AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg blir anspent rundt veldig sminkede og stylede damer. Jeg har opplevd at mange stiller høye krav til sitt eget utseende, og tenker det samme om andre også. Kommer jeg inn i en butikk der det jobber unge damer som er helt stiv i ansiktet av foundation, extensions vipper/ hår og er spraytanet, føler jeg at de måler meg opp og ned siden jeg ikke ser slik ut selv. Kommer jeg inn i en butikk til en ung medarbeier som ikke er sminket og stylet mye, og gjerne har en avslappet stil, så er det mye mer behagelig. I oppgangen her hvor jeg bor, bor det to kvinnelige studenter, der den ene er oppdollet fra topp til tå uansett når på døgnet jeg ser henne, mens den andre har en litt mer avslappet utseendet. Hun som som er sminket, oppfatter jeg som veldig striks og nøye, mens hun andre er mer easygoing. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 7d116...2d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg tenker at med slike tanker som dine så legger du alt for mye i utsende. Har aldri tenkt slikt selv fordi jeg vet og har opplevd ofte at de med en god del sminke kan være de mest jordnære og naturlige menneskene i verden og det finnes kvinner uten sminke som har nesen i sky. Om noen har mascara og er stylet sier lite om de som mennesker. Men det er ofte i tråder om sminke at de som går uten sminke er kjappe med å nesten rakke ned på kvinner som sminker seg, jeg forstår ikke helt hvorfor. Går ofte uten sminke selv men liker også godt å sminke meg i hverdagen, jeg blir ikke en annen person av det, det er ikke slik at bivirkningen av å gå med øyenskygge er at en blir en heks. Anonymkode: 29b53...6c9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg føler meg annerledes enn folk flest. Jeg ser forbi hår, sminke, klær osv. Jeg er veldig følsom for energier folk sender ut, er og komfortabel/ukomfertabel rundt folk på bakgrunn av det. Jeg har bedt lege om henvisning for adhd og autisme så jeg er ikke som folk flest, det vet jeg. En annen type menneske kan man nesten kalle meg. Så om du legger mye i sminke på andre, så er det sikkert helt normalt Anonymkode: 6f0be...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at med slike tanker som dine så legger du alt for mye i utsende. Har aldri tenkt slikt selv fordi jeg vet og har opplevd ofte at de med en god del sminke kan være de mest jordnære og naturlige menneskene i verden og det finnes kvinner uten sminke som har nesen i sky. Om noen har mascara og er stylet sier lite om de som mennesker. Men det er ofte i tråder om sminke at de som går uten sminke er kjappe med å nesten rakke ned på kvinner som sminker seg, jeg forstår ikke helt hvorfor. Går ofte uten sminke selv men liker også godt å sminke meg i hverdagen, jeg blir ikke en annen person av det, det er ikke slik at bivirkningen av å gå med øyenskygge er at en blir en heks. Anonymkode: 29b53...6c9 Nå mener jeg ikke damer som sminker seg litt, men slik som mange unge damer ser ut i dag der de har tykke lag med foundation, bronser, contouring, håret er alltid "on sleek" og de har akrylnegler, løsvipper og extensions hår. Mange av de har også restylane i leppene/duck lip Ts Anonymkode: 7d116...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 Stor forskjell på om de bare liker å sminke seg selv, eller om de henger seg opp i hva andre gjør. De fleste sier ikke noe, men har jo vært borti de som ber om å få sminke meg eller kommer med noe sånt som "du kunne nesten blitt pen hvis bare...". Akkurat det siste er så dealbreaker at jeg ikke gidder sånne "vennskap". Tenker alltid på Shallow Hal når noen kommer med sånne kommentarer. Har også opplevd noen veldig granskende blikk hvis temaet har vært sminke og jeg nevner at jeg ikke bruker det. Virker som noen er ute etter å finne bevis på løgn 😅 Også fått kommentarer på at det ikke kan stemme at jeg ikke farger håret, siden jeg er blond med mørkere hårrøtter. Sånn generelt må hår og sminke være to verdens kjedeligste samtaleemner. Jeg har aldri forstått hvorfor kvinner egenlig godtar tanken om at menn er født pene nok, mens kvinner må pyntes og males. Anonymkode: 3f262...bf2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. desember 2024 #6 Del Skrevet 7. desember 2024 Du har fordommer basert på ytre ting - det er helt normalt. Bare husk på at det handler om deg, ikke om dem, og pass på at du ikke lar det komme i veien for menneskene de faktisk er. Jeg var en gang innlagt på sykehus og fikk en ung fysioterapeut med bleket hår, mye løsvipper og sminke på et nivå som i mine øyne hører mer hjemme på en kveld på byen enn på jobb på dagtid i helsevesenet, og tenkte er par tanker i mitt stille sinn. To år og en god del helsevesen-erfaring senere husker jeg henne forsatt som en av de skjønneste og mest omsorgsfulle jeg har truffet i den sammenhengen (hun var faglig dyktig også), og snakker nå strengt til meg selv når jeg trekker for raske utseende-baserte slutninger om andre. Dagens moral. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg tenker at du må jobbe med deg selv. Egen usikkerhet, fordommer mot andre. Jeg har møtt fantastiske mennesker med mye sminke, silikon (mulig) og bleket hår. Jeg har møtt drittsekker som ikke har ofret utseendet sitt en tanke. Og motsatt. Mennesker er mye mer en det ytre. Anonymkode: 06972...283 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #8 Del Skrevet 7. desember 2024 Legger aldri merke til slikt, så sant det ikke er beis påført med rull. Anonymkode: ed7c4...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå mener jeg ikke damer som sminker seg litt, men slik som mange unge damer ser ut i dag der de har tykke lag med foundation, bronser, contouring, håret er alltid "on sleek" og de har akrylnegler, løsvipper og extensions hår. Mange av de har også restylane i leppene/duck lip Ts Anonymkode: 7d116...2d8 Som dame som liker å pynte seg, så er jeg enig. Må inrømme jeg er direkte redd for bedømmelsen til veldig dollete damer. Men det er også på grunn av oppførselen jeg stereotyper dem meg gjennom alt av media. De dollede er lissom bestandig slem på film osv, så lett å bli på vakt. Tenker de er overfladiske, men det trenger ikke være sånn. Det er ikke eneste bedømmelsen jeg har mot andre, sikkert mange stiler som får sitt første inntrykk. Anonymkode: 04402...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg tenker at damer med veldig mye sminke og alt på stell til minste detalj har psykiske problemer og dårlig selvtillit. Spesielt om de trener mye i tillegg. Utover det tenker jeg ikke noe spesielt, mange av dem er blant de snilleste og hyggeligste damene jeg har møtt, og psykiske problemer er jo svært vanlig. Botox og sånn, derimot, gjør meg redd, blir sånn maskeansikt. Anonymkode: 30e3f...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Del Skrevet 7. desember 2024 De med sminke burde jo være redd dere uten sminke, det er jo dere som dømmer, dere som går etter utseendet. Dere som har problemer med hvordan andre ser ut, dere som tenker stygt om andre. Dere som ikke er fine på innsiden. Anonymkode: 62a81...a7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg gjør det samme. Jeg tror det handler om at vi mennesker, enten bevisst eller ubevisst, stadig sammenligner oss med andre. Når noen har gjort seg ekstra presentable med sminke og pene klær, og jeg selv står der i koseklær, føler jeg meg mindre attraktiv enn om den samme personen også hadde vært i koseklær uten sminke. Hvis vi begge har gjort en innsats med å style oss, føler jeg meg avslappet. Det er først når det er en tydelig ubalanse mellom oss – en merkbar forskjell i innsats – at situasjonen blir ubehagelig. Anonymkode: efc10...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå