Gå til innhold

Privat firma som trakasserer oss, fordi de vil ha tilgang til en ressurs.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mr Pukk?

Anonymkode: eb747...8e2

Nei,  men da jeg i ren nysgjerrighet sjekket ut dette firmaet, så ligner oppførselen veldig, selv om dette er et firma som driver på med noe helt annet. Disse har heldigvis aldri hatt veirett på vår vei, selv om de har tatt seg til rette en stund, men ikke så lenge at de har hevd. 

Anonymkode: 2a370...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Agatha skrev (9 minutter siden):

Så de eier noe som de må gjennom deres tomt for å nå? Eller har dere en ressurs de mener de kan bruke? 

De eier det ikke og de eier heller ikke området, men har pga uriktige opplysninger, fått tilgang fra noen andre til å bruke området til en ting, mens de bruker det til noe annet enn forespeilet for lokalbefolkningen. Jeg vil ikke si noe mer om det, da det blir svært gjenkjennelig. De må gjennom vårt gårdstun for å få tak i dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette må vel være såpass grovt at det kan karakteriseres som «hensynsløs atferd», så jeg ville anmeldt.

Latterlig å true med å henge dere ut på Facebook, dere besitter jo en masse dokumentasjon som ville satt dem i et helt elendig lys på null komma niks, med denne varianten av «stalking» som de åpenbart bedriver.

Anonymkode: 1587f...f29

Ja, altså… egentlig håper vi jo at de prøver å henge oss ut, så vi bare kan komme med en kjapp replikk, to setninger og så har de straffet seg selv. De har konsekvent handlet slik at de har rotet seg inn i mer problemer med denne saken, så dette ville ikke vært overraskende. De kommer gjerne med en løgn til offentligheten og så har de glemt at de faktisk har skrevet sannheten ned tidligere, at den gjerne ligger på hjemmesiden eller kommunale dokumenter og så avsløres det, naturlig nok av folk som er gode på å finne offentlige kommunale dokumenter. - Uansett, så er oppførselen plagsom, for det tapper oss jo for energi med disse «smartingene» som maser om å komme, truer, sier at de skal få kommunen til å lage sak av det ( kommunen har sagt at dette er en hel klar sak, da vi har alle dokumenter) truer med uthenging, sier at de har kontaktet myndigheter som har sagt at de har rett ( uten at dette er sant) endeløse bønner, forklaringer, «tilbud « om «samarbeid». De oppfører seg som den gale ekskjæresten du ikke ble kvitt på en lang stund. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, altså… egentlig håper vi jo at de prøver å henge oss ut, så vi bare kan komme med en kjapp replikk, to setninger og så har de straffet seg selv. De har konsekvent handlet slik at de har rotet seg inn i mer problemer med denne saken, så dette ville ikke vært overraskende. De kommer gjerne med en løgn til offentligheten og så har de glemt at de faktisk har skrevet sannheten ned tidligere, at den gjerne ligger på hjemmesiden eller kommunale dokumenter og så avsløres det, naturlig nok av folk som er gode på å finne offentlige kommunale dokumenter. - Uansett, så er oppførselen plagsom, for det tapper oss jo for energi med disse «smartingene» som maser om å komme, truer, sier at de skal få kommunen til å lage sak av det ( kommunen har sagt at dette er en hel klar sak, da vi har alle dokumenter) truer med uthenging, sier at de har kontaktet myndigheter som har sagt at de har rett ( uten at dette er sant) endeløse bønner, forklaringer, «tilbud « om «samarbeid». De oppfører seg som den gale ekskjæresten du ikke ble kvitt på en lang stund. 

En seriøs bedrift som trodde de hadde sitt på det rene, ville jo overlatt kommunikasjonen til en advokat. Ingen seriøse aktører spammer «motparten» med 100 meldinger og titalls e-poster i løpet av en uke.

Ikke si de også bruker mange utropstegn og store bokstaver i disse meldingene sine? 😣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

En seriøs bedrift som trodde de hadde sitt på det rene, ville jo overlatt kommunikasjonen til en advokat. Ingen seriøse aktører spammer «motparten» med 100 meldinger og titalls e-poster i løpet av en uke.

Ikke si de også bruker mange utropstegn og store bokstaver i disse meldingene sine? 😣

Nei, men det var faktisk en smiley med tåre der 🤭 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men det var faktisk en smiley med tåre der 🤭 

Haha, ja, det er jo profesjonelt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politianmelde.

Sette opp videokamera (som kun viser egen eiendom).

Sperre egen, privat vei for uvedkommen ferdsel.

Disse tre tingene hadde jeg gjort så fort som mulig.

Og så hadde jeg nok også skaffet meg en advokat som kan skrive et skremmende brev til dem. 

Anonymkode: a398f...aeb

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Politianmelde.

Og så hadde jeg nok også skaffet meg en advokat som kan skrive et skremmende brev til dem. 

Takk, vi hadde allerede begynt å forberede oss på å bruke en advokat, da det ikke ser ut til at de kommer til å gi seg med å ta seg tilrette, selv om de  har frist til onsdag, med å fjerne alle spor etter sine virksomheter på vårt område. De fikk en frist tidligere denne uka.  Hm…. Jeg lurer på om de kanskje bør betale en form for forsinkelsesgebyr om de ikke etterkommer dette?  Tro hva den advokaten sier? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politianmelde.

Er er tilstrekkelig for dem å gå, eller må de ha med kjøretøy? Hvis sistnevnte vil i alle fall sperring av vei (bom eller port med lås) våre veldig effektivt. Spørsmålet er riktignok hvor mye arbeid og penger det vil koste dere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi har vurdert å sette opp kameraovervåkning ved husveggen vår og mot vår private vei,i det minste for å kunne sette et skilt der, der det står « kameraovervåket» , slik at vi har beviser. Disse tror at de er « berettiget» selv uten rettigheter og de mangler også skamvett. De er fullt i stand til å si at «de trodde at de fikk lov, bare denne gangen» selv etter skriftlig kommunikasjon, som har gått via kommunen, som nekter dem dette. 

Sånn fungerer ikke verden. Jeg kjenner jeg blir provosert på dine vegne.
Litt vanskelig å gi spesifikke råd når man ikke vet nøyaktig hva det gjelder, men jeg hadde nok anmeldt dem til politiet gang på gang på gang - med bevis i form av film/foto og skriftlig kommunikasjon. 
Siste instans hadde vært å fysisk blokkere dem fra å nå ressursen din, enten ved bom/gjerde/piggtråd eller you name it.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk, vi hadde allerede begynt å forberede oss på å bruke en advokat, da det ikke ser ut til at de kommer til å gi seg med å ta seg tilrette, selv om de  har frist til onsdag, med å fjerne alle spor etter sine virksomheter på vårt område. De fikk en frist tidligere denne uka.  Hm…. Jeg lurer på om de kanskje bør betale en form for forsinkelsesgebyr om de ikke etterkommer dette?  Tro hva den advokaten sier? 

Er det mulig å betale kommunen eller en privat bedrift for å fjerne utstyret og sende regningen til dem som eier tingene? 
Å sperre for gjennomgang av tunet koster både tid og penger, men det er jo en tanke. Evt lån deg en hund av størrelse som varsler ved besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (5 timer siden):

Er det mulig å betale kommunen eller en privat bedrift for å fjerne utstyret og sende regningen til dem som eier tingene? 
Å sperre for gjennomgang av tunet koster både tid og penger, men det er jo en tanke. Evt lån deg en hund av størrelse som varsler ved besøk. 

Vi kommer til å sette opp bom til våren om de virkelig ikke gir seg. Det er jo litt synd, for det setter stopper for en praksis som har fungert i omtrent 100 år, med at nabolaget får lov til å både gå og kjøre gjennom vårt tun. Heldigvis er det flere som har sagt til oss at de er veldig for at vi skal stenge tilgangen for denne tvilsomme bedriften og at det er mange som støtter oss. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å sette opp bom til våren om de virkelig ikke gir seg. Det er jo litt synd, for det setter stopper for en praksis som har fungert i omtrent 100 år, med at nabolaget får lov til å både gå og kjøre gjennom vårt tun. Heldigvis er det flere som har sagt til oss at de er veldig for at vi skal stenge tilgangen for denne tvilsomme bedriften og at det er mange som støtter oss. 

Nå er jeg muligens litt djevlens advokat her men.

Hvis striden handler om bruk av veien over deres eiendom, så kan det hende de kan nå frem juridisk med henvisning til sedvane i forhold til det du skriver om bruk av veien. Jeg vet ikke, men det at den har vært tilgjengelig i 100 år kan være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjetil E skrev (30 minutter siden):

Nå er jeg muligens litt djevlens advokat her men.

Hvis striden handler om bruk av veien over deres eiendom, så kan det hende de kan nå frem juridisk med henvisning til sedvane i forhold til det du skriver om bruk av veien. Jeg vet ikke, men det at den har vært tilgjengelig i 100 år kan være nok.

Nei, det kan de ikke. Den går gjennom privat sone og to meter fra husveggen. Det er godt sjekket, ikke engang allemannsretten gjelder. Når folk går eller kjører her, kan jeg omtrent se hva de har mellom tennene om de smiler.  Uansett, så kan ikke en kommersiell bedrift ta seg til rette, uten å ha veirett, denne bedriften har ikke eksistert mer enn noen få år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er langt forbi trakassering. De har fått et svar og sender så 55 mailer til. Det er ikke ok. Kontakt politi. 

Anonymkode: c0647...6f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...