Gå til innhold

Hvilke klær er innenfor å gå med på butikken? Eller, hvilke klær er ikke innenfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer litt an på hvor lenge/langt man beveger seg i det offentlige rom til og fra butikken. Er den rett over gata eller 100 meter unna, kan man gjerne smette innom i en sliten joggebukse og t-skjorte om man bare skal en ting man har glemt. Skal man handle og være i butikken litt, og/eller har et stykke å gå eller reiser kollektivt/bil så synes jeg man skal kle seg som man gjør på normalt i det offentlige rom. Om joggebukse og hettegenser bør det være nytt og skikkelig.

Anonymkode: 7f6a9...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mener du at en joggebukse og en hettegenser er innenfor? 

Anonymkode: 6b287...031

Det går jo de fleste i?  Ikke jeg da :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er påkledd så er det meste greit mener nå jeg. 

Anonymkode: bbb70...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja som tittelen sier. Hvilke klær tenker dere er ikke passende å gå i butikken med? Og hvorfor tenker dere det?

Var nå og et godt spørsmål i den mørkeste og kaldeste tiden på året.

Folk tar på seg er stor jakke eller parkas utenpå hva som helst under. Naken kan de og gå under, uten at jeg bryr meg. 

Anonymkode: 052db...bfd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sjelden jeg går på matbutikken i penklær. Ofte kommer jeg rett fra jobb, klærne er ikke rene og velduftende. Ofte driver jeg med husarbeid og innemellom der så tar jeg en butikk tur. Skifter og dusjer ikke, kan gjerne ha en lang kåpe utenpå hvis klærne er fillete. 

Anonymkode: b24f1...211

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaW. skrev (På 7.12.2024 den 17.34):

Første er ikke innenfor.  Andre er innenfor.

Etter min mening.

Tucked-In-Vs-Untucked-Shirts-For-Men.jpg

Hva er forskjellen her?

Anonymkode: d2d64...d37

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlige penklær hvis jeg bare skal på en simpel Kiwi eller Rema, skal jeg i litt mer anstendige butikker tar jeg på meg bunaden min.

Anonymkode: f3f97...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er forskjellen her?

Anonymkode: d2d64...d37

Ser du ikke det?

Den første er ikke innenfor.

Den andre er innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaW. skrev (6 minutter siden):

Ser du ikke det?

Den første er ikke innenfor.

Den andre er innenfor.

Jeg ser det heller ikke 🤔 Begge er da velkledde menn... 

Eller har du noe spesial-briller, som vi andre ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 16.33):

Ja som tittelen sier. Hvilke klær tenker dere er ikke passende å gå i butikken med? Og hvorfor tenker dere det?

Det som ikke er innafor og som folk faktisk likevel finner på å gå i:

Naken overkropp. Jeg driter i om du er mann eller kvinne. Er du mann: du har man-boobs selv om du tror du er pen. Ha på deg en t-skjorte. Mulig kona eller dama tenner på det, vi andre mister appetitten.

Klær som lukter. Igjen: jeg driter i om du er deprimert, nyskilt, bare helt udugelig eller mangler luktesans. Både truser, ullundertøy, gensre, bukser, sko OG jakker skal vaskes. Lukter de skitt, møkk, tiss, muggent eller på annet vis ikke helt nøytralt rent? Vask dem igjen. Må du ha mat og er så udugelig på hygiene at alt du eier og har stinker høgg? Hva med å bestille den levert på døra? Eller ta en tur innom bruktbutikken og skaffe deg ikke-stinkende klær?

Og til dere som sier «folk lukter ikke»? Minst en person per butikk stinker høgg. Kanskje er det deg, om du ikke kjenner at andre lukter? Når var sist du vaska vinterjakka di? 

Anonymkode: 7af7b...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 16.37):

Samme det vel? Badedrakt eller kun trusa blir rart men ellers er det vel samme hva folk går i?

Anonymkode: 693f0...982

På naturistcampinger går man naken i butikken så jeg er enig i at det er ingen steder man går i badedrakt eller truse.

Anonymkode: 07ddc...9bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et aktuelt spørsmål for meg på late dager som dette 😂

Jeg bytter fra dasseklær til vanlige klær for å gå i butikken, er vel oppdratt litt sånn. Joggebukse blir alltid byttet til vanlig bukse. Overdel kan jeg se litt an, mange koseklær, t-skjorter, ullundertøy etc er fine nok til å gå i.

Og nå på vinteren er det jo enkelt da, for jeg har noen svære kåper som bare er å slenge over så ser man bra ut. Har jeg en hullete genser under med tacoflekk på? Kanskje. Er det hull i rumpa på buksen? Hm, si det. Har jeg BH på? Ingen vet. Jeg elsker det.

Anonymkode: 4d9b8...816

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (9 minutter siden):

Hehe

Anonymkode: f3f97...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne mennesker i "koseklær" er faderimeg noe av det styggeste som finnes. Enten det er pysjbuksa eller den 15 år gamle, nuppete og utvaska Umbro-joggebuksa fra da du spilte fotball i tenårene, herregud for noe sløvhet as. TA DEG SAMMEN💀

Men utover å dømme deg rimelig hardt inni meg bryr jeg meg ikke hva du har på så lenge det ikke stinker og er skittent🤷🏼‍♀️  

Anonymkode: 8d042...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (21 minutter siden):

Skjortene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 16.33):

Klær.

Anonymkode: f74f4...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...