AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Men jeg kjøper på dyrebutikk. Da blir han sur fordi han mener det er tull å kjøpe mat der, når daglivare selger mye billigere for. Hvem har rett? Anonymkode: 84db1...d87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Tja katten til moren min er 16 år, den har kun fått tørrfor fra kiwi hele sitt liv. Det samme som kattene vi hadde under oppveksten. Anonymkode: 2116b...143 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg kjøper på dyrebutikk. Da blir han sur fordi han mener det er tull å kjøpe mat der, når daglivare selger mye billigere for. Hvem har rett? Anonymkode: 84db1...d87 Det er er mye crappy mat på dyrebutikken også. Men det er veldig lite bra mat på dagligvarebutikker. Det kan sidestilles med junkfood. Hvis dere skal på burger-date, tar han deg på burger king fordi det er billigere burger der? Anonymkode: f704c...234 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja katten til moren min er 16 år, den har kun fått tørrfor fra kiwi hele sitt liv. Det samme som kattene vi hadde under oppveksten. Anonymkode: 2116b...143 Et langt liv er ikke nødvendigvis et sunt liv. Anonymkode: 0122a...5db 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et langt liv er ikke nødvendigvis et sunt liv. Anonymkode: 0122a...5db Det påstod ikke den som postet heller. Anonymkode: 62125...af9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Del Skrevet 7. desember 2024 Det er masse god mat til katter på dagligvaren. Jeg er enig med mannen din, trenger ikke å kjøpe frist price kattemat heller Anonymkode: a075a...3e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Del Skrevet 7. desember 2024 Hundemat fra Rema gjorde det faktisk bedre enn veterinærfor i en undersøkelse vedrørende dyr og ærnæring.... Anonymkode: e43a2...2b7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #8 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det påstod ikke den som postet heller. Anonymkode: 62125...af9 Hva er det vedkommende insinuerer med den kommentaren da? Anonymkode: 0122a...5db 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 Vel, det er jo "bra nok" i den forstand at hunden og katten vil jo overleve på den maten. Det er kanskje nok for din mann. Jeg for min del ønsker å gi min hund og min katt mat av en slik kvalitet at de får alt de trenger, minst mulig vomfyll og at det over tid kan motvirke sykdommer. Ordentlig dyremat er ikke nødvendigvis så veldig mye dyrere, fordi med høyere næringstetthet så trenger dyret også mindre av maten per porsjon. Billig dyremat inneholder så mye fyllmasse at de må ha større porsjoner - og man får også da mer avføring. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men jeg kjøper på dyrebutikk. Da blir han sur fordi han mener det er tull å kjøpe mat der, når daglivare selger mye billigere for. Hvem har rett? Anonymkode: 84db1...d87 Har du sett på de forskjellige fortypene, sammliknet ingredienser og næringsinformasjon og tatt et informert og bevisst valg om hvilket som er den beste for ditt dyrs behov, eller tar du bare for gitt at dyrt fra spesialbutikk er bedre enn billig fra matbutikk? Anonymkode: c0dbb...a40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Del Skrevet 7. desember 2024 I disse kostbare tider må veldig mange mennesker spise søppelmat fra butikken for å få økonomien til å gå rundt, kjæledyr har levd fint på rester i tusenvis av år. Anonymkode: 80a6b...b4d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Del Skrevet 7. desember 2024 Rester fra middagen med et godt innslag av kjøtt/fisk er noe de fleste hunder foretrekker over hundemat. Det er såpass variert at jeg har vanskelig for å se at det kan gi mangelsykdommer. Miljøvennlig og økonomisk er det også. Anonymkode: 38f91...0c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rester fra middagen med et godt innslag av kjøtt/fisk er noe de fleste hunder foretrekker over hundemat. Det er såpass variert at jeg har vanskelig for å se at det kan gi mangelsykdommer. Miljøvennlig og økonomisk er det også. Anonymkode: 38f91...0c5 Dumt å ha dette som hoved matkilde for dyr. Barn foretrekker sikkert også skjokolade til ethvert måltid fremfor skikkelig mat men det betyr ikke at de har godt av det. Fordøyelsessystemet til en hund er forskjellig fra et menneskes. Typisk menneskemat er altfor rikt og fet for en hund å fordøye; å spise det kan føre til oppkast, diaré og enda mer alvorlige tilstander som pankreatitt. Mye menneskemat inneholder også en usunn mengde natrium for hunder Anonymkode: a2f73...eeb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Del Skrevet 7. desember 2024 Våtforet til latz (katt) kom på 2. plassen da tv2 hjelper deg testet det for noen år siden Anonymkode: 1cf9f...380 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rester fra middagen med et godt innslag av kjøtt/fisk er noe de fleste hunder foretrekker over hundemat. Det er såpass variert at jeg har vanskelig for å se at det kan gi mangelsykdommer. Miljøvennlig og økonomisk er det også. Anonymkode: 38f91...0c5 Miljøvennlig og økonomisk er det ikke. Da det inneholder mer vomfyll enn næring så må duret spise mer av det for å bli mett. Det er dårligere kvalitet på maten, noe som kan til tidligere helseproblemer, noe som igjen fører til økte veterinærkostnader. men det føles kanskje billigere ut Anonymkode: 44f43...65b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #16 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg kjøper på dyrebutikk. Da blir han sur fordi han mener det er tull å kjøpe mat der, når daglivare selger mye billigere for. Hvem har rett? Anonymkode: 84db1...d87 Den kattematen kiwi selger er akkurat like ok for katten din som den menneskematen kiwi selger. Spiser du spesialmat, ts? Organiske grønnsaker, gressforet biff uten antibiotika fra en lokal gårdbruker som er tydelig på dyrevelferd? Dersom ikke: hvorfor synes du katt og hund er verdt bedre kosthold enn deg? Hvem (eller, mer korrekt: hvilken reklame) har overbevist deg om at kjæledyr behøver et bedre kosthold enn mennesker? Dersom dere alt har budsjettet til å gi dere selv om barna deres rene matvarer av fremragende kvalitet? For all del. Bruk også penger på dyrehelse. Men det gir liten mening å prioritere katten over ungene. Og jeg tipper på at du gir ungene fiskepinner og annen junk som ikke bare tilsvarer kattemat du får kjøpt men faktisk er av nesten uendelig dårligere kvalitet. Anonymkode: a58f3...444 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. desember 2024 #17 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rester fra middagen med et godt innslag av kjøtt/fisk er noe de fleste hunder foretrekker over hundemat. Det er såpass variert at jeg har vanskelig for å se at det kan gi mangelsykdommer. Miljøvennlig og økonomisk er det også. Anonymkode: 38f91...0c5 Det kommer an på hva slags middager man spiser. Ofte vil middager ha for mye fett, salt og karbohydrater enn hva hunder skal ha. Det går fint å gi dem restene som er igjen på tallerken av mye, men det er noe helt annet å ha det som hovedingrediens. Da skal man vite hva man gjør for å være sikker på at hunden får i seg alt den trenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Del Skrevet 7. desember 2024 Jakter du tilbud hos de ulike dyrebutikkene? Vi kjøper en 10-liters sekk i halvåret med kvalitetsfôr til katten, har regnet på det og det er virkelig ikke mye dyrere enn dårlig fôr som Whiskas o.l. Får stadig mail med tilbud og rabattkoder fra de ulike dyrebutikkene og slår til når det er en god pris Anonymkode: a5b32...ea3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Del Skrevet 7. desember 2024 min går på Vom + appetitt tørrfor - men tenker at feks fisk innimellom (ukrydret) er veldig bra for alle hunder. Min får også en tørrfiskbit daglig. Anonymkode: c0a50...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #20 Del Skrevet 7. desember 2024 Hva annet spiser katten, da? Våre katter spiser "dagligvaremat". I tillegg er de mye ute og spiser fugler, rotter og mus flere ganger i uka. På den måten får de et variert kosthold som de ser ut til å leve godt med. De er i hvert fall sunne og friske, så langt vi kan vurdere. Om det er en innekatt som aldri får lov til å gå ut ville jeg nok vært mer påpasselig med maten. Jeg har ikke noen holdepunkter for å si at dyrlegemat er bedre eller dårligere enn det som selges i dagligvarebutikker og andre steder, og jeg tror heller ikke det er noe automatikk i at det veterinæren selger er mye bedre enn det dagligvarebutikken har. Det jeg har sett, er at kattene våre ikke spiser hva som helst. Vi har hatt dyr veterinærmat med fancy "gourmet"-logoer på som kattene ikke vil ha. De er heller ikke glad i Whiskas eller det som felleskjøpet har. Friskies tørrfór er det de foretrekker nå. Og så er de veldig glade i Latz våtfór som de får litt av en eller to ganger i uka. Anonymkode: 48fd9...db2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå