne at noen er rundt oss. Noen ganger har noen fine klær, noen ganger tror man at du kjenner dem eller de deg, de kan være fine, de kan ha en sykdom, de kan ha sett sure ut så du ser igjen, dere møter blikket med uhell flere ganger. Ingen tenker noe men blikket møtes fordi ingen bryr seg om å ikke se. Syns ikke du trenger å stresse så mye med øyekontakt, det er normalt så fremst det ikke er konstant stirring eller truende. 👁_👁 Anonymkode: 205f1...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #93 Del Skrevet 8. desember Møter masse blikk. Får ofte et smil av både menn, kvinner og barn. Nå har jeg en veldig åpen og varm energi da. En gang fikk jeg klem av en jeg handlet julegaver hos fordi vi startet å prate og hun følte hun kunne åpne seg om utfordringer og at jeg var lett å prate med. Opplever det hele tiden at fremmede lett åpner seg for meg. Anonymkode: bbffe...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #94 Del Skrevet 8. desember askjiir skrev (7 timer siden): Er dere så fine at dere alltid får smil tilbake her? Eneste grunnen jeg kan tenke meg. Folk er ikke alltid høflige, langt ifra. Jeg har aldri sagt ett eneste ord om smil eller smiling tilbake. Jeg går forbi ett menneske og helt naturlig møter blikket deres i forbifarten fordi jeg anerkjenner at de er der. That’s it. Anonymkode: 08fb4...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. desember Forfatter #95 Del Skrevet 8. desember (endret) Fant80 skrev (2 timer siden): Nei,det er klart mer spesielt å glo folk inn i øynene. Å ha blikket opp,å se rundt,evt over de møtende er en annen ting. Men å se ned er langt mindre spesielt en å stirre folk i øya. Det må man bare klare å se. Jeg tenker litt det samme. Jeg ser forbi, rett frem eller ned, ikke inn i øynene til fremmede slik de fleste her. Endret 8. desember av askjiir 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. desember Forfatter #96 Del Skrevet 8. desember (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer an på dagsformen. Om jeg føler meg selvsikker og pen ser jeg alle i øynene. Om jeg føler meg usikker ser jeg ned eller langt frem. Anonymkode: 95679...9fa Hvordan kan selvsikkerheten din variere så mye? Endret 8. desember av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. desember Forfatter #97 Del Skrevet 8. desember (endret) Hensatt skrev (2 timer siden): Om man i tillegg smiler i stedet for å se sur ur, får man et smil tilbake 9 av 10 ganger. Da må man isåfall være pen og selvsikker Endret 8. desember av askjiir 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. desember Forfatter #98 Del Skrevet 8. desember (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vedkommende som skrev innleggene virket direkte redd for å ikke få smil tilbake, så mye at hun får hele sin dag ødelagt av å ikke få smil tilbake. Dermed stirrer hun i asfalten (som jeg synes er mer spesielt enn å møte passerende menneskers blikk, og evt smile). Det må være slitsomt å ha det slik over tid, og kan i aller høyeste grad være angst (og det kan behandles). Anonymkode: aa23c...b80 Det er ikke angst, det er selvsikkerhet. Hvis folk gir negative signaler tilbake, som de ofte gjør, så taper du på det. Du må ha mye selvsikkerhet for å tåle det. Endret 8. desember av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #99 Del Skrevet 8. desember askjiir skrev (7 minutter siden): Da må man isåfall være pen og selvsikker Hvorfor må man være pen? Anonymkode: 3170d...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. desember Forfatter #100 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis noen tolker det negativt, så er det fordi de er skeptiske, mistenksomme eller mangler tillit Anonymkode: 558d6...2d8 Da er det mange slike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå