Gå til innhold

Har noen fått profesjonell organisering hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I så fall, hvordan var det?

Og i så fall trenger noen med ekspertise som ikke bare er å få det pent liksom. Har en tante som er litt i grenseland hoarder og går i lås når familie skal hjelpe. Pluss vi skjønner vel ikke helt følelsene hun har. Hun er på gli til å få hjelp, men setter seg på bakbeina hvis det er noe fjas holdt jeg på å si. Det må være noen som skjønner seg på litt psykiske ting også og ikke bare pynter, men så klart vil hun ha det fint også. Tante skal opereres for hoftene og vil trenge et hjem med mer luft. 

Anonymkode: 468d7...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bumper denne for deg... Det var trist lesning. Har aldri hørt om noen slik ordning i Norge dessverre...

Anonymkode: 4f1b0...492

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det har jeg aldri hørt om... Dere kan prøve å finne noen med hobbyinteresse for det, men for hjelp med det psykiske, må jo selvsagt fastlege inn og helsevesenet koblet på. Kan ikke forvente det fra en organiseringsansatt.

Og det er ikke mulig for dere å hjelpe henne? Hvis dere går sammen flere?

Anonymkode: bbea1...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det har jeg aldri hørt om... Dere kan prøve å finne noen med hobbyinteresse for det, men for hjelp med det psykiske, må jo selvsagt fastlege inn og helsevesenet koblet på. Kan ikke forvente det fra en organiseringsansatt.

Og det er ikke mulig for dere å hjelpe henne? Hvis dere går sammen flere?

Jeg har familie som bor i USA, så vet et det en profesjonell i organiserer gjør er noe helt annet enn de som rydder for folk på hobby basis. I USA er slikt mye mer vanlig enn her hos oss i Norge og flere som kan hjelpe med hoarding. Men jeg vet ikke om noen organiserer profesjonelt her i Norge som også har litt greie på i grenseland hoarding. Har vist tante litt fra et par stykker jeg fant på nettet men hun synes det er litt fjas noe av det holdt jeg på å si. Det blir liksom glam og det vil hun ikke ha. Hun vil bare at hjemmet skal funke. Har forsøkt hjelp via hjemmetjeneste og lignende, men der blir det mye greier og kanskje bare noen få timer hjelp og begrenset hva de får gjort. Pluss hun har ikke så mye psykiske problemer at hun får hjelp pga det alene. Hun er bare veldig knyttet til tingene pga ting som har skjedd i livet hennes før. 

Takk til dere som bumpet opp spørsmålet for at flere skulle se 💖

Anonymkode: 468d7...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hva du sikter til altså, jeg mente at jeg aldri har hørt om sånt her i Norge. Her er disse tingene langt mer separert og selv hoarding er det ikke mange spesialister på her til lands heller.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...