AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Har vært på et par julebord nå , og alle er så gode på å dele fra sitt liv og snakke om seg selv, jeg sitter der og bare stiller spørmål og jeg svarer når andre stiller meg spørsmål. Men jeg sier aldri noe om meg selv om mitt liv. De på jobb vet at jeg har barn men jeg tror ikke de vet navnet på dem engang, jeg liker ikke å snakke om meg selv, men jeg skulle ønske jeg kunne klart det. Folk kommer ikke innpå meg . Jeg har gode venninner som jeg har kjent siden barndommen, og de vet alt om meg. Men akkurat kollegaer og bekjente sliter jeg. Skulle ønske jeg kunne vært mere åpen. Noen som har noen gode råd til meg? Jeg er så elendig på smalltalk egentlig. Føler at alle ble så godt kjent på julebord.. Anonymkode: cdd5e...2ed 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Hvorfor liker du ikke å snakke om deg selv? Anonymkode: c546f...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 Det gjør da vel ikke noe at du er privat. Det er nok av dem som elsker å legge ut om seg og sitt. Anonymkode: 55cb2...23e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg var som deg før. Bestemte meg for å begynne å si mer. Begynte bare å by på meg selv. Hva jeg har av planer, hva jeg liker å spise, hva jeg synes om været.. hva som helst. Samtidig ikke tenke på hva andre vil tenke om meg. Begynte å tenke over hva andre egentlig sa om seg selv, og fant ut at det ikke var noe mer interessant. Begynn i det små. Dele litt og så skal du se at det løsner Anonymkode: 0aa71...09d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør da vel ikke noe at du er privat. Det er nok av dem som elsker å legge ut om seg og sitt. Anonymkode: 55cb2...23e Hun har jo lyst til å endre det Anonymkode: 0aa71...09d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Del Skrevet 7. desember 2024 Prøv neste gang i en samtale, bare nevn noe. Kanskje det er litt rart i starten, men jeg tror det skal gå seg til ettervært. Anonymkode: 15b3b...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 15.07): Prøv neste gang i en samtale, bare nevn noe. Kanskje det er litt rart i starten, men jeg tror det skal gå seg til ettervært. Anonymkode: 15b3b...f75 Det er strengt tatt lurt å være tilbakeholden med kolleger. Anonymkode: 87718...0fd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er strengt tatt lurt å være tilbakeholden med kolleger. Anonymkode: 87718...0fd Er det? Hvorfor? Hører flere si dette, men i praksis synes jeg det stemmer dårlig. Personer på jobben min som presterer bra og er godt likt enten som medarbeider eller leder er stort sett åpne og blide. De sære som ingen kommer innpå gjør heller ikke sånn veldig bra karriere. De fremstår ofte som litt vanskelige å forholde seg til.. Anonymkode: 3efd2...265 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Del Skrevet 8. desember 2024 Hater å prate med sånne som deg 😅😓. Føler jeg må fylle stillheten og tomrommet med munndiarén min. Det er jo bare å dele. Fortell om det du tenker. Ikke værre en det Anonymkode: 20558...d6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 Noen av dere er så serriøst frekke, men skriver samtidig at andre er sære, andre er vanskelig... mhm. Javisst. Anonymkode: 15b3b...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 14.54): Har vært på et par julebord nå , og alle er så gode på å dele fra sitt liv og snakke om seg selv, jeg sitter der og bare stiller spørmål og jeg svarer når andre stiller meg spørsmål. Men jeg sier aldri noe om meg selv om mitt liv. De på jobb vet at jeg har barn men jeg tror ikke de vet navnet på dem engang, jeg liker ikke å snakke om meg selv, men jeg skulle ønske jeg kunne klart det. Folk kommer ikke innpå meg . Jeg har gode venninner som jeg har kjent siden barndommen, og de vet alt om meg. Men akkurat kollegaer og bekjente sliter jeg. Skulle ønske jeg kunne vært mere åpen. Noen som har noen gode råd til meg? Jeg er så elendig på smalltalk egentlig. Føler at alle ble så godt kjent på julebord.. Anonymkode: cdd5e...2ed Da er jo du favorittmennesket på julebord da, for folk elsker å snakke om seg selv, og du spør og lytter. Null stress, du har dine du kan snakke med deg og ditt om, alle de andre kan faktisk spørre de og. Anonymkode: 1a6f1...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er jo du favorittmennesket på julebord da, for folk elsker å snakke om seg selv, og du spør og lytter. Null stress, du har dine du kan snakke med deg og ditt om, alle de andre kan faktisk spørre de og. Anonymkode: 1a6f1...078 Hun har lyst på endring. Folk må ta å skjerpe seg. Alle mennesker har egne behov. Anonymkode: 15b3b...f75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Del Skrevet 8. desember 2024 Nå er du jo oppmerksom på hvordan ting er og hva du ønsker deg, så da er det bare å begynne å øve. :) Dele litt her og der, så går det seg til etter hvert. Anonymkode: c78d4...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det? Hvorfor? Hører flere si dette, men i praksis synes jeg det stemmer dårlig. Personer på jobben min som presterer bra og er godt likt enten som medarbeider eller leder er stort sett åpne og blide. De sære som ingen kommer innpå gjør heller ikke sånn veldig bra karriere. De fremstår ofte som litt vanskelige å forholde seg til.. Anonymkode: 3efd2...265 Naturligvis. Alle har sin egen agenda, og alt kan bli brukt mot deg. Kolleger er ikke venner. Anonymkode: 87718...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 Kanskje du kan tenke på noen morsomme historier du har på lur og dele dem med kollegaene dine når det er naturlig Jeg synes alltid det er koselig når noen deler noe morsomt. Elsker å kunne le og tøyse litt Anonymkode: feefb...3b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er strengt tatt lurt å være tilbakeholden med kolleger. Anonymkode: 87718...0fd Javel, på hvilken måte? Har vært i arbeidslivet i over 30 år og har aldri opplevd noe negativt ved å fortelle om meg selv?!? Er du litt paranoid, eller? Anonymkode: e4959...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Javel, på hvilken måte? Har vært i arbeidslivet i over 30 år og har aldri opplevd noe negativt ved å fortelle om meg selv?!? Er du litt paranoid, eller? Anonymkode: e4959...eb1 Nei? Men det kommer naturligvis an på bransje. Jobber du i helsevesen, renhold eller skole er det mindre rom for «sabotasje» i form av manglende opprykk, mindre spennende oppgaver, baksnakking mv. Deler man for mye, i «feil» bransje, så er det fort gjort at man ikke får nye muligheter eller økt lønn. Feks «Kari planlegger familieforøkelse og sier dette til sin «venn», som igjen sier dette til deres felles leder. Ingen opprykk for Kari, og leder gir nye oppgaver til Karis «venn»». Det samme gjelder sykdom, om du er alene, har syke familiemedlemmer etc. Man bør skille mellom jobb og privat, det er mye indirekte og skjult diskriminering og forskjellsbehandling. Det er bare å google. Anonymkode: 87718...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå