Bålkaffe Skrevet 7. desember 2024 #21 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 799 er hinsides pris for Viaplay da til den prisen så burde man få gull og diamanter.. Anonymkode: 279cb...057 Det er prisen man må betale for å følge med på utenlandsk fotball, vettu. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #22 Del Skrevet 7. desember 2024 Bålkaffe skrev (Akkurat nå): Det er prisen man må betale for å følge med på utenlandsk fotball, vettu. Er det verdt pengene? Anonymkode: 279cb...057 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. desember 2024 #23 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det verdt pengene? Anonymkode: 279cb...057 Egentlig ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #24 Del Skrevet 7. desember 2024 Trives godt i Piratbukta Anonymkode: 636bd...50a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 Bålkaffe skrev (19 timer siden): 129 for Max, 250-ish for Netflix, 799 for Viaplay, 429 for TV2 play, 99-ish for Disney + og så videre. Mange bekker små blir en stor å. Tilslutt er det ikke verdt det og man kan stikke til piratbukta. Problemet er ikke bare prisen; hovedproblemet med dagens modell der folk leier, er fraværet av frihet. Hvis jeg tar en av de par tusen DVD-ene jeg har liggende, har jeg stort sett muligheten til å gjøre hva jeg vil med filmen - jeg kan når som helst kopiere den til harddisken, og til og med - i tråd med åndsverkloven - dele den kopierte filmen som er laget på grunnlag av originalen med gode venner; jeg kan når som helst låne bort DVD-en til hvem jeg vil, jeg kan selge den til hvem jeg vil, og jeg kan se filmen hvor jeg vil og med hvem jeg vil innenfor grensene av privat fremvisning. Uten å måtte verifisere meg med passord, QR-koder, eller annet tull. Dagens løsning folk får servert kan derimot sammenlignes med at man ikke får lov til å kjøpe en krimbok, men må leie den. Skal man lese innledningen frem til side 18, må man abonnere på én tjeneste, for å lese side 19-34, kreves det et annet abonnement, side 35-112 krever et tredje abonnement, side 113-196 et fjerde, og for å lese slutten og finne ut hvem morderen er, kreves et femte abonnement - alt naturligvis med månedsgebyr, passord og verifisering. For ikke å snakke om at side 35-112 plutselig kan bli utilgjengelig fordi tjeneste nr.3 har trukket dette tilbake fra utvalget sitt, og hvis man er heldig, tar kanskje tjeneste nr.6 med side 35-98 og man må i tillegg skaffe seg et nytt abonnement, mens side 99-112 får man ikke lest lenger fordi ingen tilbyr dette. Da er det til liten nytte at utvalget av bøker er større; konseptet med å leie er like fritt som et fengsel, og det er ikke uten grunn at selskaper som Microsoft har gått fra å selge programvare til å tilby tjenester som man kan leie. De gjør det neppe fordi de er snille filantroper; de gjør dette for å skvise mest mulig penger ut av kundene sine. Folk som ikke ser fellene ved dagens modell der man ikke lenger eier ting, kan jo forsøke å se dokumentarserien om Bamsegutt på nett; da forstår man kanskje hva begrepet "frihet" innebærer. Anonymkode: be725...f7e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er ikke bare prisen; hovedproblemet med dagens modell der folk leier, er fraværet av frihet. Hvis jeg tar en av de par tusen DVD-ene jeg har liggende, har jeg stort sett muligheten til å gjøre hva jeg vil med filmen - jeg kan når som helst kopiere den til harddisken, og til og med - i tråd med åndsverkloven - dele den kopierte filmen som er laget på grunnlag av originalen med gode venner; jeg kan når som helst låne bort DVD-en til hvem jeg vil, jeg kan selge den til hvem jeg vil, og jeg kan se filmen hvor jeg vil og med hvem jeg vil innenfor grensene av privat fremvisning. Uten å måtte verifisere meg med passord, QR-koder, eller annet tull. Dagens løsning folk får servert kan derimot sammenlignes med at man ikke får lov til å kjøpe en krimbok, men må leie den. Skal man lese innledningen frem til side 18, må man abonnere på én tjeneste, for å lese side 19-34, kreves det et annet abonnement, side 35-112 krever et tredje abonnement, side 113-196 et fjerde, og for å lese slutten og finne ut hvem morderen er, kreves et femte abonnement - alt naturligvis med månedsgebyr, passord og verifisering. For ikke å snakke om at side 35-112 plutselig kan bli utilgjengelig fordi tjeneste nr.3 har trukket dette tilbake fra utvalget sitt, og hvis man er heldig, tar kanskje tjeneste nr.6 med side 35-98 og man må i tillegg skaffe seg et nytt abonnement, mens side 99-112 får man ikke lest lenger fordi ingen tilbyr dette. Da er det til liten nytte at utvalget av bøker er større; konseptet med å leie er like fritt som et fengsel, og det er ikke uten grunn at selskaper som Microsoft har gått fra å selge programvare til å tilby tjenester som man kan leie. De gjør det neppe fordi de er snille filantroper; de gjør dette for å skvise mest mulig penger ut av kundene sine. Folk som ikke ser fellene ved dagens modell der man ikke lenger eier ting, kan jo forsøke å se dokumentarserien om Bamsegutt på nett; da forstår man kanskje hva begrepet "frihet" innebærer. Anonymkode: be725...f7e Jepp, du har så innmari rett. Det finnes serier og filmer jeg vil se som ikke finnes på streamingtjenester på nett. Noen av de er så obskure eller gamle eller små at det omtrent ikke er mulig å finne en DVD, videokassett eller Bluray en gang, da er det bare ett alternativ igjen da. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #27 Del Skrevet 8. desember 2024 Fy søren så belærende enkelte føler for å være... Jeg og mannen deler abonnement. Vi har det romslig økonomisk, og er to om alle kostnader. At mor og datter tilsvarende deler abonnement, i en situasjon der de allerede har kostnaden med å ha to husholdninger, synes jeg er helt ok. Anonymkode: 48605...fed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #28 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg synes disse delingsrestriksjonene er en uting. Helt greit at man ikke kan bruke kontoene samtidig, men om den som betaler ikke bruker den bør den kunne brukes av noen andre. Det har gått ganske langt når man må abonnere på sin egen printer som man har betalt tusenvis av kroner for.. Anonymkode: 4e693...50d 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #29 Del Skrevet 8. desember 2024 Vil bare tipse om at har man feks t-we ( Telenor) , så kan man bruke poengene man har i kanalpakken på ulike strømme-tjenester. Min mor har valgt Netflix, jeg derimot har valgt vekk mange av de «vanlige» kanalene og har både Tv2play og Max i min pakke. Betaler jeg 29 kr pr måned for 20 ekstra poeng klarer jeg å få nok til Viaplay også. Anonymkode: 4a7a0...d4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #30 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jaja, det er det å gå på rød mann over fotgjengerfeltet også. Så rull inn moralen litt er du snill, og ta deg en tur i kirken. Det er søndag. Anonymkode: 06aec...c42 Jeg har ikke en gang uttalt meg om hva jeg synes ts skal gjøre. Ingen moraliserende fra min side. Kommentaren var svar til den som hevder at det ikke er ulovlig å bryte kontraktsvilkår. Det er forøvrig ikke ulovlig å gå på rødt lys i Norge. Dersom det bare er kristne som kan ha moral, går det fort nedover. Jeg har ingen behov for å oppsøke kirker eller andre høyere makter, men tenker vi alle bør følge vårt moralske kompass. Anonymkode: cbf4e...c7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #31 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vil bare tipse om at har man feks t-we ( Telenor) , så kan man bruke poengene man har i kanalpakken på ulike strømme-tjenester. Min mor har valgt Netflix, jeg derimot har valgt vekk mange av de «vanlige» kanalene og har både Tv2play og Max i min pakke. Betaler jeg 29 kr pr måned for 20 ekstra poeng klarer jeg å få nok til Viaplay også. Anonymkode: 4a7a0...d4f Det har moren min med Telia og jeg med Altibox også, så jeg tror nok det er vanlig med poeng man kan bruke for å velge de kanalene man vil. Anonymkode: 0dfda...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #32 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har moren min med Telia og jeg med Altibox også, så jeg tror nok det er vanlig med poeng man kan bruke for å velge de kanalene man vil. Anonymkode: 0dfda...0cf De fleste jeg kjenner har kun internett, ingen kanalpakker. Så veldig vanlig er det ikke å ha poeng å dele på. Jeg sparer mye penger på det, har kun en betalt strømmetjeneste av gangen. Bytter ofte. Anonymkode: 07090...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #33 Del Skrevet 8. desember 2024 Bålkaffe skrev (23 timer siden): 129 for Max, 250-ish for Netflix, 799 for Viaplay, 429 for TV2 play, 99-ish for Disney + og så videre. Mange bekker små blir en stor å. Tilslutt er det ikke verdt det og man kan stikke til piratbukta. Når det er en SÅ stor del av livet ditt å se på tv at du må ha minst 5 abonnementer samtidig hver måned, så må man kanskje regne med at det koster litt. Vanligvis kan man jo velge å kun betale for den man bruker i løpet av en måned. Anonymkode: dc131...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 8. desember 2024 #34 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når det er en SÅ stor del av livet ditt å se på tv at du må ha minst 5 abonnementer samtidig hver måned, så må man kanskje regne med at det koster litt. Vanligvis kan man jo velge å kun betale for den man bruker i løpet av en måned. Anonymkode: dc131...7eb Opptil flere av dem er pga sport, ikke rene TV-show. Men ja, jeg veit at det er mye som går ut av kontoen hver eneste måned, fordi husholdninga vil se sporten sin, filmene sine og seriene sine. Det er problemet med at alt av streaming har blitt delt opp og delt ut til forskjellige rettighetshavere. Edit: Bare se på håndballen. Før var den tilgjengeligp på TV2, nå er den delt mellom TV2 og Viasat og folk må enten ha TV-abonnement eller abonnere på to streamingtjenester for å få med seg alle kampene. Endret 8. desember 2024 av Bålkaffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #35 Del Skrevet 16. desember 2024 Har altibox jeg. Betaler 889 kr mnd for WiFi og masse tv-kanaler. Anonymkode: ec7a0...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. desember 2024 #36 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 11.04): Nei, vi går ikke tilbake til piratbukta. 129 for Max og 100eterllerannet for Netflix er verdt alt for å sitte å knote med disse nedlastningene. Det får være grenser for hvilke fillesummer en skal gjøre seg til kjeltring for. Anonymkode: 12c95...ca3 Piratbukta kan streames nå, ikke nødvendig med nedlasting. Fungerer på samme måte som hvilken som helst strømmetjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #37 Del Skrevet 16. desember 2024 Ikke bli sjokkert for at mor og barn dele strøm tjenester da. Jeg deler med barna mine jeg å. Dem har ikke allverden med penger og jeg hjelper dem gjerne med det jeg kan hjelpe til med. Vil dem ha noe annet enn det jeg har så får dem kjøpe det selv. Veldig mange har kutta ut vanlig tv. Deriblant oss. Jeg streamer bare. Anonymkode: 6ae3c...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. desember 2024 #38 Del Skrevet 16. desember 2024 Bålkaffe skrev (På 8.12.2024 den 11.04): Opptil flere av dem er pga sport, ikke rene TV-show. Men ja, jeg veit at det er mye som går ut av kontoen hver eneste måned, fordi husholdninga vil se sporten sin, filmene sine og seriene sine. Det er problemet med at alt av streaming har blitt delt opp og delt ut til forskjellige rettighetshavere. Edit: Bare se på håndballen. Før var den tilgjengeligp på TV2, nå er den delt mellom TV2 og Viasat og folk må enten ha TV-abonnement eller abonnere på to streamingtjenester for å få med seg alle kampene. Men hvor ofte er det håndballmesterskap? Trenger fortsatt kun å abonnere for den måneden det pågår, som man abonnerer på Netflix i den perioden man ser en bestemt serie og bytter til Max når man finner en annen serie. Også har man gjerne en eller to strømmetjenester man har fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 16. desember 2024 #39 Del Skrevet 16. desember 2024 Man kan betale 40 kr hos Netflix for å ha en ekstra bruker i en annen husholdning. Bare gå inn på kontoinnstillinger og legg til ekstra bruker der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 16. desember 2024 #40 Del Skrevet 16. desember 2024 Hensatt skrev (50 minutter siden): Men hvor ofte er det håndballmesterskap? Trenger fortsatt kun å abonnere for den måneden det pågår, som man abonnerer på Netflix i den perioden man ser en bestemt serie og bytter til Max når man finner en annen serie. Også har man gjerne en eller to strømmetjenester man har fast. Joda, for det finnes jo seff folk som bare ser håndball. Men for oss som ser fotball, hockey, dart, håndball og endel andre sporter, blir jo låst til streaminga resten av året og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå