Gå til innhold

Er det så lett å bli smittet av Omgangssyke at man kan bli smittet når man er en tur på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det såpass lenge siden at jeg ikke husker,  men jeg vil anta det siden jeg oftest gjør det når jeg har vært utendørs. Uansett hjelper det vel lite om jeg har klødd meg rundt munnen eller lignende før jeg kom hjem.

Anonymkode: 1b51c...017

Lærte du ingenting av Corona pandemien? 

Utendørs klør man seg ikke i ansiktet, fingrene og mobiler er smittekilder. Klør det så får det bare klø. 

Anonymkode: 3d5e7...47c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, selvsagt. Det er sånn all smitte foregår.

Personlig har jeg aldri i mitt 40 år lange liv hatt influensa, så jeg er ikke så veldig bekymret.

Anonymkode: a19a0...cd1

Jo det har du selvfølgelig. Det er en mye at man alltid blir så inmari dårlig av influensa, men ingen 40 åringer har aldri vært smittet av influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble smittet etter en butikktur en gang. Det må ha vært der siden jeg ellers ikke hadde vært i nærheten av andre folk på grunn av juleferien. Alle andre i huset ble smittet av meg og ble syke etter meg. Er ikke noen tafser, men holdt jo i handlevogn og lignende. 

Anonymkode: 1b51c...017

Men da ble du jo egentlig smittet av din egen uhygiene! Hadde du unnlatt å plukke i ansikt og munn før du fikk vasket hendene, hadde du ikke blitt smittet! Mange skylder på at andre smitter dem… Sannheten er at du blir smittet fordi DU plukker deg i ansikt og munn, mobil osv før du har vasket hender! 

Anonymkode: 94967...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Maks uflaks 😟

Anonymkode: 50826...107

Neida, kun dårlig hygiene av vedkommende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som andre sier husk svært god håndhygiene så minsker du mulighetene for smitte. Influensa har jeg ikke hatt på mange år, det samme med oppkastsyken.

Anonymkode: 0f6de...57f

Ja, det er nesten umulig å bli smittet hvis en unngår å ta seg i ansikt og munn eller mobil et. HVIS man valser hendene etter butikkbesøk eller man har tatt i andre ting som all slags folk tar på! Men - mye lettere å skylde på andre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang blitt smittet sånne steder? Kafe' butikker osv?

Må jo i noen butikker før jul.

Jeg har emetofobi så jeg sliter jo litt nå. Men jeg fikk det aldri når jeg var barn og da tenkte jeg heller ikke sånn. Så mulig jeg kan være immun, eller så er det bare flaks.  Er det flere som meg her inne?

Anonymkode: 50826...107

Nei. Jeg blir ikke smittet selv om både mann og barn spyr rundt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvsagt. Det er sånn all smitte foregår.

Personlig har jeg aldri i mitt 40 år lange liv hatt influensa, så jeg er ikke så veldig bekymret.

Anonymkode: a19a0...cd1

Samme her, inntil jeg fikk en heftig influensa for et par uker siden. Så man man skal aldri si aldri 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi måtte 1 meter avstand under pandemien og alle restriksjonene som var da, så blir man hvertfall smittet av Norovirus på butikken. Det er svært smittsomt.

Anonymkode: 4fc6d...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,finnes folk som må slikke på fingrene for å taste inn koden,eller slikke på fingrene for å plukke en og en mynt fra pungen...

Anonymkode: 418c8...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg skal veldig mye til.

Jeg har kun blitt smitta med omgangssyke av barn (da jeg var barn og ble smitta av andre barn, og da mine barn var små, ble syke og smitta meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...