AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg har mottatt en mail som jeg er i tvil kommer fra elkjøp. Den ber meg logge inn via link i mailen til min side hos elkjøp og evaluere min bestilling. Jeg har ikke bestillt noe og har ikke logget inn via linkene i mailen. Men logget inn utenom til min side og der ligger det ikke noe bestilling. mailen kommer fra [email protected]øp.no Har flere fått slike mail? Er dette forsøk på svindel mon tro? Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Ja, jeg har også fått det og har ikke bestilt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 visp skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har også fått det og har ikke bestilt noe. ok, og du har også fått det nå nylig? Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ok, og du har også fått det nå nylig? Anonymkode: 3182a...b7d Ja, tror den kom i natt eller noe. Hadde lagt seg i søppelposten. Jeg åpner selvfølgelig ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 visp skrev (3 minutter siden): Ja, tror den kom i natt eller noe. Hadde lagt seg i søppelposten. Jeg åpner selvfølgelig ikke ok, den kom i natt hos meg også. Det tyder da på at det er svindelforsøk kanskje. Den kom rett i inboxen hos meg. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har mottatt en mail som jeg er i tvil kommer fra elkjøp. Den ber meg logge inn via link i mailen til min side hos elkjøp og evaluere min bestilling. Jeg har ikke bestillt noe og har ikke logget inn via linkene i mailen. Men logget inn utenom til min side og der ligger det ikke noe bestilling. mailen kommer fra [email protected]øp.no Har flere fått slike mail? Er dette forsøk på svindel mon tro? Anonymkode: 3182a...b7d Altså, hvor kort er det mulig å bli i tårnetasjen? Hvor mange ganger er der ikke gått ut meldinger om at man aldri trykker på lenker i mail og sms? Elkjøp er brukt i årevis i svindelforsøk på denne måten. Slett tullet og gå videre i livet. Anonymkode: c1076...135 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. desember 2024 #7 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ok, den kom i natt hos meg også. Det tyder da på at det er svindelforsøk kanskje. Den kom rett i inboxen hos meg. Anonymkode: 3182a...b7d Ja, det er svindel. Trykk aldri på sånne linker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #8 Del Skrevet 7. desember 2024 Har du kjøpt noe hos noen av disse bedriftene? Spoiler 24hshop.no 4AllFamily Norge Bedre Inneklima AS BioZone Norge AS Bodum Norway Bro Kompetanse AS Cadorabo Shop NO CaseOnline.no D-Dep NO Daniras AS Norge Einhell Nordic AS NO Elefun AS Elektroimportøren AS Fairnet NO Finity NO Fitness Sport Norge Gstove AS Heyday Holmegroup NO Homa Distribution NO INF NO Kitchen Living Dining NO KRONABY Le Cord NO Lindström & Sondén NO Ly Norge Lys & Lampe Marie Wolt NO Medex Norge as Millarco International AS NO Myori Nordic NO Noragent Nordbutiker NO Nordic Prostore NO Norsk Ombruk Nördic NO Ongoal NO Play NO Play2 NO PrimeOnline NO Schou Norge AS Silverline NO Sivilingeniør Njål Hansson AS SkalHuset.no SKANBATT Soundgarden Soundstorexl.no Sowin-Power Sport Scandinavia NO Sportgymbutikken NO Sunwind Symaskiner AS TecTake AS TeknikproffsetNO Training365.no Tura Scandinavia Norge Wineandbarrels NO Witt Hvitevarer AS NO Da er det i så fall derfor. Anonymkode: 2253c...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 visp skrev (1 minutt siden): Ja, det er svindel. Trykk aldri på sånne linker. Er nok det ja. Nei trykket heldigvis ikke på linkene. Tenkte å ringe elkjøp men kundeservice er stengt i dag, men da vet jeg det er svindel. Takk for svar. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du kjøpt noe hos noen av disse bedriftene? Vis skjult innhold 24hshop.no 4AllFamily Norge Bedre Inneklima AS BioZone Norge AS Bodum Norway Bro Kompetanse AS Cadorabo Shop NO CaseOnline.no D-Dep NO Daniras AS Norge Einhell Nordic AS NO Elefun AS Elektroimportøren AS Fairnet NO Finity NO Fitness Sport Norge Gstove AS Heyday Holmegroup NO Homa Distribution NO INF NO Kitchen Living Dining NO KRONABY Le Cord NO Lindström & Sondén NO Ly Norge Lys & Lampe Marie Wolt NO Medex Norge as Millarco International AS NO Myori Nordic NO Noragent Nordbutiker NO Nordic Prostore NO Norsk Ombruk Nördic NO Ongoal NO Play NO Play2 NO PrimeOnline NO Schou Norge AS Silverline NO Sivilingeniør Njål Hansson AS SkalHuset.no SKANBATT Soundgarden Soundstorexl.no Sowin-Power Sport Scandinavia NO Sportgymbutikken NO Sunwind Symaskiner AS TecTake AS TeknikproffsetNO Training365.no Tura Scandinavia Norge Wineandbarrels NO Witt Hvitevarer AS NO Da er det i så fall derfor. Anonymkode: 2253c...e38 Hos en av de ja men det var ikke i år, men lenge siden. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har mottatt en mail som jeg er i tvil kommer fra elkjøp. Den ber meg logge inn via link i mailen til min side hos elkjøp og evaluere min bestilling. Jeg har ikke bestillt noe og har ikke logget inn via linkene i mailen. Men logget inn utenom til min side og der ligger det ikke noe bestilling. mailen kommer fra [email protected]øp.no Har flere fått slike mail? Er dette forsøk på svindel mon tro? Anonymkode: 3182a...b7d Hvorfor tror du selkjøtt skulle valgt å kjøpe seg e-postadressen «partner.elkjop, ts? Dette er en helt åpenbar falsk e-post. Klarer du ikke se den med en gang? Øv på å kjenne dem igjen. Anonymkode: 119c1...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har mottatt en mail som jeg er i tvil kommer fra elkjøp. Den ber meg logge inn via link i mailen til min side hos elkjøp og evaluere min bestilling. Jeg har ikke bestillt noe og har ikke logget inn via linkene i mailen. Men logget inn utenom til min side og der ligger det ikke noe bestilling. mailen kommer fra [email protected]øp.no Har flere fått slike mail? Er dette forsøk på svindel mon tro? Anonymkode: 3182a...b7d Dersom du ikke har bestilt noe, så er det jo åpenbart et svindelforsøk... Anonymkode: 423d9...9ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg har faktisk kjøpt noe der, men logget meg inn på Elkjøp på deres egen nettside da jeg fikk denne mailen. Det linkes til siden til Elkjøp også og den er helt lik. Så om akkurat dette var svindelpost er jeg ikke så sikker på. Uansett, lurt å være våken og ikke klikke på linker. Anonymkode: d6de2...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tror du selkjøtt skulle valgt å kjøpe seg e-postadressen «partner.elkjop, ts? Dette er en helt åpenbar falsk e-post. Klarer du ikke se den med en gang? Øv på å kjenne dem igjen. Anonymkode: 119c1...fe6 Jeg må nok øve på å kjenne de igjen 🙂 Jeg stusset siden jeg vet at elkjøp har partnere/marketplace, men det er nok svindel det her.. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor tror du selkjøtt skulle valgt å kjøpe seg e-postadressen «partner.elkjop, ts? Dette er en helt åpenbar falsk e-post. Klarer du ikke se den med en gang? Øv på å kjenne dem igjen. Anonymkode: 119c1...fe6 😅🦭 Jeg får ofte mailer om å bekrefte min adresse osv akkurat når jeg har pakker på vei, det synes jeg er litt guffent. Som om svindlerne vet når jeg venter på en pakke. Anonymkode: dcb9e...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #16 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom du ikke har bestilt noe, så er det jo åpenbart et svindelforsøk... Anonymkode: 423d9...9ec Er nok det, og den gangen jeg bestilte noe fra marketplace sist gang så fikk jeg med en gang ordrenummer, bekreftlese på bestilling osv, men det er ikke vanlig at man skal evaluere en bestilling når man ikke har fått ordrenummer osv.. Derfor stusset jeg også på det. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Del Skrevet 7. desember 2024 Tror denne mailen er helt legit faktisk. Har også fått en. Kjøpte på marketplace for en måned siden. De henviser til siden sin, som blir en link - de ber deg ikke logge inn via linken. Alle linkene i mailen fører dit de skal og ikke til noe shady opplegg. Anonymkode: e1a2e...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror denne mailen er helt legit faktisk. Har også fått en. Kjøpte på marketplace for en måned siden. De henviser til siden sin, som blir en link - de ber deg ikke logge inn via linken. Alle linkene i mailen fører dit de skal og ikke til noe shady opplegg. Anonymkode: e1a2e...1d2 Det kan jo være at når man trykker på linken så blir man sendt til en falsk nettside og hvis man logger inn i tillegg på den falske nettsiden så kan man gå på en smell. Jeg vurderer kanskje å ringe elkjøp på mandag og høre med de. Men ser ut til at flere har fått slik mail så litt usikker her. Anonymkode: 3182a...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå