Gå til innhold

Blir stadig spurt om å spleise på gaver til andre, men får ikke noe tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som student, så spør medstudenter om jeg vil spleise på gave innad i vår vennegjeng, opp til flere av de. Så jeg sier ja, for vil ikke være kjip heller, men samtidig er det jo hyggelig. Men jeg får aldri noe tilbake. Detter er i juletider og ved bursdager. Så nå skal jeg slutte med det. Er det rart av meg å reagere? Jeg bare er så lei av å være med å gi, og føle at jeg ikke får noe tilbake. Skal selvfølgelig slutte da, men samtidig føler jeg meg kjip når jeg reagerer sånn. Det handler jo ikke om å få noe, men liten oppmerksomhet hadde heller ikke vært feil på en måte

Anonymkode: f40f2...fcf

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig. Er bare å takke høflig nei neste gang. Det handler jo om å selv bli sett ikke nødvendigvis om gaven.

Anonymkode: ae5dd...c55

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ber deg om å bli med på julegave uten å tenke på å gi noe tilbake så feiler det dem noe sosialt.

Når det gjelder bursdagsgaver så blir det litt annerledes. Jeg synes du skal nevne at du har bursdag til de mest aktive neste gang den kommer. Hvis de fremdeles ikke tar poenget men fortsetter å spørre om bidrag til andres bursdager, så er det på sin plass at du tar opp når alle er til stede om dere kanskje skal bli enige om hvordan dere gjør det med gaver til hverandre.

Anonymkode: 30bda...e95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviteres det til fest, der det spleises på gave? Inviterer du til fest når du har bursdag?

Anonymkode: 2cf85...775

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Drit i den, jeg skulle sitere egentlig, og fikk ikke skrevet ferdig

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Inviteres det til fest, der det spleises på gave? Inviterer du til fest når du har bursdag?

Anonymkode: 2cf85...775

Ingen har blitt invitert til fest. Dette blir spurt om ansikt til ansikt. Og jeg sa at jeg har bursdag i sommer og ville feire, så da foreslo hun i vennegjengen om vi skulle feire sammen fordi det bare er noen dager som skiller oss. Men det ble ikke noe av fordi andre ting skjedde. 

Dette har ikke vært i noe sammenheng med noen bursdagsfester. Det er mer "X har bursdag, skal vi spleise på gave?" Så sier jeg ja. I dette tilfellet "Skal vi spleise på jule gave til X og Y? Så sier jeg ja. Dette får jeg enten som melding eller når jeg er på besøk, uten at det har noe sammenheng med no fest. 

TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg hadde jo bursdag i sommer og trodde vi hadde droppet å gi gaver til hverandre"

Hvis de ber deg om å spleise på julegave uten at du får, da er ikke dette venner. Bursdager kan glemmes, men ikke julegave. 

Anonymkode: b57bd...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det som det er.

Jeg har spleiset på mange gaver og det er så koselig å gi, men det er litt sårt å aldri få noe tilbake hverken jul eller bursdag. Så mtp det og økonomi så tror jeg at jeg må stå over en stund. 😊 Satser på å samles og tilbinge tid sammen i stede.

Anonymkode: 420b8...b83

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette ligger jo mye på deg selv også?

Hvorfor sier du ja til å spleise på julegaver til folk du ikke pleier å få noe fra….?

De som spør deg om å spleise kan jo ikke vite om du pleier å utveksle gaver med vedkommende. Da ligger det faktisk på deg å si fra - nei takk, vi pleier ikke å gi gaver til hverandre.

Anonymkode: 16b42...c50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette ligger jo mye på deg selv også?

Hvorfor sier du ja til å spleise på julegaver til folk du ikke pleier å få noe fra….?

De som spør deg om å spleise kan jo ikke vite om du pleier å utveksle gaver med vedkommende. Da ligger det faktisk på deg å si fra - nei takk, vi pleier ikke å gi gaver til hverandre.

Anonymkode: 16b42...c50

Dette. Problem løst. 

Anonymkode: 97c53...d1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur jeg hadde sagt "å så hyggelig. Men jeg tror ikke jeg og x har pleid å gi gaver før." 

Anonymkode: d12cd...e79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...