Gå til innhold

Julebord eller bursdagsfest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som bor en og en halv time unna. Så jeg ser han ikke så ofte, jeg tror faktisk ikke at jeg har sett han siden min egen bursdag i april. han inviterte til bursdagsfest nå forrige helg, jeg hadde sagt ja til å komme da han inviterte for et par måneder siden, men så dukket det opp et julebord med gjengen jeg pleier å fiske med som jeg helt ærlig ville mer på så jeg sa ifra til han et par uker før, han ble ikke sint ellerno men hele denne uka etter julebordet så har han oppført seg litt rart.

Når vi skriver meldinger så svarer han kort, og han sender heller ikke morsomme tiktoks lenger, han pleier å sende de hele tiden. Og når jeg sender så svarer han bare "haha".

Har jeg vært drittsekk nå? For han burde isåfall sagt ifra om det plaga han. 

Anonymkode: de01d...272

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke? Sa du i fra at du ikke kunne komme et par uker før, men han inviterte forrige helg?

Er enig i det S@bine skriver.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke? Sa du i fra at du ikke kunne komme et par uker før, men han inviterte forrige helg?

Både bursdag og julebord var forrige helg. Jeg sa ifra om at jeg ikke kunne komme et par uker før forrige helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man stiler på det man takket ja til først.

Unntaket er om din søster inviterer spontant til eget bryllup. Da ville jeg sendt en irritert tanke den veien. Og ringt kompisen og beklaget veldig. 

Anonymkode: 9f11c...1d7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både bursdag og julebord var forrige helg. Jeg sa ifra om at jeg ikke kunne komme et par uker før forrige helg.

Han hadde nok gledet seg til å se deg å ble skuffet når du avlyste. Som du sier så hadde du mer lyst å gå på julebord enn i bursdagen hans å det skjønte han nok. 

Anonymkode: 94b31...b9d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig sier man ikke fra. Skaden har allerede skjedd i det du gir beskjeden - du prioriterer han ikke som venn. Så da er det egentlig bare å si "ok", og kutte deg ut videre. 

Anonymkode: 9f11c...1d7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han hadde nok gledet seg til å se deg å ble skuffet når du avlyste. Som du sier så hadde du mer lyst å gå på julebord enn i bursdagen hans å det skjønte han nok. 

Må legge til at du kan jo tenke selv om du hadde invitert til bursdag, men så fikk kompisen din invitasjon til noe han heller ville prioritere over deg

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dette var dårlig gjort. Og son desemberbarn selv som alltid får nye nei når jeg inviterer pga julebord, førjulsbesøk og lignende blir jeg skikkelig oppgitt og sur på vegne av din venn. 

Anonymkode: 39a1f...a3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man takket ja til en invitasjon, ombestemmer man seg ikke fordi det dukker opp noe mer fristende. Da skal det i så fall være noe mer spesielt enn et årlig julebord. Jeg skjønner godt at han er litt såret - og å si at "er han sur, får han si fra" er ren ansvarsfraskrivelse. Du har oppført deg dårlig, det er opp til deg å rydde opp i det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egentlig mener jeg at man går i det man først har takket ja til.

Hvis du hadde så veldig lyst til å gå på det julebordet, ville jeg sagt til min kamerat at jeg har fått et dilemma. Jeg har så lyst til å feire bursdag med deg, og jeg har lyst til å gå på julebordet med gutta. Dessverre falt datoene på samme dag. 

Men jeg vil gå på din bursdag og avlyse julebordet, først og fremst. Hvis det da ikke er mulig for deg at vi to kan feire neste dag? Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (5 timer siden):

Men jeg vil gå på din bursdag og avlyse julebordet, først og fremst. Hvis det da ikke er mulig for deg at vi to kan feire neste dag? Hva synes du?

Jeg spurte han om det for et par år siden, og da endte det opp med at jeg ikke fikk kommet på dagen jeg sa at det passet bedre for meg å feire bursdagen hans. Så jeg sjanser ikke på det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg spurte han om det for et par år siden, og da endte det opp med at jeg ikke fikk kommet på dagen jeg sa at det passet bedre for meg å feire bursdagen hans. Så jeg sjanser ikke på det igjen. 

Den skønne jeg ikke. Du fikk jo da den gang gå på julebordet, men bursdagen ble avlyst for deg. Denne gangen går det vel også egentlig ut på det samme, du for med deg julebordet, men kanskje han da bare avlyser bursdagen med deg hvis du spør? Men hvis du ikke spør, blir det i hvert fall ikke noe av med bursdagen hvis du velger julebordet. Så forstår ikke at det er en sjanse å spørre ydmykt hva han tenker om  det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (20 minutter siden):

Den skønne jeg ikke. Du fikk jo da den gang gå på julebordet, men bursdagen ble avlyst for deg. Denne gangen går det vel også egentlig ut på det samme, du for med deg julebordet, men kanskje han da bare avlyser bursdagen med deg hvis du spør? Men hvis du ikke spør, blir det i hvert fall ikke noe av med bursdagen hvis du velger julebordet. Så forstår ikke at det er en sjanse å spørre ydmykt hva han tenker om  det.

Har litt lyst å spørre, men det er mange andre inviterte som allerede har sagt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har litt lyst å spørre, men det er mange andre inviterte som allerede har sagt ja

Ok, da kan du jo ikke forvente at han tr en ny dato. Men du kan jo si at julebordet kolliderte på samme dag som hans bursdag, og det synes du var veldig synd.

Likevel sier du at du vil komme i hans bursdag, da det er det du først har sagt ja til, og du vil jo det og gjerne

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (4 minutter siden):

Likevel sier du at du vil komme i hans bursdag, da det er det du først har sagt ja til, og du vil jo det og gjerne

Helt ærlig så ville jeg mest i julebordet. Og jeg dro i julebordet istedenfor bursdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bursdag trumfer julebord, så ja jeg skjønner om han er skuffet.

Anonymkode: 19888...f78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en kompis som bor en og en halv time unna. Så jeg ser han ikke så ofte, jeg tror faktisk ikke at jeg har sett han siden min egen bursdag i april. han inviterte til bursdagsfest nå forrige helg, jeg hadde sagt ja til å komme da han inviterte for et par måneder siden, men så dukket det opp et julebord med gjengen jeg pleier å fiske med som jeg helt ærlig ville mer på så jeg sa ifra til han et par uker før, han ble ikke sint ellerno men hele denne uka etter julebordet så har han oppført seg litt rart.

Når vi skriver meldinger så svarer han kort, og han sender heller ikke morsomme tiktoks lenger, han pleier å sende de hele tiden. Og når jeg sender så svarer han bare "haha".

Ja, det var ikke realt gjort. Når du har sagt ja, er det ufint å takke nei fordi noe du heller vil dukket opp. Jeg hadde og blitt lei meg av det.

Anonymkode: 11336...554

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja du har vært kjip, du bryr deg jo tydeligvis ikke så mye om han siden du droppa han til fordel for noe annet.

Anonymkode: 8f957...fe0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...