AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #21 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg synes det var lavmål av vennene dine å fra så fort. Spesielt når de vet hvor mye det koster deg å komme. (Men, de vet ikke på ekte. Jeg vet, jeg sliter med det selv, så jeg skjønner hvor mye og hvor lenge det kan koste deg i ettertid) Men uansett om du var syk eller ikke, man avtaler ikke å treffes med venner, for så å dra etter fem minutt, det er bare skikkelig uhøflig. Litt ansvar har man faktisk for andre også. Hva slags samfunn har vi blitt hvis det skal være helt innafor å gjøre slikt? Glad han siste ble igjen💜 Anonymkode: 2f2fe...ad6 8 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 7. desember 2024 Forfatter #22 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De skal vise hensyn til deg, men du skal ikke vise hensyn til dem? Anonymkode: 05ad7...b72 Hvordan viste ikke jeg hensyn? Jeg foreslo om i skulle ta et annet tidspunkt enn akkurat rushtiden på en lørdag, men det ville ikke de. Men jeg ble likevel med de, selv da jeg i utgangspunktet ikke ville pga rush, men jeg ble med fordi ikke alt skal handle om mine behov. Jeg prøver å møte andre sine behov også. Og følte jeg viste hensyn til de ved å bli med selv da jeg foreslo et annet tidspunkt noe de avviste, ved å likevel bli med fordi de ville på akkurat det tidspunktet i dag 11 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. desember 2024 #23 Del Skrevet 7. desember 2024 Ja det var respektløst av dem men koselig at den ene ble igjen 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 7. desember 2024 #24 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg tror de rett og slett ikke forstår hva utmattelse innebærer. At de ikke forstår at du både på forhånd og i etterkant må hente deg inn. Men synes det er rart de bare stakk og ikke fant på noe annet. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #25 Del Skrevet 7. desember 2024 Du er ikke sentrum i alle andres verden. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til din kroniske tilstand. Det blir ikke så hyggelig dersom du forventer ar hensynet til deg skal veie tyngst. Anonymkode: cf37c...4b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 7. desember 2024 #26 Del Skrevet 7. desember 2024 Det var respektløst uavhengig av din utmattelse. Man drar ikke folk inn til et arrangement og stikker igjen med en gang. 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 7. desember 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 7. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke sentrum i alle andres verden. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til din kroniske tilstand. Det blir ikke så hyggelig dersom du forventer ar hensynet til deg skal veie tyngst. Anonymkode: cf37c...4b2 Jeg forventer ikke det. Det var ikke jeg som spurte om de ville bli med til byen for å se på julemarked. Det var det de som spurte meg om. Og jeg tilpasset meg de ved å dra på det tidspunktet som nevnt over her. Vet ikke om du har lest kommentarene over, men jeg orker ikke gjenta meg selv hele tiden Endret 7. desember 2024 av RoryGilmore 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. desember 2024 #28 Del Skrevet 7. desember 2024 Å dra etter fem minutter er ganske sært, uansett omstendigheter. Men på generelt grunnlag tror jeg ikke du skal regne med at andre tar med dine helseproblemer i beregningen i sine avgjørelser, særlig ikke de mer spontane, selv om de i utgangspunktet vet om dem. Det er mye man ikke helt skjønner eller tenker på når man ikke kjenner dem på kroppen selv. Jeg har kronisk fatigue som preger det meste, men jeg kan ikke påberope meg å ha blitt så mye flinkere til å huske på andres utfordringer av den grunn, eller for den saks skyld har så mye mer innsikt i andres plager og begrensninger enn mine egne. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. desember 2024 #29 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er ikke sentrum i alle andres verden. Du kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til din kroniske tilstand. Det blir ikke så hyggelig dersom du forventer ar hensynet til deg skal veie tyngst. Anonymkode: cf37c...4b2 Det var altså venninnene hennes som inviterte henne dit og som stakk etter fem minutter. 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 7. desember 2024 Forfatter #30 Del Skrevet 7. desember 2024 Daria skrev (2 minutter siden): Å dra etter fem minutter er ganske sært, uansett omstendigheter. Men på generelt grunnlag tror jeg ikke du skal regne med at andre tar med dine helseproblemer i beregningen i sine avgjørelser, særlig ikke de mer spontane, selv om de i utgangspunktet vet om dem. Det er mye man ikke helt skjønner eller tenker på når man ikke kjenner dem på kroppen selv. Jeg har kronisk fatigue som preger det meste, men jeg kan ikke påberope meg å ha blitt så mye flinkere til å huske på andres utfordringer av den grunn, eller for den saks skyld har så mye mer innsikt i andres plager og begrensninger enn mine egne. Takk for et konstruktivt svar! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 7. desember 2024 #31 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg har en venninne som er kronisk utmattet, ville aldri avtalt å treffes for så å dra etter 5 minutter. Som nevnt tidligere dette er dårlige venner som ikke viser interesse av å treffe deg. 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #32 Del Skrevet 7. desember 2024 RoryGilmore skrev (27 minutter siden): Det pleier jeg å gjøre, men de sier nei hver gang fordi de ikke ha penger til det. Men jeg spurte før de dro, men de måtte hjem å skrive eksamen I utgangspunktet var jeg helt enig med deg, har ME selv og skjønner hvordan det er. Men er de midt i en eksamensperiode så blir det litt annerledes. Det er en sånn omstendighet hvor det er greit at folk blir litt egoistiske og enspora, for en periode Om de tok en kjapp tur på julemarkedet mer som et lite avbrekk i eksamensskrivingen, så går faktisk deres behov foran dine akkurat denne gangen Du bør nok heller se på det som at de prøvde å finne tid til å treffe deg også midt i eksamen, men så funket ikke aktiviteten. Jobber de med eksamen går også deres tidsplan foran deres. Så lenge dette ikke er normalen også utenom eksamenstid så ville jeg nok ikke laget noen stor sak av dette, selv om jeg godt skjønner det føles sårt for deg Anonymkode: beab9...ef6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 7. desember 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I utgangspunktet var jeg helt enig med deg, har ME selv og skjønner hvordan det er. Men er de midt i en eksamensperiode så blir det litt annerledes. Det er en sånn omstendighet hvor det er greit at folk blir litt egoistiske og enspora, for en periode Om de tok en kjapp tur på julemarkedet mer som et lite avbrekk i eksamensskrivingen, så går faktisk deres behov foran dine akkurat denne gangen Du bør nok heller se på det som at de prøvde å finne tid til å treffe deg også midt i eksamen, men så funket ikke aktiviteten. Jobber de med eksamen går også deres tidsplan foran deres. Så lenge dette ikke er normalen også utenom eksamenstid så ville jeg nok ikke laget noen stor sak av dette, selv om jeg godt skjønner det føles sårt for deg Anonymkode: beab9...ef6 Også til deg! Takk for et konstruktivt svar! ❤️ Men ja, du har helt rett! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #34 Del Skrevet 7. desember 2024 Skikkelig respektløst Anonymkode: a0785...cc2 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #35 Del Skrevet 7. desember 2024 Det var jo en annen tråd for en stund siden, om en venninne som gikk «for tidlig», etter 1-2 timer. Personlig syns jeg 1-2 timer er lenge nok i de fleste tilfeller, men fem minutter er jo ingenting! Særlig ikke når du har reisevei. Så blir det ekstra ille når du er syk, men jeg tenker at dette er respektløst uansett. Jeg har ikke helseproblemer, men hvis jeg reiste for å møte noen, og de dro etter fem minutter, ville jeg også blitt irritert. Da har du jo kastet bort mye tid! Anonymkode: c9a19...567 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #36 Del Skrevet 8. desember 2024 RoryGilmore skrev (12 timer siden): Jeg ble i går spurt av noen venner om jeg ville være med på julemarked. Jeg sliter med kronisk utmattelse noe de vet godt. Jeg sa jeg ville ta det som det kommer, så jeg forberedte meg på at jeg skal ut og trengte en dag før jeg klarte å gi et sikkert svar. Men det handlet mer om at jeg trengte tid på og forberedte meg. Dagen kom og jeg sa at jeg blir med. Jeg bruker en halvtime på å komme til byen, og møter de og vi er sammen i 5 minutter før de bestemmer seg for å dra hjem fordi de ikke kan se noe pga. mye folk. Noe jeg også advarte de om, og spurte tidligere om det ikke er best å ta et annet tidspunkt enn midt på dagen på en lørdag, men de ville i dag, så jeg ble likevel med. Det var de tre vennene jeg ble spurt av og som fikk meg til byen. Det var en fjerde med, som er bekjent som ble med de tre. Da de tre dro, så ble den fjerde igjen og jeg spurte om han ville bli med å spise lunsj, fordi jeg ville ikke dra 30 minutter hjem etter å ha kommet til byen for 5 minutter siden. De vet jeg sliter med utmattelse, og at jeg er mye hjemme fordi batteriet blir fort tomt. Så jeg føler jeg kastet bort min dyrebare energi på 5 minutter med de når jeg har den avstanden fra byen. De var de alle tre som spurte som dro etter så kort tid. Mens vi sitter å spiser føler jeg meg veldig skuffa, og han fjerde som jeg ikke visste skulle bli med en gang, sa til meg at han ble skuffet over de andre som dro så fort etter vi møttest OG vi kom samtidig til byen. Han sa også at han vet det ikke er bare for meg å dra til byen, og at de ikke har den respekten siden de ikke ble igjen å sette seg med oss da det var DE 3 som dro, som spurte om jeg ville møte de i byen på julemarked. Jeg er ekstremt glad for at han ble igjen med meg, da jeg endelig fikk meg en tur til byen. Han sa selv han ikke hadde hjerte til å dra med de andre da de kom fra samme vei. Fordi han vet hvor vanskelig det kan være for meg som sagt. Jeg føler meg ekstremt skuffa nå. Og egentlig litt sinna på de som dro etter så kort tid. Var det respektløst? Føler jeg burde ta det opp med de, men vet ikke hvordan. Jeg er også kronisk syk og sliter med e energi og smerter. En ting jeg måtte lære meg var å ikke gjøre ting bare pga andre. I din situasjon hadde jeg tenkt "jeg vil til byen, jeg kan gjøre x og y ærend i samme slengen" og da hadde det ikke betydd så mye om de andre ga opp etter 5 min annet enn at jeg l et par min hadde tenkt at det var litt slapt av dem. Den personen som støttet oppunder din tristhet over dette hadde jeg passet meg litt for, virker litt lovebombing at han gjør deg til offer og skal redde deg på en måte. Anonymkode: 64809...e17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #37 Del Skrevet 8. desember 2024 RoryGilmore skrev (12 timer siden): Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil. Som alle andre her i kommentarfeltet sier, så synes jeg det var ekstremt hyggelig at han ble med ut å tok lunsj. Det er egentlig ikke det dette handler så mye om i utgangspunktet, men følte det var relevant å nevne. Jeg er evig takknemlig for at han ble med ut. Det er mer at jeg føler de andre tar så lett på ting. Jeg føler jeg gir de mer enn jeg får. Egentlig føler jeg meg stadig brukt, så jeg merker nå at jeg er mest lei av disse situasjonene. Det er ikke meningen å sette meg selv i en offerrolle som noen her sier Du føler du "gir de mer enn jeg får"? Hvorfor skal alt foregå på dine premisser? Anonymkode: cbbe7...638 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 8. desember 2024 #38 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du føler du "gir de mer enn jeg får"? Hvorfor skal alt foregå på dine premisser? Anonymkode: cbbe7...638 Å dra etter 5 minutter er veldig irriterende og lite hyggelig uansett diagnose. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #39 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor skal du få lov til å "se an hva du orker", men det samme gjelder ikke for dem? Blir det for klaustrofobisk og travelt så har de like mye rett til å dra hjem som du har. Du nevner din sykdom veldig mange ganger her, og det virker som om alle andre skal ta hensyn rundt deg. Det er utrolig slitsomt for venner i lengden. Anonymkode: 69ef5...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #40 Del Skrevet 8. desember 2024 Slik du skriver hadde de vært i byen en stund allerede. Kom du til avtalt tid? Anonymkode: 69ef5...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå