Gå til innhold

Mor i klassen/laget som ALDRI er med på noe

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er ikke det litt rart? Mor til en på laget som er skikkelig skikkelig god, men moren er aldri der og ser kamp. Ikke en gang når det er finale er hun der. Hun er i full jobb og jobber kun dagtid. Faren er der, men når barna vokser opp og skikkelig mestrer en idrett og gjør det bra, er det ikke rart man som mor ikke vil se på? De har ikke mindre søsken som gjør at hun må være hjemme. De har en datter som hun er mye med, men samtidig er det litt trist for sønnen at mamma aldri er der? Er ikke dette litt rart? Å ja, jeg vet det ikke er min sak og bla bla bla, slike svar får jeg vel her. Men jeg har vel lov å synes det er merkelig? Uansett om mitt barn drev med motorcross eller pil og bue, og hadde det som sin store lidenskap, og jeg hatet det, ville jeg vist meg EN gang i løpet av sesongen… 

Anonymkode: 224e7...86e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt sikkert at gutten ville synes et var kjekt hvis mor var der og. Det kan være mange grunner tl at hun ikke er der. Så flott at far er der i hvert fall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vedkommende har en type utfordring eller diagnose som gjør at sånne type tilstelninger er veldig vanskelig? Jeg har en sånn mann. Han er en fantastisk pappa uavhengig av det.

Anonymkode: 75549...2f2

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ×3 og merkelig i tillegg + litt trist på toppen av det igjen. Ja du har mange følelser om dette merker jeg meg. 

Det kan være 1000 grunner til at hun ikke er der og ingen av de 1000 grunnene er noe dine følelser har noe med igrunn (og det er du jo også bevist på selv også, det er bra). Denne datteren har en far, det er jo ingen grunn til at begge må være der. Hadde bare mor dukket opp på alt og ikke faren på noe hadde du kanskje ikke tenkt over det engang. Det er jo ikke slik at mor må være med overalt og leie barnet mens far sitter hjemme. De har funnet sin måte og jeg føler ikke at det er trist. 

Anonymkode: 5a994...0d9

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har jo en forelder som stiller opp og er tilstede - hvorfor er det et problem for deg at det er far som følger opp dette? Det kan være et bevisst valg familien har tatt, det kan være en nødvendighet, det kan ha praktiske årsaker. Eller det kan rett og slett være at det bare har blitt sånn uten at noen av dem egentlig har tenkt over det. Sannsynligvis tenker du mer over dette enn de gjør...

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er forskjellige, så enkelt er det. 

Jeg synes jo det er jævlig rart at du har behov for å lage en tråd om dette, får inntrykk av at du har lite annet å tenke på i livet ditt enn andre sitt liv. 

Liten digresjon men en venninne som var veldig god i en type sport når vi var yngre hadde kun med sin far fordi hun ble ekstra nervøs når moren var der uten at det var noen grunn for det, moren var kjempeflott men venninna mi gjorde det bedre når moren ikke var med.

Anonymkode: 75019...7c3

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid grunner. Noen har angst. Noen har autisme osv. 

Anonymkode: d1477...359

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er alltid grunner. Noen har angst. Noen har autisme osv. 

Anonymkode: d1477...359

Noen gidde bare ikke 

Anonymkode: 3bd29...715

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har nok hjernekapasitet til å holde styr på hvilke foreldre som møter på tilstelninger/kamper/konserter etc med barna sine... Imponerende!

Anonymkode: aec62...af1

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke dette litt rart? Å ja, jeg vet det ikke er min sak og bla bla bla, slike svar får jeg vel her. Men jeg har vel lov å synes det er merkelig? Uansett om mitt barn drev med motorcross eller pil og bue, og hadde det som sin store lidenskap, og jeg hatet det, ville jeg vist meg EN gang i løpet av sesongen… 

Anonymkode: 224e7...86e

Ja, du vil få sånne svar, for det er sannheten, dette har du ingenting med. Du har uansett fått frem poenget ditt, at du selvsagt må være en mye bedre mor enn denne andre. Hadde du reagert med tråd på kg om det var faren som var mindre på arrangementer også?

Anonymkode: a8554...d67

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi delte også på hvilket av barna vi fulgte opp. Far fulgte opp det ene barnets fritidsaktivitet og jeg fulgte opp det andre. Ikke noe barna tenkte over en gang her. Fikk jo selvsagt masse skryt hjemme av den forelderen som ikke var til stede. 

Anonymkode: 19891...3c8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart du lager ståhei. Kanskje det er pga deg?

Anonymkode: 6f5e8...40a

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Firefine skrev (1 minutt siden):

Det er veldig synd for jenta. 

Hvorfor:klo: Høres det ut som om jenta lider? Ts lider litt da hun føler tristhet over dette men ut over ts, er det noen som lider her? 

Anonymkode: 5a994...0d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firefine skrev (16 minutter siden):

Det er veldig synd for jenta. 

Hvilken jente?

Anonymkode: e657e...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er «en sånn mor». Barnet har mindre søsken som er avhengig av å ha veldig faste leggerutiner. Derfor er det far som tar barnet med på trening. Jeg stiller alltid opp når det er viktige finaler osv da.

Anonymkode: cf229...793

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...