Gå til innhold

Var dette respektløst? Sliter med kronisk utmattelse, ble spurt om å møte venner i byen, men de dro 5 minutter etter vi møttest

RoryGilmore

Anbefalte innlegg

Jeg ble i går spurt av noen venner om jeg ville være med på julemarked. Jeg sliter med kronisk utmattelse noe de vet godt. Jeg sa jeg ville ta det som det kommer, så jeg forberedte meg på at jeg skal ut og trengte en dag før jeg klarte å gi et sikkert svar. Men det handlet mer om at jeg trengte tid på og forberedte meg. Dagen kom og jeg sa at jeg blir med. Jeg bruker en halvtime på å komme til byen, og  møter de og vi er sammen i 5 minutter før de bestemmer seg for å dra hjem fordi de ikke kan se noe pga. mye folk. Noe jeg også advarte de om, og spurte tidligere om det ikke er best å ta et annet tidspunkt enn midt på dagen på en lørdag, men de ville i dag, så jeg ble likevel med. Det var de tre vennene jeg ble spurt av og som fikk meg til byen. Det var en fjerde med, som er bekjent som ble med de tre. 
Da de tre dro, så ble den fjerde igjen og jeg spurte om han ville bli med å spise lunsj, fordi jeg ville ikke dra 30 minutter hjem etter å ha kommet til byen for 5 minutter siden. De vet jeg sliter med utmattelse, og at jeg er mye hjemme fordi batteriet blir fort tomt. Så jeg føler jeg kastet bort min dyrebare energi på 5 minutter med de når jeg har den avstanden fra byen. De var de alle tre som spurte som dro etter så kort tid. 

Mens vi sitter å spiser føler jeg meg veldig skuffa, og han fjerde som jeg ikke visste skulle bli med en gang, sa til meg at han ble skuffet over de andre som dro så fort etter vi møttest OG vi kom samtidig til byen. Han sa også at han vet det ikke er bare for meg å dra til byen, og at de ikke har den respekten siden de ikke ble igjen å sette seg med oss da det var DE 3 som dro, som spurte om jeg ville møte de i byen på julemarked.

Jeg er ekstremt glad for at han ble igjen med meg, da jeg endelig fikk meg en tur til byen. Han sa selv han ikke hadde hjerte til å dra med de andre da de kom fra samme vei. Fordi han vet hvor vanskelig det kan være for meg som sagt. 

Jeg føler meg ekstremt skuffa nå. Og egentlig litt sinna på de som dro etter så kort tid. Var det respektløst? Føler jeg burde ta det opp med de, men vet ikke hvordan.

• Liker 1
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye man kan la seg skuffe av i livet, syntes ikke dette er en av de tingene 😊

Hyggelig at han ble igjen. Er du interessert i ham? Virker som han var interessert i deg i måten han snakket med, og støttet deg på 😄

• Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres rart ut. Kanskje de sliter med sitt de også? Hyggelig av vennen å bli igjen, da.

Anonymkode: 5aee9...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde jo selskap, ja kjipt at de dro, men du ble jo ikke igjen alene. 

Anonymkode: 7c0ba...a2c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var respektløst, spesielt når de veit veldig godt hvor mye det tar på for deg å reise ut.

Når de tilogmed trumfa igjennom å reise på det tidspunktet selv om du sa at det kom til å være mange der og de dro fordi det du sa at kom til å skje, skjedde. Helt utrolig dårlig gjort av de.

Hvordan du tar det opp er jo avhengig av om du ser for deg å skulle være venner med disse her lenger.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Offerrollen 

Anonymkode: d1ebb...b6d

Enig. 

Anonymkode: 98483...345

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Jepp, det var respektløst, spesielt når de veit veldig godt hvor mye det tar på for deg å reise ut.

Når de tilogmed trumfa igjennom å reise på det tidspunktet selv om du sa at det kom til å være mange der og de dro fordi det du sa at kom til å skje, skjedde. Helt utrolig dårlig gjort av de.

Hvordan du tar det opp er jo avhengig av om du ser for deg å skulle være venner med disse her lenger.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil. Som alle andre her i kommentarfeltet sier, så synes jeg det var ekstremt hyggelig at han ble med ut å tok lunsj. Det er egentlig ikke det dette handler så mye om i utgangspunktet, men følte det var relevant å nevne. 
Jeg er evig takknemlig for at han ble med ut. Det er mer at jeg føler de andre tar så lett på ting. Jeg føler jeg gir de mer enn jeg får. Egentlig føler jeg meg stadig brukt, så jeg merker nå at jeg er mest lei av disse situasjonene. Det er ikke meningen å sette meg selv i en offerrolle som noen her sier 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at dere ikke fant på noe annet å gjøre sammen, som f.eks lunsj som du og han gjorde.

Anonymkode: 23dec...e43

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du også har et ansvar her, f.eks foreslå lunsj/kaffe før når de andre vil gå. Joda det er merkelig, men sannsynligvis sier du så ofte nei at de ikke hadde regnet med du kome til å være der særlig lenge uansett. 

Anonymkode: 9a1dc...308

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle de spleise dere to? 

Anonymkode: ff19d...a64

Han har kjæreste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dette en date som de arrangerte? De dro så dere skulle bli alene?

Anonymkode: aaa93...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker du også har et ansvar her, f.eks foreslå lunsj/kaffe før når de andre vil gå. Joda det er merkelig, men sannsynligvis sier du så ofte nei at de ikke hadde regnet med du kome til å være der særlig lenge uansett. 

Anonymkode: 9a1dc...308

Det pleier jeg å gjøre, men de sier nei hver gang fordi de ikke ha penger til det. Men jeg spurte før de dro, men de måtte hjem å skrive eksamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var dette en date som de arrangerte? De dro så dere skulle bli alene?

Anonymkode: aaa93...9a0

Nei, har har kjæreste, men hun var på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
RoryGilmore skrev (11 minutter siden):

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil. Som alle andre her i kommentarfeltet sier, så synes jeg det var ekstremt hyggelig at han ble med ut å tok lunsj. Det er egentlig ikke det dette handler så mye om i utgangspunktet, men følte det var relevant å nevne. 
Jeg er evig takknemlig for at han ble med ut. Det er mer at jeg føler de andre tar så lett på ting. Jeg føler jeg gir de mer enn jeg får. Egentlig føler jeg meg stadig brukt, så jeg merker nå at jeg er mest lei av disse situasjonene. Det er ikke meningen å sette meg selv i en offerrolle som noen her sier 

De virker jo ikke spesielt empatiske disse folka her når de ikke klarer å gi hensyn til ei venninne de veit er syk.

Du setter deg ikke i en offerrolle, du spør hva andre mener om en situasjon du har opplevd for å sjekke om de følelsene av å bli brukt og ikke tatt hensyn til faktisk stemmer eller om det er vanlig å gjøre sånt.

Og nei, det er ikke vanlig å gjøre sånt med vennene sine og folk man liker. Jeg har en ganske stor vennegjeng og de alle tar hensyn til den kroniske sykdommen min. Jeg blir oppfordra til å ta pauser, til å slappe av etc, for de veit ofte at jeg kan glemme å ta vare på meg selv når ting skjer.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjipt gjort av dem. Men synes det blir feil å kalle det respektløst.

Anonymkode: 314b2...4a6

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vise hensyn til deg, men du skal ikke vise hensyn til dem? 

Anonymkode: 05ad7...b72

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var respektløst ja. Ganske rart at de oppfører seg slikt. Jeg hadde tatt litt avstand fra disse vennene, de er ikke ekte venner for slikt oppfører man seg ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...